Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 09-09-21 in alle zones

  1. Hi Ruud, Toptip! bedankt man. Zo simpel en al 4 dgn mee bezig. Ik kan weer in mijn bestelling en heb de T&T codes te pakken gekregen. weer wat geleerd vandaag. Nogmaals bedankt! gr. Dick.
    2 punten
  2. Ik had SHEIN een mailtje gestuurd helaas tot nog toe geen antwoord hierop. Dus dan maar via Messenger dit gedaan alles in het Engels dus vertaal site erbij. Ze gingen een onderzoek starten en uit dit onderzoek kwam dat ze niet wisten waar het pakket was nou kon ik kiezen of ze verstuurden het opnieuw of ik kreeg m’n geld terug gekozen om het opnieuw te laten verzenden dit was op 26-8 het pakketje zou tussen 3 en 6 september bezorgd worden op 1 september had ik het pakketje al binnen.
    2 punten
  3. Goedemorgen, afgelopen dinsdag mijn pakketjes toch gekregen stond in een keer een postnl bezorger voor de deur.
    2 punten
  4. Goedemorgen, Ik heb nu ook ondertussen ruim 20000 munten. En ik ben er ook achter gekomen dat een product soms zonder munten goedkoper kan zijn. Daarom snapte ik het ook niet en vind het verwarrend. Had een batterij oplader gekocht en was zonder munten goedkoper. Hetzelfde geval met een lederen riem.
    1 punt
  5. Heel eerlijk: geen idee. Proberen is voor mij ook geen optie, omdat ik als particulier bestel natuurlijk. Mocht het niet lukken kun je natuurlijk altijd heel eenvoudig een nieuw account aanmaken met een ander mailadres (verder zelfde gegevens) en hier geen BTW-nummer invullen.
    1 punt
  6. Goed om te horen en graag gedaan:-)
    1 punt
  7. Ahh, soms is dat handig, soms niet;). Maar heb je dan niet 'login met Apple' gedaan bij AliExpress? Volgens mij is dat het moment dat er zo'n adres wordt aangemaakt. Je zou dus gewoon weer op 'login met Apple' kunnen klikken op AliExpress en je bent weer in je account:-)
    1 punt
  8. Ruud, bedankt voor je bericht. Ik ben er inmiddels achter dat het gebruikte e-mailadres een versleuteld adres van Apple is. Dit wordt aangemaakt wanneer je hebt aangegeven dat je niet jouw e-mailadres bekent wil maken aan een onbekende derde. Volgens Apple kan de afzender dat adres gebruiken en worden berichten gewoon doorgestuurd. En dat laatste gebeurt niet. Je kan dus ook niet bij Aliexpes inloggen of een wachtwoord veranderen. mvis de chat kom ik niet veel verder, dus ga ik nog even wat andere dingen proberen. vanzelfsprekend hou ik jullie op de hoogte. gr. Dick.
    1 punt
  9. Dat is wel zuur! Vooral als de verkoper niet meer reageert en je geen dispute meer kunt openen (termijn afgelopen?) Ik ben bang dat als je geen dispute meer kunt openen, het niet meer gaat lukken om het geld terug te krijgen. Als er zoiets aan de hand is, altijd meteen een dispute openen en niet direct met de verkoper in gesprek gaan. Deze houden je vaak 'aan het lijntje' totdat de periode voor het dispute is afgelopen. Je kunt vervolgens niets meer claimen. De enige optie is zoals @Jomulder hierboven aangeeft contact op te nemen met AliExpress via chat, maar heel eerlijk gezegd acht ik de kans vrij klein dat je nog iets terug krijgt, helaas...
    1 punt
  10. Zo kan het inderdaad ook. Top dat je dit wilde delen op dit geweldige forum 👍 Fijn weekend Groetjes Jolanda
    1 punt
  11. Zo zo, dat is mooi nieuws. Heb het idee dat de pakketjes van Alie steeds sneller worden afgeleverd. Nog net géén 10 dagen geleden besteld en vanochtend om 8 uur post bezorger al aan de deur.
    1 punt
  12. Dank je wel 👍 Groetjes Saskia
    1 punt
  13. Dat is mijn gedachte ook. Je kunt het allicht proberen 👍
    1 punt
  14. zeker dat, en als niet lukt mss via paypal geschil indienen Als zij het zwart op wit beloven moeten ze het ook maar doen, mijn gedacht hé 😉
    1 punt
  15. Oke, mooi dat het opgelost is 👍 Groetjes Jolanda
    1 punt
  16. @AxPrograag gedaan 👍
    1 punt
  17. Als die verkoper niet meedoet met IOSS dan ben ik bang dat je btw/vat moet betalen, maar zo hoge kosten? Toch vreemd hoor
    1 punt
  18. 1 punt
  19. Hoi Ruud, Staat gewoon vermeld hoor, zie screenshot
    1 punt
  20. Sinds 1 week zit de BTW(VAT) verrekend in de prijs van het product, en wordt niet meer apart vermeld bij het afrekenen. Dus product iets duurder i.v.m. met de BTW(VAT) maar toch goedkoper dan in Nederland. Bij afrekenen staat vermeld " BTW is reeds verwerkt in bestelde"
    1 punt
  21. Hi Laura, dat is vervelend om te lezen. Om die reden is het ook erg belangrijk om te letten op de vervaldatum van je koopbescherming. Die geldt tot 75 dagen na je bestelling. Meld je binnen die periode een klacht, bijvoorbeeld dat je pakketje niet is aangekomen, dan kan AliExpress je nog helpen, vaak door een refund (je geld terug) te geven. Als dit gaat om pakketjes van vorig jaar en begin dit jaar, vrees ik alleen dat je ver buiten die 75 dagen koopbescherming valt.. Dat je de bestellingen ook niet meer ziet is vreemd. Ben je wel ingelogd op het juiste account? Ik heb namelijk nog nooit gehad dat een bestelling verdween.
    1 punt
  22. Ik heb best wel veel op Ali Express en tot nu alles goed gegaan ik ben echt een China fan .
    1 punt
  23. Binnen 5 dagen da's snel hoor💪👍
    1 punt
  24. Leuk topic. Mijn meeste aankopen waren super en zeer naar tevredenheid 🤩 Maar natuurlijk heb ook ik een enkele miskoop ertussen zitten. Eentje betrof fotografie handschoenen. Leek handig voor het fotograferen tijdens vrieskou. Niet dus.......ondanks goed meten en uit voorzorg een grotere maat gekozen kreeg ik mini handschoenen . Kwaliteit was super. Mooi leer maar alleen voor kleine chineese kinder handjes. Geen aanrader dus. Ook onverkoopbaar op marktplaats. Lederen tassen is ook oppassen. Ik heb één keer geluk gehad en één keer pech. Kreeg toen Pu leder waarbij de tas binnen een week kaal was en de pu laag gewoon afbladderde. Jammer , is weer een leer momentje. En bij kleding geldt " meten is weten ", daarom pas ik extra op . Bamboe sokken gaat prima, kwaliteit is goed en ze zijn erg goedkoop. Maar wel minimaal een maat groter bestellen.
    1 punt
  25. Ik kan even niet helemaal herleiden van welk scherm dit screenshot is, maar het kan een aantal oorzaken hebben: 1. De BTW wordt altijd pas getoond in het scherm NA het winkelmandje (in het winkelmandje zelf dus niet) 2. Het betreft een verkoper die gevestigd is in de EU met zijn bedrijf 3. Een bug bij AliExpress? (niet heel waarschijnlijk, wel een optie) Hou er rekening mee dat als je op dit bedrag geen BTW betaald via AliExpress (en het is geen EU-verkoper) dat je BTW + inklaringskosten dient te betalen zodra het pakket in NL/BE aankomt!
    1 punt
  26. Leuk initiatief! Moet zeggen, op de foto zien deze dingen er wel allemaal goed uit... Dat is wel het 'nadeel' van AliExpress, er zit ook echt 'rotzooi' tussen, dat er op de foto wel goed uitziet. Ook ik heb al de nodige miskopen gedaan op Ali. Bijvoorbeeld een Apple Watch-lader die niet met de laatste versie van het besturingssysteem werkte. Of een fidget-toy die van ellende al uit elkaar viel. Hoe dan ook: benieuwd naar andere ervaringen!
    1 punt
  27. Hallo @Miraflores123, Het antwoord op die vraag kun je hier vinden: https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/ Samengevat: een bestelling na 1 juli 2021 op AliExpress, minder dan 150 euro, betaal je 21% extra. Bij € 10 wordt dat dus € 2,10 extra kosten (die je betaalt bij afrekenen op AliExpress)
    1 punt
  28. Beste Rudd, ik heb een heel proces van vragen doorlopen . . . zelfs maar iets toegevoegd om door het proces te komen. Jeetje, velen zullen hier echt aftaaien, ha ha. Ik hoop echter een reactie te krijgen en ik houd je op de hoogte.
    1 punt
  29. Oh zo was mij het vertelt, maar oke.
    1 punt
  30. Ah ja Ali invocie kende ik. Maar fijn dat Ali m nu zelf maakt
    1 punt
  31. Hallo @stuffandlitllethings, Welkom, leuk dat je lid bent geworden! AliExpress heeft voor zover ik weet inderdaad dezelfde voorwaarden voor NL/BE, dus dat zou goed moeten komen! Uiteraard zijn er wel wat land specifieke onderwerpen, zoals bijvoorbeeld inklaringskosten, deze zijn anders bij PostNL en Bpost. Hoe dan ook: veel plezier op het forum!
    1 punt
  32. Ik heb ruim voor 1 juli artikelen besteld en los van elkaar betaald. Bij de grens bepaalde men daar artikelen samen te voegen. Het zou toch vreemd zijn dat je meer moet betalen door een ander ,ijn beslissing. Mijn pakket kan nu elk moment geleverd worden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
    1 punt
  33. Hoi Jet, Ik heb zelf alleen ervaring van vóór 1 juli met het samenvoegen van pakketten. Destijds kwam het bedrag ook boven de 22 euro uit en had ik dus eigenlijk BTW moeten betalen. Toch werd het niet tegengehouden door de douane. Hoe het nu zit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het hangt af van een aantal zaken. 1. Heb je besteld voor of na 1 juli? Want bij een bestelling na 1 juli zou de BTW in principe door AliExpress in rekening gebracht moeten zijn, waardoor het samenvoegen van pakketten geen invloed meer heeft op extra kosten, tenzij je boven de 150 euro uitkomt. 2. Heb je besteld vóór 1 juli, dan zal er waarschijnlijk een sticker op het pakket zitten met het totaalbedrag vermeld. Omdat sinds 1 juli over ieder pakket BTW verschuldigd is (dus ook onder de 22 euro), maakt het nu dus niet zoveel uit hoeveel euro je pakket in samengevoegde vorm waard is. Je zal dan hoogstwaarschijnlijk toch BTW en inklaringskosten moeten betalen voor het pakket. Laat je ons weten hoe het afloopt?
    1 punt
  34. Eigenlijk is het er beter op geworden. 1> omdat je nou niet meer hoeft te sjoemelen om onder de 22 euro te blijven, maar je kan nu onder de 150 blijven zonder probleem. 2> kijk alleen al wat je hier in NL betaald aan verzendkosten een klein pakketje 7,00 Eur binnen NL. Bij Ali is het meeste GRATIS, dat compenseert die 21% btw wel makkelijk Er zijn altijd al ondergingen prijs verschillen geweest bij Ali verkopers .Dat verschilde wel 10 tallen euro,s.En wel of niet Gratis verzenden. Dus kijken kijken vergelijken en dan kopen. Ik denk dat het voor iedereen een beetje wennen is en een beetje angst voor het onbekende . nou ik ben gewoon al aan het door schoppen. ik zie de problemen niet ZOLANG Je maar geen inklaarkosten hoef te betalen Aan Post NL. En dat gebeurd niet"" Wand Ali regelt dit Nu. Dus alles is gewoon Oke. Dus ga gewoon lekker kopen Niks aan de hand
    1 punt
  35. Zit nog op bestelling te wachten kreeg bij navraag bij post NL te horen dat er geen btw wordt betaald als pakket voor 1 juli in Nederland is maar nog niet bij hun is aangemeld het pakket ligt dan in aankomst magazijn van post NL dus moet nog wachten als ik na 10 dagen nog niks heb ontvangen moest ik terug bellen🤪🤪🤪🤪
    1 punt
  36. Mooie theorie Bas, Chinese webwinkels zullen ongetwijfeld een beetje in spanning zitten. Alleen al de leden van het Chinafans forum zijn natuurlijk goed voor een aanzienlijk deel van de Chinese export, dus ze willen ons wel te vriend houden 😉 Ik ben dus ook erg benieuwd welke ontwikkelingen er gaan komen, de aankomende maanden!
    1 punt
  37. Hallo AE vrienden, Niet leuk al die nieuwe regels maar voordat we het weten zijn we er aan gewend. Ik heb gisteren een kleine verlichting gezien en gemerkt met betrekking met coupons of korting met munten. De verkopers op AE zullen gaan merken dat ze minder gaan verkopen nu de BTW erbij is gekomen waardoor er mensen zijn die gaan bv naar de Action of andere winkels. Nu het lichtpuntje als je besteld en moet afrekenen gaat als eerste het aantal producten en BTW en store korting eraf en bij. Maar onder krijg je coupons en korting met munten die gaan van de totaalprijs af. Altijd de kortingen controleren en vragen aan de verkoper of hij coupons heeft. De kopers zullen het voelen en ik verwacht dat er binnen 2 maanden een troef komt om het te omzeilen. Wacht maar af. Groet Bas.
    1 punt
  38. Beste Ali Liefhebbers, voor wie dit nog niet weten. een kleine update. Post NL rekent niet meer de inklaarkosten maar ALI. Dus hoef je niet aan Post NL 13 euro te betalen.Maar omdat al jaren de verkopers en kopers Sjoemelen met de prijzen, om onder de 22Euro te blijven. Moeten ze in China er effe aan wennen. dus als ze een te lage prijs op label doen. klop dat niet met je echte BTW Bijdrage met afreken bij Ali. Jou bewijs is dan de Factuur. Die kan je Nu Downloaden. als Extra knop bij Oders.( Knop Download Invoice ) .Als je op de knop druk,Word je factuur Download. En heb je bewijs als"" post nl toch inklaar kosten wil rekenen zie mijn laatste order. PS deze knop is tot nu toe zichtbaar als ze gaan verzenden.
    1 punt
  39. Dank u wel Ruud, de aankopen die ik meestal doe gaan in grote mate over wielertoerisme, kledij en onderdelen, ik kan er niet tegen dat handelaars hier hetzelfde verkopen vermenigvuldigd maal 10 en meer.
    1 punt
  40. Interessante benadering! Het zou inderdaad zomaar kunnen dat verkopers hier 'trucjes' voor gaan toepassen door bepaalde kortingen te geven. Hoe dit in de praktijk gaat werken moet natuurlijk gaan blijken. Het feit dat Chinese webshops fan zijn van het uitdelen van coupons, codes en punten, zou dit wel eens de manier kunnen gaan zijn. Hoe dan ook: ik ben benieuwd!
    1 punt
  41. Hoi allemaal, Ik ben een echte creatieveling, zie er graag verzorgd uit en heb pas een kleindochter gekregen. Dus mijn lijstje: Diamond painting : de schilderijen en toebehoren Snijmallen: voor de snij- en embossingmachine Kleding, schoenen en lingerie: kijk wel goed naar de maattabel. Ik heb geluk dat ik klein van stuk ben net als de Chineesjes. Bijouterieën: wat een leuke sieraden. Voor elk setje kleding hebben ze wel iets. Verwacht alleen niet dat iets van echt zilver is! Ook al staat het erbij! Een nummer is al vlug ergens ingedrukt. Mondkapjes: wat hadden ze leuke! Gelukkig nu niet meer zo nodig. Woondecoratie: ik ben vooral gek van kussenhoesjes. Voor elk seizoen en gelegenheid een ander setje. Babyspulletjes: prachtige prinsessenjurkjes, schoentjes en haarbandjes voor mijn oogappeltje. Wat zal ze er prachtig uitzien als mijn zoon en schoondochter trouwen. Telefoonhoesjes, schermbescherming enz.: je moet even wachten, maar dan heb je voor een prikkie iets leuks. Mijn man zegt dat ik als ik nog eens ga beleggen het beste aandelen van Aliexpress kan kopen... of de Action. LOL Veel plezier met shoppen allemaal. Enne een tip... lees altijd even de recensies onder het product en over de winkel.
    1 punt
  42. Ik had dat probleem ook. Oplossing: vanuit de winkelmand kan je de orderbevestiging met de btw-vermelding niet oproepen. Klik bij elk te kopen produkt op kopen en klik dan door dan komt de orderbevestiging vanzelf. Maar dat moet dus volgens mij voor elk produkt apart.
    1 punt
  43. Het Chinafans-forum is gloednieuw, maar inmiddels zijn er steeds meer actieve leden (kan ik enorm waarderen)! Er zijn inmiddels ook de nodige leden met - zo te zien - veel AliExpress-kennis! Daarom ben ik op zoek naar een moderator, die meehelpt met alles in goede banen te leiden. Denk bijvoorbeeld aan het verplaatsen van topics, beantwoorden van vragen en eventueel helpen van gebruikers. Maar het moet vooral ook gezellig blijven! Lijkt je dit wat, heb je de nodige AliExpress-kennis en heb je er tijd voor? Stuur mij dan een PM en ik ga graag het gesprek aan:-)
    1 punt
  44. Ik had ook een Probleem met EVA. Maar ik tikte dat zij het niet begreep. en vroeg EVA om een echte Persoon te geven. ik kreeg toen een persoon. en deze begreep mijn 10X beter dan EVA. En loste het Ala minute op. wand ik had gelijk en niet de verkoper. dat vertelde ze met nadruk Klant is koning
    1 punt
  45. Leuke lijst Ruud! Daar zitten behoorlijk wat mooie producten tussen. Die robotstofzuiger staat bij deze ook op mijn verlanglijstje 😀 Ik heb het tot nu toe niet slecht gedaan met mijn aankopen op AliExpress. Het zijn bij mij vooral de goedkopere producten <40 euro die extra verrassend waren. - Horloge - Soms geloven mensen niet eens dat deze van Ali komt 🙃 - Zonnebril - Ging super lang mee, tot iemand erop ging zitten. - Pasjeshouder - Doet niet onder voor wat je in NL of BE kunt kopen - Fitnesstracker - Doet het gewoon nog steeds na 3 jaar! - Webcam - Mijn allerlaatste aankoop - Sushi rol maker - Geloof me: je hebt deze harder nodig dan je nu beseft 😛 Het duurde even voor ik mijn lijst met gekochte producten had doorgespit, maar ik denk dat dit mijn 6 favoriete producten wel zijn.
    1 punt
  46. Ik kijk elke dag al vroeg. Zo lukt het soms om iets leuks voor minder te bemachtigen. Wat ik verder trouwens opmerk is dat hetzelfde product zonder munten in een andere Aliwinkel goedkoper is.
    1 punt
  47. Ik heb ook een account bij alibaba en probeerde het daar eens en ben toen doorgestuurd naar aliexpress. Had al eens een probleem met wachtwoord veranderen en toen lukte dat ook dussssssss probleem opgelost. THX
    1 punt
  48. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit mee doe aan deze 'muntjes'-spaaracties, maar kan me zo voorstellen dat de aantallen beperkt zijn. Vooral als het om populaire of interessante producten gaat, zullen er duizenden (of misschien wel veel meer) mensen interesse in hebben. Het is - denk ik - dus een kwestie van goed in de gaten houden en vooral erg snel reageren als er iets beschikbaar komt! Misschien zijn er nog andere mensen met ervaring?
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden