Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

China en Rusland.


robo_Bas

Vraag

Hallo allemaal.

zoals jullie allemaal weten wordt er een vreselijke oorlog aan onze grenzen gevoerd. China als hoofdmacht heeft zich tot vandaag open en zich heel neutraal opgesteld. 

China heeft nu meerdere opties:

1. Rusland helpen tegen het zere been van de westerse wereld.

2. China valt Rusland aan en wordt de sterkste in de regio en heeft vrij spel ze hebben het grootste leger.

3.China doet niks en wacht af totdat Rusland uit elkaar valt. En is dan de redder van Rusland. De Azië staten zijn al aan het aanmodderen nu Rusland die troepen voor stabiliteit moest zorgen naar Ukraine gestoord. Dus geen backup van Rusland.

Mijn angst:

Dat er straks ook westerse sancties komen tegen China en mocht het zo zijn dan is er een kans dat het shoppen dan een hele tijd niet kan. Ik verkoop smartwatches uit China en die werken met een Chinese app.

Ergens knaagt er iets dat China doet waar het goed voor is en dat is handel drijven en steeds minder afhankelijk wordt van het westen. Kan ik nog wel shoppen over 6 maanden of jaren plezier hebben 

Wat is jullie mening? 

IK ben niet voor oorlog maar ik hoop dat Ukraine het volhoudt en Rusland het land uitzet. Peace en vrede, make love not war

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 29-10-2022 om 08:24, robo_Bas zei:

Kan ik nog wel shoppen over 6 maanden of jaren plezier hebben 

Dat denk ik wel. China is niet afhankelijk van Rusland als het om handel gaat naar mijn mening. China heeft een grootmacht aan schepen en containers en kan dus zelf de handel drijven. Ik denk dat je het een beetje moet zien als Turkije en Italië die zeggen tegen Rusland te zijn, maar verkopen wel spullen aan Rusland. Turkije koop wapens van Rusland en verkoopt aan Rusland en Turkije zit nota bene in de EU.

 

Op 29-10-2022 om 08:24, robo_Bas zei:

China valt Rusland aan

Gaat in mijn ogen niet gebeuren. Ze zijn "vrienden".

 

Op 29-10-2022 om 08:24, robo_Bas zei:

westerse sancties

Gaat niet gebeuren tenzij ze Rusland gaan helpen met de oorlog in Ukraine. Nederland en de wereld zijn afhankelijk van China. Op het nieuws vd week dat er na 2030/2035 geen nieuwe fossiele brandstof auto's meer verkocht mogen worden en dan mag jij raden wie meer er 75% van de accu's maakt en grondstoffen levert. 

Je kan wel proberen directe contacten te hebben voor het geval je niet via Ali kan bestellen als je dat al niet doet. Dat heeft natuurlijk ook zijn problemen, maar voor het geval dat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden