Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Nog geen btw hoeven te betalen deze week bij het ontvangen van artikelen!


Aanbevolen berichten

Hoewel ik die wijsheid niet in pacht heb, geloof ik inderdaad niet dat die verrekening nog gaat komen. Je hebt immers je pakketje al. Normaal gesproken krijg je het pakketje pas thuis nadat je betaald hebt.

Dus je kan er mogelijk voorzichtig vanuit gaan dat je over deze pakketjes niets extra hoeft te betalen 🙂 

 

Ps. Ik hoor het vaker om mij heen dat mensen de pakketjes nu zonder extra kosten binnenkrijgen. Dat is uiteraard geen garantie, maar wel interessant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Martijn zei:

Hoewel ik die wijsheid niet in pacht heb, geloof ik inderdaad niet dat die verrekening nog gaat komen. Je hebt immers je pakketje al. Normaal gesproken krijg je het pakketje pas thuis nadat je betaald hebt.

Dus je kan er mogelijk voorzichtig vanuit gaan dat je over deze pakketjes niets extra hoeft te betalen 🙂 

 

Ps. Ik hoor het vaker om mij heen dat mensen de pakketjes nu zonder extra kosten binnenkrijgen. Dat is uiteraard geen garantie, maar wel interessant. 

Een theorie is dat het zoveel pakketjes zijn, dat het simpelweg ondoenlijk is dat allemaal nog in te moeten klaren, qua administratie en de afhandeling. We zitten midden in de vakantietijd en heel veel bedrijven hebben dan toch minder bezetting, dus dan kun je je afvragen voor wat het precies oplevert voor de douane om al die relatief kleine pakketten in te moeten klaren met al het werk van dien. Tis een aanname, want ik weet verder net zoveel als elke andere leek 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een pakketje besteld op 16-06. 10 daagse levering. Ze waren erg laat met versturen... dus ik baalde al. Dacht er zal wel 4 euro inklaringskosten en BTW bovenop komen.

11-07 is het pas ingeklaard... maar ik kreeg het gisteren in de brievenbus. Geen kosten!

De verklaring het is nog even te druk om het allemaal te verwerken zal mijn inziens wel kloppen.

 

Ik heb nog een pakketje uitstaan. Van € 1,29! Had er ook voor 1 juli moeten zijn maar verwachte levering ineens 14 augustus. Weet iemand al of je kunt weigeren te betalen? Dan krijg je het uiteraard niet... maar dat is voor dit bedrag niet erg. Maar ben je verpicht de kosten te betalen?

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-7-2021 om 21:20, Martin zei:

Precies, tenzij je dure dingen koopt, dan merk je het wel.

 

Vind wel irritant dat de prijs niet direct verwerkt word maar pas bij checkout

 

Op 18-7-2021 om 09:22, Lindenboompjes zei:

Ik had ook een pakketje besteld op 16-06. 10 daagse levering. Ze waren erg laat met versturen... dus ik baalde al. Dacht er zal wel 4 euro inklaringskosten en BTW bovenop komen.

11-07 is het pas ingeklaard... maar ik kreeg het gisteren in de brievenbus. Geen kosten!

De verklaring het is nog even te druk om het allemaal te verwerken zal mijn inziens wel kloppen.

 

Ik heb nog een pakketje uitstaan. Van € 1,29! Had er ook voor 1 juli moeten zijn maar verwachte levering ineens 14 augustus. Weet iemand al of je kunt weigeren te betalen? Dan krijg je het uiteraard niet... maar dat is voor dit bedrag niet erg. Maar ben je verpicht de kosten te betalen?

 

Nee je bent niet verplicht om te betalen. maar ook geen pakje. of anders wort het een pakje van 5,29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden