Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

2.1 mini bluetooth versterker.


Aanbevolen berichten

Deze mini bluetooth klasse D versterker aangeschaft bij de GYKZ Amplitfier store voor slechts 12,85 euro. Hij zou 2x 50 +100 watt moeten leveren en doet dit ook in PMPO (Piek vermogen) en niet in RMS (continu vermogen) wat maar een fractie van de PMPO is, ik schat zo ongeveer 10% dus kom je op 2x5Watt +10 Watt RMS continu vermogen uit.  Nu had ik als audiofiel natuurlijk al mijn twijfels bij zo een compacte bouw maar mijn auto radio geeft ook al 4 x 50 Watt en klinkt samen met de 4 speakers als een klok.

Nu heb ik dus 2 verschillende 2.1 speakersets beiden van het merk JVC van mijn oude 5.1 blu-ray home theather (goedkoop setje) en een van mijn dure 4.1 audio set met woodcone speakers en beiden dus met een losse bas kist van ongeveer 30 cm³ de laatst genoemde set is duidelijk van betere kwaliteit door het gewicht van de magneten welke aan de speakers zitten en het feit dat ze woodcones hebben. Ook de baskist van laatst genoemde set is zwaarder uitgevoerd en om in Watt te gaan praten kunnen de stereo speakers elk 50 Watt RMS en 100 Watt maximaal hebben en de baskist 100 Watt RMS en 150 Watt maximaal. Van de goedkopere set zijn de voorste speakers 25/35 de surround speakers 15/25 de center 20/25 en als laatste de baskist 30/50 Watt respectievelijk RMS/Max. Dit om een juiste indruk van de speakers te geven, beide sets klonken super met hun originele versterkers maar zoals dat gaat met een alles in een set als bv de radio of blu-ray stuk gaat gaat ook gelijk het hele apparaat naar de recycling. Het beste ben je dus af met losse componenten omdat die meestal beter van kwaliteit en dus duurzamer zijn en daar hangt dan natuurlijk ook een vet prijskaartje aan waarvoor je dus niet bij AliExpress moet zijn. Wat mij dus weer bij het begin van dit verhaal terug brengt een goedkope oplossing om toch een leuk geluid te verkrijgen en dan moet je dus wel bij onze ome Alie zijn.

10 dgn geleden besteld en vandaag geleverd met onze eigen PTT dus snel de bodem en dekplaat gemonteerd knopjes voor de betreffende volumes erop gezet en rap naar de kelder waar mijn speakersets nog in de kast staan omdat ze toch wel erg zonde waren om weg te gooien want je krijgt er letterlijke niks meer voor als je ze te koop zet.

Nou ging ik gelijk met de duurste set beginnen en liep al gelijk tegen het eerste probleem aan de kabels van de front speakers waren te dik voor de klemmen (wet van Ohm zegt ons hoe dikker de kabel des te minder de weerstand en weerstand willen we zo min mogelijk hebben toch) we willen zo veel mogelijk geluid toch😁. Nu wil ik voor we verder gaan wel ff vermelden dat ik nog maar een rest gehoor heb van 25% dus ik ben bijna spraak doof (daarom schrijf ik zo veel) maar de kabels welke ik voorzien heb van adereindhulzen paste niet in de kleine kroonsteentjes weke maximaal met veel gefriemel 1,5 mm² kunnen bevatten, dus maar wat verloop stukjes gemaakt een 19Volt 3,5 Amp voeding erop de bluetooth aan gezet op mijn telefoon en daar gaan we op de muziek van de jaren 60tig om dat deze set veel vermogen vraagt om leuk te klinken komt deze versterker dus te kort om hard te gaan maar op een normaal niveau klink het helemaal niet slecht (de ketting is net zo sterk als de zwakste schakel) is hier van toepassing je kan namelijk met een mindere versterker altijd nog een goed geluid krijgen uit goede speakers andersom werkt het dus niet een klasse a versterker op slechte speakers klinkt echt niet ( ik praat nu dus uit ervaring want echt horen die ik het niet meer maar swing nog vrolijk mee op de bassen welke ik nog hoor als een jonge god. GOD staat dan voor Grumpy Old Dog en niet voor een of andere jonge Adonis. Dus op de woodcone klinkt het niet onaardig maar je komt vermogen te kort om het lekker te laten klinken dussss wisselen we de speakers om naar de front speakers van de blu-ray set met de bas kist ervan en ja hoor dat gaat gelijk een stuk harder maar dus niet beter als je begrijpt wat ik bedoel, toch ook weer niet vals je draait namelijk de bas wat terug en de hoge tonen wat op daarna het master volume op de helft tot 3/4 en swingen maar via Bluetooth van je eigen collectie via je telefoon. Er kan trouwens ook nog rechtstreeks een kabeltje 3,5 mm koptelefoon plug op de Audi ingang.

Volume van de telefoon staat op circa 80%.

Resumerend kan je zeggen je krijgt waar je voor betaald een leuke versterker met bluetooth 5.0 kan ook nog bediend worden met een App (maar van Chinese Apps heb ik mijn vraagtekens op voorhand) en het verbinden was kippetje je laat je telefoon zoeken naar XinYi en zodra deze gevonden is verbinden en dan kan je gelijk genieten mits je er de juiste set op aansluit dan. De App werkte trouwens ook prima mits eenmaal verbonden en dan heb je de App dus niet meer nodig waarna ik deze gelijk weer verwijderd heb. Dat echter in zo een klein ding zoveel geluid kan zitten komt omdat het een klasse D versterker is voor de kenners een constant schakelende versterker waardoor je meer vermogen overhoud om aan de luidsprekers te voeden. Leuk gespeeld vanmiddag en heb net zoals de versterker mijn hoofd koel gehouden. Verwacht je er niet te veel van wordt je dus aangenaam verrast heb je echter hoge verwachtingen dan kom je van een koude kermis thuis. Een goed versterker is altijd zwaar, omdat versterken wordt gedaan door dikke traffo's en door het koper en ijzer wegen deze behoorlijk wat. Dit is een IC versterker en met de juiste speakers erop heb je een leuk en goedkoop simpel setje om naar te luisteren.

Let op het is natuurlijk spielerei dus bezint eer ge begint eraan.

Fijne dag nog en groetjes Gerard.

49407056-997326809.jpg

-1770471831113221149.jpg

aangepast door De-witte
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Ik moest ff zoeken want ergens in mijn hobbyhokje lag nog een Logitech setje wat specificaties betreft het beste bij deze versterker zou moeten passen. na inbouw ervan klonk deze set dan ook exact het zelfde als de originele Logitech versterker wat erin zat met de zelfde hoeveelheid geluid en het volume ervan. Absoluut niet het beste geluid maar wel de beste verhoudingen. Al met al een leuk setje om via bluetooth op mijn telefoon te genieten van een acceptabel geluid wat veel beter is dan de telefoon zelf. Missie geslaagd.

Resumerend kan je zeggen dat de Blu-ray set (de middelste foto) echter het allerbeste klonk want hierin zit de gevraagde en geleverde wattage in de juiste verhouding en hebben de speakers het juiste formaat om een lekker geluid te produceren.

Deze wil ik echter op een andere versterker aansluiten om op mijn pc in dolby surround modus.

Het blijft echter nog steeds spielerei net zoals de originele Logitech set je moet er niet te veel van verwachten dan ben je nooit teleurgesteld. 

Nog ff een correctie de Blu-Ray set is dus van LG en niet van JVC dat moeten juliie mij maar vergeven, ik was ff in de bonen.

Gr Gerard.

JVC WoodCoon.jpg

JVC Blu-Ray.jpg

Logitech.jpg

aangepast door De-witte
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ff een update.

De Logitech Bluetooth 2.1 set werkt nog steeds prima en is zelfs verhuisd naar mijn hobby PC kamer als geluidsbron voor de laptop en oude htpc.

De LG set heb ik aangepast en een 5.1 versterker van 5 x 6 (front, surround en center) + 1 X 12 (bas kist) Watt RMS ingebouwd en deze geeft een subliem geluid op mijn werk / muziek pc.

De JVC set gebruik ik met een oude autoradio CD speler welke 4 x 50 Watt levert op een oude pc voeding welke 25 Watt continu kan leveren op 12Volt in de kelder. Dit geluid kan zelfs de zaagmachine overtreffen zonder enige vervorming of vals geluid.

Deze set heeft echt dit vermogen nodig om heerlijk vol en zuiver te klinken. Kortom overall een perfect geluid terwijl ik eigenlijk alleen nog maar de baslijn onversterkt kan horen en versterkt helaas niet veel meer dan dat, natuurlijk kan ik wel nog onderscheid maken tussen zuiver en vals, vol en hol. Enfin nog steeds heel blij met de 2.1 bluetooth en de andere sets. Jammer dat ze zo weinig vermogen heeft om een zwaardere set aan te de sturen.

Vroeger had je knapen van trafo's nodig om de power te generen tegenwoordig doen het enkele chips en als je bereid bent er voor te betalen ook heel goed wat dat betreft is de techniek flink vooruit gegaan en met de juiste chips en voeding kan je dan wel het zelfde geluidsniveau en klasse halen als met de ouderwetse trafo of zelfs de buizen versterker. Hier ontbreekt het echter aan deze simpele 2.1 versterker, de gebruikte chip heeft niet kracht genoeg om zelfs met een zware voeding de power te leveren die sommige speakerset vragen.

Maar met een simpel 2.1 setje van Logitech welk ik nu gebruikt zijn de verhoudingen juist op elkaar afgestemd en krijg je uit dit wel heel simpele versterkertje toch een heel acceptabel geluid.

Gr Gerard.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden