Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Hoor Apparaten AHO met Bluetooth via Aliëexpress


Aanbevolen berichten

Hoi lui, aangezien ik al 30 jaar hoorapparaten draag en weer binnenkort nieuwe mag laten aanmeten heb ik mij eens georiënteerd wat ze bij ome Alie hebben en wat dit kost.

Nu hebben ze daar dus programmeerbare 20 kanaals AHO (achter Het Oor) apparaten (het type welke ik met mijn verlies nodig heb) zelfs van gerenommeerde Europese merken zoals Phonak, Siemens en of Oticon😀.

Welke voor circa 1/3 tot de 1/2 van de kostprijs van hier worden aangeboden😀. Ook het programmeren van de apertuur met jouw specifiek gehoorverlies  is mogelijk na verzending van de meet gegevens. Tevens hebben ze daar ook de Bluetooth connectie omarmd en bieden ze diversen soorten aan welke je rechtstreeks kunt Paren (via Bluetooth) met bv je Mobiel of Smart TV of via een bijpassende app op je tablet of smartphone.

Kortom het klinkt allemaal heel aanlokkelijk ook omdat ik dus een goede ervaring heb met de Lenovo P11 en diverse andere producten uit China, ik  noem de Lenovo omdat dit dus een A merk is en ik ook interesse heb in een A merk hoor oplossing.

Maar wie o wie heeft hier ervaring mee

Het gaat nu toch wel om hoge bedragen zelfs als ze goedkoop zijn🤥, ook service en garantie spelen natuurlijk een grote rol, die je dus waarschijnlijk NIET krijgt of hebt want ff terug sturen voor reparatie naar China zie ik nu niet direct zitten

Wat denken jullie hiervan

groetjes Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-8-2022 om 10:37, De-witte zei:

Hoi lui, aangezien ik al 30 jaar hoorapparaten draag en weer binnenkort nieuwe mag laten aanmeten heb ik mij eens georiënteerd wat ze bij ome Alie hebben en wat dit kost.

Nu hebben ze daar dus programmeerbare 20 kanaals AHO (achter Het Oor) apparaten (het type welke ik met mijn verlies nodig heb) zelfs van gerenommeerde Europese merken zoals Phonak, Siemens en of Oticon😀.

Welke voor circa 1/3 tot de 1/2 van de kostprijs van hier worden aangeboden😀. Ook het programmeren van de apertuur met jouw specifiek gehoorverlies  is mogelijk na verzending van de meet gegevens. Tevens hebben ze daar ook de Bluetooth connectie omarmd en bieden ze diversen soorten aan welke je rechtstreeks kunt Paren (via Bluetooth) met bv je Mobiel of Smart TV of via een bijpassende app op je tablet of smartphone.

Kortom het klinkt allemaal heel aanlokkelijk ook omdat ik dus een goede ervaring heb met de Lenovo P11 en diverse andere producten uit China, ik  noem de Lenovo omdat dit dus een A merk is en ik ook interesse heb in een A merk hoor oplossing.

Maar wie o wie heeft hier ervaring mee

Het gaat nu toch wel om hoge bedragen zelfs als ze goedkoop zijn🤥, ook

spelen natuurlijk een grote rol, die je dus waarschijnlijk NIET krijgt of hebt want ff terug sturen voor reparatie naar China zie ik nu niet direct zitten

Wat denken jullie hiervan

groetjes Gerard.

Krijg je ze niet vergoed? Ik ken de techniek niet en ik weet niet hoe gevoelig dit voor storing is. Ik zie in Nederland bedragen van 1500 als ze de helft kosten is dat nog 750euro daar zou ik ze niet voor kopen in china. Heb je ook uitgerekend hoeveel je met invoeren kwijt ben? 

 

Op 17-8-2022 om 10:37, De-witte zei:

ook service en garantie spelen natuurlijk een grote rol

Als je dat belangrijk vind zou ik het in Nederland kopen. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martijn224, Jawel ik krijg een vergoeding en zelfs een aanvullende vergoeding op mijn hoorapparaten echter wel alleen als ik de Geadviseerde voor vergoeding in aanmerking komende apparatuur kies. En hier bijt de hond dat zijn dus de standaard apparaatjes die CZ bv vergoed met minimale filtering, ruisonderdrukking etc.

Top apparaten welke de beste ruisonderdrukking en filtering hebben kosten hier ongeveer € 3500 p/stuk, op deze apparaten krijg je geen vergoeding.

De AliExpress apparaten welke ik op het oog heb zijn wat oudere types top apparaten voor circa € 500 tot 1000 p/paar en dat vind ik eigenlijk te veel geld om bij Alie te spenderen.

De top apparaten hier kan ik onmogelijk betalen en nu ik afgekeurd ben krijg ik deze absoluut niet meer wat natuurlijk heel begrijpelijk is.

De apparatuur welke ik hier nagenoeg gratis krijg heeft echter dermate minder mogelijkheden zodat ik er eigenlijk niks meer aan heb met een rest gehoor van 20% en 25% juist omdat ik zo slecht hoor zou ik het beste van het beste willen hebben. Maar mag gerust wat ouder zijn.

De Regering zegt (want zij bepalen de vergoedingen) het net andersom, juist omdat je zo slecht hoort heeft het allemaal geen nut meer, tevens ben je sociaal niet meer actief dus heb je ze ook niet nodig.

En daar zit ik dan wat ik krijg werkt niet echt meer en wat nog ietwat werkt krijg ik niet meer.

Bij ome AliExpress kan ik mij dus iets kopen wat nog enigszins werkt voor de prijs van de volledig vergoeding hier maar dan zonder vergoeding want ze vergoede alleen apparatuur aangeschaft bij gerenommeerde audiologen.

Hans Anders, Specsavers de brillen mannen vallen hier ook onder ik koop echter bij mensen die echt verstand hebben van gehoorverlies te weten Stufkens gehoor oplossingen. 

Laatstgenoemde heeft mij apparatuur geoffreerd met oplaadbare apparaten welke je zelf € 500 aan moet bij betalen maar waar ik met mijn gehoorverlies niet veel aan heb.

Alie heeft voor die zelfde € 500 wel apparaten waar ik misschien wat mee zou kunnen.

Het een en ander is echter niet zo makkelijk als een bril kopen dus zal het toch wel weer Stufkens worden maar dan waarschijnlijk toch met andere apparaten dan die ze mij aanbieden want daar heb ik niks aan.

Bedankt voor het meedenken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit in een lastig pakket. Je zou eens kunnen vragen of ze je op marktplaats gekochte apparaat willen onderhouden/service over willen verlenen tegen een tarief wat voor jou schappelijk zou kunnen zijn. Dat je apparaat niet van marktplaats komt komen ze dan niet eens te weten. Ik weet niet hoe makkelijk ze zijn bij Stufkens.

Of kijk eens op Marktplaats staan er wel wat. 

Tijdelijk je verzekering ophogen voor een jaar zou kunnen helpen, je moet dan wel meer vergoed krijgen dan je zelf uiteindelijk betaalt.

2 uren geleden, De-witte zei:

Bij ome AliExpress kan ik mij dus iets kopen wat nog enigszins werkt voor de prijs van de volledig vergoeding hier

Het is dan wel zo dat het moet blijven werken anders heb je niks.  

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Deze gaan het worden:

1349672442_Schermafbeelding2022-11-23152831.thumb.png.c437d19bd573f6df2cdc8b97698107c0.png

 

Maar Niet via onze Vrienden van Aliexpress en dan in de M50 T (Batterij type 13) uitvoering en dus Niet oplaadbaar.

Grootste voordeel voor mij dat ik ze volledig gratis krijg inclusief bijpassende TV streamer kastje.

Oplaadbaar Batterij kastje kan hier ook voor slechts € 500,- extra wat niet vergoed wordt dus voor eigen rekening.😖

Niet dus.

Omdat ik na mijn test vandaag te horen kreeg dat mijn nieuwe categorie 5 is geworden, de hoogst mogelijke in Nederland voor gratis verstrekking van hoor apparaten. Ik ben heel 😁 dat ze eindelijk wat voor mij hebben waar ik direct mee kan streamen via de telefoon (mobiel via bluetooth) en TV via hun kastje rechtstreeks op mijn apparaten.

Kon je dit al met de goedkoopste draadloze oordopjes tegenwoordig kan het dus eindelijk ook met je hoor apparaten.

BTW ze houden ook de hartslag en het aantal stappen die je zet bij. Mot niet gekker gaan worden toch? 😁

Enfin ik wilde ook dit verhaal ff netjes afsluiten vandaar dat ik heb laten weten wat het gaat worden en net als bij Alie krijg ik ze pas op 28 dec over een maandje dus.

Gr, en blijf gezond Gerard.

 

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik het zelf nog ff na lees kan het wat onduidelijk overkomen omdat deze laatste apparaten heel veel duurder zijn dan wat ik eerst beweerde.

Vandaar bij deze de apparatuur welke ik kan kopen voor wat hier de vergoeding is voor hoorapparaten nl max € 300,- met een aanvullende verzekering.

Ik krijg ze echter volledig vergoed omdat de Phonak Audeo M 50 13t in het pakket zit van groep 5 waar ik in val en omdat ik extra verzekerd ben (55+) hoef ik zelf niks meer bij te dragen mede omdat mijn eigen risico (€385,-) ook al verbruikt is.

Apparaten kosten hier dus max € 685,- de vergoeding mits je deze niet krijgt + het eigen risico.

Maar dit zijn dus die apparaten wat welke je kunt vergelijken met hoorapparaten en hun functies.

Screenshot_20221124-084551.thumb.png.3895a111aaee933b07eac74b05af673f.pngScreenshot_20221124-084642.thumb.png.2bc8d61e51d10c01a3d158b896e37ae2.png

aangepast door De-witte
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de apparaten waarover ik het had met 20 kanalen.Screenshot_2022-11-26-08-40-58-982.thumb.jpeg.f1677b377b5cf607df048bf6f70e16e0.jpeg

Ik kon ze niet meer terug vinden maar deze lijken zuiver op de hoortoestellen die ik bij Hans Anders gezien heb welke dus niet in de vergoeding vielen en ruim € 1000,- p/s kosten bij hun. Niet dat ik daar ooit heen zou gaan voor hoorapparaten maar ze maken prima brillen voor weinig geld en zagen dat ik hoorapparaten droeg........... Vandaar dus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-11-2022 om 15:51, De-witte zei:

 

😁BTW ze houden ook de hartslag en het aantal stappen die je zet bij. Mot niet gekker gaan worden toch?

 

Dit klopt niet voor deze apparaten, het zit wel ingebouwd in de app maar alleen de duurdere vrije markt apparaten ondersteunen dit.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 

Hoi lui ik heb inmiddels de apparaten aangemeten gekregen (afgesteld op mijn gehoor verlies) wat zijn ze klein maar die de externe speakers ook weer bijzonder krachtig. Het grootste gemak is dus het bluetooth streamen van mijn mobiel en de TV. Ik kan er zelfs met bellen door een maal kort de bovenste knop in te drukken neem ik het gesprek aan en lang drukken is het gesprek weigeren.

Dit alles met een heerlijk open geluid. Vaak klinken hoorapparaten bij zeer slechthorenden net alsof je vingers in de oren hebt, deze dus absoluut niet mede omdat ze heel groote ventilatie openingen hebben wat ik nodig heb voor mijn nog goed hoorbare bas geluiden.

De grootste verrassing is echter dat ze het onhoorbare spectrum kunnen verplaatsen naar het hoorbare.

Het zijn echter de M50 en niet de M70 of M90 welke alle snufjes aan boord heeft. Juist omdat ik zo slecht hoor moet ik het hebben van deze snufjes denk dan aan ruisonderdrukking, lawaai filtering, spraak filtering, gericht horen demping van achtergrond geluiden en versterking van spraak etc.

De M50 heeft enkele snufjes die optimaal zijn af te stellen met de bijbehorende App "My Phonak" maar dus niet de snufjes van de M90.

Tevens zijn dit apparaten van 2018 dus al 4 jaar oud en daarom krijg ik ze nu dus gratis aangezien ze in Cat 5 vallen. Je kan ze hier ook zelf kopen en kosten dan sirca € 800,- p/s met een eigen vergoeding er bovenop van circa € 175 dus bijna €1000 per stuk. Wat dus goedkoper is als van AliExpress en niet geheel onbelangrijk met 2 jaar garantie en een eventueel onderhoud contract wat ik zelf nooit erbij neem omdat dit geldklopperij is vind ik.

benieuwd hoe ze eruit zien?

hier zijn ze de Phonak Audeo M50 met Cshell 4.0 en PU speakers.1971359306_IMG_20221229_180411_5502.thumb.jpg.9770172157f148e06dd1e18cb17653de.jpg

IMG_20221229_180345_917~2.jpg

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel, bij AliExpress krijg je de M50 R versie dus oplaadbaar en met lader.

De batterij versie welke ik heb met type 13 batterij streamt circa 160 uur op een batterij de oplaadbare circa 16 uur per100% lading.

Ik denk echter net zoals Martijn dat je beter hier kan kijken voor echte hoorapparaten dan bij AliExpress, echter een paar dopjes die daar slecht 100 euro kosten of zelfs maar 50 kan je altijd proberen of het wat voor je is bij beginnende gehoor verlies. 

Ter verduidelijking ik zat eerst in Cat 4 en dan val je buiten de boot bij geavanceerde apparaten welke ik nu dus in de basis uitvoering wel heb gekregen. In Cat 4 zijn er geen snufjes en heb je alleen versterking afgestemd op je gehoor verlies. Al met al heel blij met deze apparaten en na een uitgebreide testperiode zullen ze het ook wel gaan worden, al heb ik natuurlijk stiekem al de serumstop filters voor deze apparaten besteld bij ome AliExpress voor de helft van wat ze hier kosten omdat dit feitelijk de enige apparaten waren die bij mijn wensen en gehoorverlies paste en dan ben je snel uit geshopt this take it or leave it.

En ik omarm ze dan ook met beide oren.

Fijne dag en Gr Gerard.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom iets beweerd wat niet klop:

"Je kan ze hier ook zelf kopen en kosten dan sirca € 800,- p/s met een eigen vergoeding er bovenop van circa € 175 dus bijna €1000 per stuk."

Als je ze zelf koopt kosten ze dus 2x € 800,- = € 1600,- en betaal je GEEN EIGEN BIJDRAGE MAAR HET VOLLLEDIGE BEDRAG dus idd € 1600,-

Als ziekenfond verzekerde betaal je 25% eigen bijdrage x 2 stuks + je eventuele eigen risico dus:

2 x € 200,- + € 385,- = € 785,-

Ik betaal geen eigen bijdrage omdat ik de 55+ verzekering heb bij CZ en deze vergoeden max € 300,- per apparaat.

Ook betaal ik geen eigen risico meer omdat dit al op is aan pufjes ter waarde van € 600,- p/3mnd.

Tevens wordt een keer in de 5 jaar een hoor oplossing voor de TV volledig vergoed waardoor de Phonak TV Connector ook gratis is.

Batterijen en Serumstop filters zijn voor eigen rekening en als je goed snuffelt op het internet vind je al 60 batterijen type 13 voor 12,75 ex verzendkosten van € 3,95 deze zijn via Aliexpress duurder. Onze eigen Action levert de alom bekende Rayovac batterijen voor € 1,99 per blister of € 19,90 per 60 stuks welke een top batterij is voor een redelijke prijs.  De serumstop filters zijn weer de helft goedkoper bij hun en heb ik reeds besteld.

 

Zo nu klopt het verhaal en hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest in mijn uitleg. Een correcte afsluiting van en verhaal wat begon over goedkope hoor apparaten uit China. En dat zijn dan ook de 20 kanaal apparaten voor slechts € 360,- welke als je beginnend SH bent prima mee uit de voeten kan mits je ze laat instellen op je gehoorverlies.

Standaard zullen nooit optimaal werken omdat sommige geluiden veel te zacht zijn en anderen weer veel te hard.

MAW. Ga naar een goede Audicien hier in Nederland en laat je voorlichten wat voor JOUW de beste hoor oplossing is en gebruik je verstand zodat je niet geplukt wordt maar ook de beste voor jouw portemonnee oplossing krijgt.

Hiermee bedoel ik dat als je beginnend slecht horend bent je niet de absolute top apparaten nodig hebt ( Welke de meeste je natuurlijk wel aan de broek proberen te hangen omdat ze hier het meeste aan verdienen.) maar een oplossing welke past bij je gehoor verlies. Als je twijfelt over je Audicien, vraag je een consult aan bij het Audiologisch centrum bij jouw in de buurt, deze zijn onafhankelijk en helpen bij de juiste keuze apparaten voor jouw verlies.

Hier laat ik het bij in de hoop dat jullie wat wijzer geworden zijn op het gebied van Slecht Horendheid en de geboden oplossingen.

Gr Gerard.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien deze Phonak apparaten ook via AliExpress geleverd kunnen worden bij de OTC Hearing aid Store en na contact met hun ook in de M50 13T versie (zink/lucht batterij type 13) zou een review ervan misschien wel leuk zijn. Let wel dat je ze echter beter hier kunt kopen ivm garantie en reparaties aangezien ze wel eens stuk gaan tijdens de 5 jaar die er mee moet doen als ziekenfonds verzekerde vooraleer je nieuwe mag laten aanmeten. Hierdoor zou een review weer totaal overbodig zijn tenzij je zelf slechthorend bent en op zoek bent naar apparaten waar je wat meer mee kunt omdat dit dus de hoogste Cat 5 toestellen zijn welke hier voor vergoeding in aanmerking komen met een eigen bijdrage van € 0,00 t/m € 785,00 afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en verzekeraar. Ook kan je deze gewoon kopen als je in Cat 1 t/m 4 valt maar dan zijn ze volledig voor eigen rekening. Een review zou heel uitgebreid kunnen en heel compact met eventuele vergelijking met andere door mij gedragen toestellen voornamelijk van het merk Oticon.

Nu heb ik ze pas 2 wkn in mijn oren maar de korte versie geef ik jullie nu al, ik vind de apparaten geweldig 🆒 omdat ik na jaren Oticon mijn vrouw en kinderen weer beter kan verstaan met deze Phonak Audeo M50 / 13T.

Dit komt door den klankkleur van de Phonak apparaten ze geef meer mid en hoog tov Oticon. De laatste doen dat wat minder en klinken dan ook wat vriendelijker / zachter in de oren. Bij de Phonak heb je dus soms overspraak vooral als je ze harder zet je krijgt dan slis klank over de spraak heen maar je kan de spraak wel beter verstaan en de slis kan ik altijd nog wat laten terug regelen wat dan weer ten koste gaat van de verstaanbaarheid. Mijn hersens moeten dit nog leren te onderdrukken waardoor het na de achtergrond gaat en je er geen last meer van hebt.

Zijn ze slechter dan de Oticon, nee juist veel beter tenslotte wil je iets kunnen verstaan als er wat gezegd wordt.

Het streamen van de apparatuur is famoos een 10 met kus van de juf. Schitterend geluid van mijn mobiel bij luisteren naar muziek en ik hoor dus ook weer meer instrumenten of bv meer tonen van de piano met deze Phonak apparaten. Trouwens elk geluid wat mijn mobiel produceert krijg ik op mijn hoorapparaten, meldingen van mail, herinneringen enz. Het telefoneren ermee is ook een 10 met een kus van de juffrouw. Mensen ik kan weer bellen!!!, In een rustige omgeving omdat het geluid en loopt via mijn hoortoestellen en de microfoons erop werken als microfoon voor het bellen hierdoor verstaat de tegenpartij mij ietwat moeilijker als je bv buiten bent want bellen in de auto gaat hiermee niet werken, wat aan zich begrijpelijk is natuurlijk door de herrie om je heen.

Jaren van dis interesse wat tv kijken betreft, als je namelijk onmogelijk iets kunt maken van wat de betreffende mensen je vertellen verlies je dit snel en houd het snel op.

Films en series vooral met ondertiteling bezorgen mij weer meer plezier omdat ik weer dingen hoor die ik lang niet meer gehoord heb. BV. Een mobiele telefoon die afgaat. Een persoon trapt op een takje wat knispert onder zijn voeten. En heel veel meer.

Live tv blijft helaas moeilijk tenzij ik mij volledig richt op de tv en me afsluit voor de buitenwereld door mijn apparaten zo in te stellen dat ik alleen nog maar tv geluid hoor en de microfoons uit gaan zodat geen gesprek meer mogelijk is, hier moet ik nog ff de juiste balans zien te vinden tussen Toos mijn vrouw en de TV.

Dus kortom wat een verademing dat dit mogelijk is met deze Phonak toestellen en helaas tegen flinke betaling nog meer de M70 of M90 serie of de huidige series Phonak Lumity a circa € 3000,- p/stuk.

Jullie kennen mij onderhand wel een beetje en kijk dan ook een gegeven paard in de bek maar met de techniek van deze apparaten uit 2018 kan ik idd meer en beter horen dan de Oticon welke van 2013 waren, aan zich ook logisch, er komen elk jaar of paar jaar wel nieuwe toestellen uit die weer wat beter of wat meer kunnen.

In ieder geval ben ik super blij ermee en gaat mijn wereld weer wat meer open, kan ik me weer verheugen op mijn muziek, film en serie collectie.

En eindelijk weer een fatsoenlijk gesprek aanknopen met een persoon zeker als we samen in huis zijn.

Is het allemaal rozengeur en maneschijn, zeer zeker niet want buiten hebben ze omdat ze zo gevoelig zijn ontzettend veel last van windgeruis this net of er een jumbo jet naast je opstijgt, maar daar heb je dus alleen last van als het waait.

Ook zijn ze wat duurder in onderhoud de batterij rechts mijn slechtste kant gaat 6 dgn mee met 6 uur tv streamen in de avond. De linker houd het precies 7 dgn vol. Ook moet ik nu serum stops gebruiken omdat anders het gaatje van 1 mm waar het geluid van de speaker uit komt verstopt door oorsmeer wat we allemaal hebben en de een wat meer dan de ander mede omdat je constant dopjes in je oren hebt.

Al met al super, super heel super blij ermee, lang Leve de vooruitgang!!😁😁😁

Gr Gerard.

aangepast door De-witte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden