Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

vertraging luik?


mee

Vraag

Ik krijg vanaf dit jaar ineens bijna geen pakketjes binnen, vorig jaar geen enkel probleem, hooguit 2 maanden, nu is pakket in het land en heb ik het 2 maanden later nog niet. Pakketten gaan meestal via Luik, heb geprobeerd  post nl, België, maar die kwamen er ook niet uit, os echt opvallend vertraagde, plus sommigen pakketten zelfs over de tijd heen. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi @mee,

Ja erg vervelend pakketjes die niet aankomen. Soms verheug je je al maanden op een pakketje dat binnen moet komen. Ik zou je aanraden om gewoon rustig af te wachten. De bezorgtijden zijn heel verschillend. Ik had een pakketje binnen een maand binnen  terwijl een ander pakketje met dezelfde verzendmethode al bijna twee maanden onderweg is. Als de pakketjes niet aan zijn gekomen binnen de beschermingstijd, dan zou ik in ieder geval je geld terug vragen door middel van een dispute. Zijn het pakketjes die met een Belgische vervoerder zijn te traceren of zijn het pakketjes met een lage waarde die niet zijn te traceren? Ik hoop in ieder geval dat de pakketjes alsnog binnen komen!

Groetjes van Jacko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Ik heb hier ook last van, het betreft gecombineerde zendingen met een NL nummer, die niet binnen de protection time aankomen. Het pakket is de normale tijd onderweg naar NL, maar blijft daarna in NL staan op status: “ontvangen door lokaal postbedrijf”. Echter verandert deze status niet meer, en moet ik ongeveer 2 maanden wachten voordat ik een dispute kan aanmaken. Zie ook mijn reactie bij topic/ zoekwoord: kaab

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een groot drama is het inmiddels. Wacht al op meerdere pakketjes van duur tot goedkoop 3 maanden inmiddels. Bij de bezorging in uw land. Staat er ook al maanden. Een of ander pools bedrijf. Die niet bereikbaar zijn.

Triest lol gaat er vanaf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad het is super vervelend. We moeten ook lang wachten voordat we een dispuut kunnen aanmaken en daarna opnieuw bestellen is ook niet de oplossing als de pakketten dan opnieuw gecombineerd worden en daarbij zijn soms de artikelen ook niet meer leverbaar of in prijs verhoogd 😭

aangepast door Mayo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde probleem hier. Alles stagneert bij die hubs in België.  Heel frustrerend.

Via Wish is het veel sneller gegaan maar daar betaal je je blauw aan verzendkosten.

Ik blijf disputes openen geheel tegen mijn zin. Of verkopers vragen het opnieuw te bestellen dan doen ze de vorige bestelling er nog eens bij. Betaal je dus wel twee keer terwijl je misschien maar één ding wilde. En dan hopen dat dit wel aankomt.

Zou er opzet in het spel kunnen zijn om de binnenlandse handel te beschermen? Hoewel die ook voor een groot deel uit China komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Martijn224 zei:

Je geeft eigenlijk jezelf al antwoord😁. Het is duurder omdat ze dan sneller kunnen leveren. Daar kan je bij Ali ook voor kiezen, soms is het maar 50cent.

Zelf met behoorlijk grote bijbetalingen mag je bij Ali hopen dat je het binnenkrijgt.

Laatst een verkoper  die ondanks betaalde verzendkosten nog eens hetzelfde bedrag wilde. Dat pakket is dus nooit binnengekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Kraaltjes zei:

Zelf met behoorlijk grote bijbetalingen mag je bij Ali hopen dat je het binnenkrijgt.

Laatst een verkoper  die ondanks betaalde verzendkosten nog eens hetzelfde bedrag wilde. Dat pakket is dus nooit binnengekomen. 

Af en toe kies ik voor de optie om iets eerder in huis te hebben en dan duurt het ook wel eens 2 maanden, maar meestal zijn ze er snel. Nooit aan de verkoper zelf betalen. Ik heb 2 keer gehad dat het gevraagd werd en toen bedankt, maar wel de pakketjes gekregen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minuten geleden, Martijn224 zei:

Af en toe kies ik voor de optie om iets eerder in huis te hebben en dan duurt het ook wel eens 2 maanden, maar meestal zijn ze er snel. Nooit aan de verkoper zelf betalen. Ik heb 2 keer gehad dat het gevraagd werd en toen bedankt, maar wel de pakketjes gekregen.

Precies, klantenservice Ali adviseert ook om alle betalingen via het platform te doen, want dan kunnen zij instappen bij problemen.

Ook zeker geen dispuut voortijdig sluiten want dan kunnen zij ook niets meer.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klaagmails sturen aan Aliexpress en KAAB als het mogelijk is. 

In het verleden heb ik bij postnl geklaagd. Kreeg toen de reactie dat we gewoon bij lokale winkels moeten kopen om het geld hier te houden en dat wat hen betreft ze die hele handel zouden willen frustreren. Ze zouden er veel meer werk aan hebben dan van normale binnenlandse pakketten zonder dat het wat zou opleveren. 

Ze hebben het druk ja. Hadden ze concurrent Sandd niet moeten overnemen want toen werd het erger. Nu weer die KAAB die ernstig frustreert ..

Jammer dat het nu zo stroef gaat. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Kraaltjes zei:

Klaagmails sturen aan Aliexpress en KAAB als het mogelijk is. 

In het verleden heb ik bij postnl geklaagd. Kreeg toen de reactie dat we gewoon bij lokale winkels moeten kopen om het geld hier te houden en dat wat hen betreft ze die hele handel zouden willen frustreren. Ze zouden er veel meer werk aan hebben dan van normale binnenlandse pakketten zonder dat het wat zou opleveren. 

Ze hebben het druk ja. Hadden ze

Jammer dat het nu zo stroef gaat. 

Daar zou je een screenshot van online moeten zetten. Kijken hoe het ze dan vergaat. 

2 minuten geleden, Kraaltjes zei:

concurrent Sandd niet moeten overnemen

Dat ben ik zeker met je eens.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die uitspraak werd mondeling gedaan toen een van de chefs erover kwam praten. Dus helaas niet op papier. 

Met die extra BTW is het allemaal al duurder geworden.

Dezelfde producten - via dropshippers? - zijn ook steeds  meer te koop via bol punt com. Daar zijn de prijzen onbehoorlijk gestegen tot af en toe zeker 3x. Dus proberen we met veel geduld weer Ali. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden