Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Lige Smartwatch bw0382


Aanbevolen berichten

Hallo beste AliExpress fans, kan je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met een goedkope Smartwatch?

JA, ....... maar je moet er wel wat voor over hebben. 

Om te beginnen natuurlijk het wachten voordat je ze in huis hebt, wat dit keer reuze meeviel slechts 9 dagen met 15 dagen bezorg optie.

Dan volgt het laden voor al eer je ze kan gebruiken dient ze namelijk uitdrukkelijk eerst volledig opgeladen te zijn. Dit gebeurt dmv een magnetisch contact verbonden met een usb kabeltje welk in elk willekeurig usb A lader past. Dit is een ietwat gefriemelde verbinding van het kabeltje met het horloge maar als het plakt blijft het redelijk zitten als je maar met je jatten overal afblijft😉 dus geduld hebben totdat het geladen is. Hierna kan je de stalen band passend gaan maken waarbij ik ondersteuning heb gehad van de nodige heiligen, tjeezus wat een gefrommel en gefriemel is dat, je moet drie rustige handen hebben een loep en een bankschroef om de stifttjes met het meegeleverde pennetje uit de band te tikken om deze dus te kunnen inkorten maar allee ook dat is mij gelukt en natuurlijk zorg je wel voor siliconen bekken of op zijn minst een dikke badstof handdoek in de bankschroef anders beschadig je de band direct onherstelbaar.

Hierna kan je de gebruiksaanwijzing gaan ontcijferen en ruim die loep nog maar niet op want ook deze is heel breed maar ontzettend smal en zo klein gedrukt dat ik ze met mijn plus 3 bril niet zonder extra loep kon lezen. Gelukkig ben ik nog vrij technisch aangelegd en had ik het menu snel ontcijferd nadat ik de horloge via bluetooth met mijn mobiel verbonden had en de Engelse App van hun geïnstalleerd had.

En als je dan eindelijk alles aan het werken hebt nou dan heb je ook wat. Hartslag, bloeddruk, O2 gehalte, stappenteller, fiets of wandel dan wel niet workout ondersteuning en nog wat andere sporten waar ik vooral moe van wordt met mijn longemfyseem alhoewel ik ze wel als stappenteller en als fiets ondersteuning ga gebruiken. Verder heb je nog NFC erop, verschillende wijzerplaten en nog veel meer. Lees dit zelf maar in hun beschrijving. 

Nu was ik weer te vlot met bestellen en heb dus netto € 45 en nog wat hiervoor betaald maar het kan nu zelfs nog goedkoper dus grijp je kans en bestel maar bestel maar bestel maar je weet dat ik het niet kan laten..... Nog ffkens  en dan begin ik er langs te praten 😁😉.

Bij de Lige Smartwatch Store op AliExpress.

Gr Gerard.

Wordt vervolgd.....

 

 

Screenshot_2022-11-05-17-50-51-108.jpeg

IMG_20221105_175756_111.jpg

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 2

Koop je een Samsung Galaxy Watch dan werkt deze met Wear OS van Google, de Lige werkt met eigen Fun OS 2.3 en dat maakt het verschil. Hierdoor krijg je dus het NFC betalen met je horloge niet geconfigureerd omdat Google Wear de horloge niet ondersteund waardoor je dus je betaalpas niet kunt toevoegen aan je horloge en das nou jammer, het eerste minpunt.

Je bent dus gebonden aan de App van hun nl: FunDo Health.

Deze App ondersteund heel veel maar niet alles, je stap grootte kun je bv NIET instellen maar hij meet wel de afstand die je aflegt met behulp van Google Map op je eigen Android telefoon zowel met wandelen, rennen of fietsen.

Het menu kan op 2 manieren ingesteld worden, 1 lijst menu en 2 icoontjes menu.

Beiden doen hun werk en het is je eigen voorkeur wat jouw beter bevalt.

Ik moet zeggen dat navenant je betaalt ook krijgt, this geen A smartwatch maar zeker ook geen Z geval. Alles wordt keurig bij gehouden en met de App gesynchroniseerd. De mogelijkheden zijn legio en het gebruik simpel. Verder is het geen kleintje maar een behoorlijke knaap in grootte en gewicht mede door de stalen band.

Aangezien ik altijd polshorloge's heb gehad met dit soort banden was ik er snel aan gewend en het beetje extra gewicht deert dan ook niet. Het gebruiksgemak is groot en handig maar net niet dat van echt goede ( lees dure) smartwatch. Desondanks vind ik dat je voor dit bedrag een puik horloge met heel veel mogelijkheden en redelijke App in huis haalt het enige echte minpunt vind ik eigenlijk het passend maken van de stalen band. Ze wordt tevens geleverd met een siliconen exemplaar in grijs bij de rvs stalen uitvoering waar je dit probleem niet met hebt. Tevens kun je zelf nog elk 22 mm breed exemplaar monteren wat vrij wel overal te koop is in verschillende uitvoeringen.

Ben benieuwd wanneer ik weer moet laden en hoe lang ik er van mag genieten, te tijd zal het leren. Hier kom ik nog eens op terug in het vervolg.

Gr Gerard.

aangepast door De-witte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 3

Nauwkeurigheid van dit horloge.

Ik bezit een puls ox meter ook van AliExpress en deze meet van de 3 keer 2 x de exact zelfde waarde bij een keer was er een marge van 1% fout.

Dat zal ook wel de nauwkeurigheid marge (+ - 0,5 %) zijn van beide apparaten aangezien ze niet geschikt zijn voor medische doeleinden. Toch vind ik dit behoorlijk nauwkeurig, juist omdat het geen medische apparatuur is.

De batterij,

Ik heb het horloge nu 48 uur in gebruik en ben 1/4 van het batterij niveau kwijt.

Ze beloofde 5 - 7 dgn gebruikstijd en 15 dgn standby tijd wat dus schijnt te gaan lukken. Een volle week met 1 lading zou nu dus idd haalbaar moeten zijn.

Verder heb ik inmiddels mijn standaard uurwerk veranderd met een downloadbaar geval vanuit de App en dit duurt ff maar werkt wel prima.

Bij deze:

Smartwatch.thumb.jpg.2cd6b57ca80d4c9016fa2c74da5773c8.jpg

Wordt vervolgt,

Gr Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 4,

Inmiddels zijn we aan de 5de dag bezig en heeft het horloge nog een lading van 50%.

Ik heb het horloge nu volledig doorgrond, alles geprobeerd en getest en heb de volgende conclusies gemaakt.

De stappen teller telt ietwat te positief enkele % te veel.

Het horloge bied veel en heeft zelfs een ECG functie waar ikzelf als leek niks mee kan maar je kunt dus je hart ritme zien in duidelijke grafieken wederom weergegeven in de App.

Wil je net zoals ik je gezondheid monitoren dan is dit een perfect horloge daarvoor. Het maakt dan ook niet heel veel uit of het nu 100% of 95% nauwkeurig is omdat je de afwijkingen in de gaten moet houden. MAW als je telkens je bloeddruk meet en deze is ongeveer 120/60 en je meet dan opeens 160/80 kan je er donder op zeggen dat je hoge bloeddruk hebt ook al is deze dan werkelijk 162/78 bij voorbeeld.

Dit vind ik de grote kracht van dit horloge een overzichtelijk grafiek van het ECG, Bloedruk, Hartslag, O2 gehalte aantal verbrande Calorieën en natuurlijk de datum en tijd.

Je mag voor dit bedrag dan ook niet verwachten dat je er de Playstore op hebt en tich GB aan geheugen.

Je kan dan ook GEEN Apps installeren en moet het doen met wat erop zit. Maar voor wat je er voor betaald heb vind ik dit behoorlijk wat.

Ik ben er iig heel blij mee en hoop dat ik er nog lang van mag genieten. Ze werkt trouwens ook met Apple OS voor de liefhebbers.

Ik reken zelf op een jaartje en hoop op meer, wie weet wat de toekomst brengt maar ik houd jullie op de hoogte.1237291015_ECGfunctie.thumb.png.6444031de5e85c930419223693c1e48b.png

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb je 50% lading en zo is de batterij leeg🥴.

Vanmorgen was ze plotsklaps leeg en na 1,5 uur laden met een 500 Milliwatt lader weer 100% vol. De volgende keer eens proberen met een 10 Watt lader want het zou in een uurtje moeten kunnen.

Tevens is ze vanmorgen niet op 0 begonnen met stappen tellen maar ging ze gewoon verder waarmee ze gisternacht gestopt is, zal wel een instelling zijn ergens dus maar ff zoeken. Ik vermoed dat ze gewoon door telt tot aan de 4000 stappen.

Enfin we gaan wel zien wat het gaat worden.

Gr Gerard.

aangepast door De-witte
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels weer wat dgn verder kan ik zeggen dat zijn beperking ook zijn kracht is.

Je kan telkens maar 1 andere wijzerplaat installeren and that it's verder geen gedoe met de Playstore en of updates etc.

Maar een gewoon slim horloge wat toch de nodige snufjes bezit en gewoon werkt als het nodig is, nl als je op het knopje drukt, want dan gaat hij altijd aan.

Hij reageert ook op een pols beweging maar dat vind ik niks omdat hij dan te pas en vooral onpas oplicht. Inmiddels geladen met de 10 Watt lader wat idd korter duurde houd hij het tevens langer vol op een lading, ik merk wel op dat je er natuurlijk ook minder met speelt als in het begin. Ook omdat het een vrij simple menu heeft met een overzichtelijke menu structuur waardoor je snel gewend bent aan het horloge.

Wat de nauwkeurigheid aangaat vermoed ik dat deze niet veel beter of slechter zal zijn dan een ander type omdat vaak toch de zelfde chips gebruik worden in de goedkopere horloges.

Ook denk ik dat je het met een korrel zout moet nemen en vooral de afwijkingen in de peiling moet houden.

Het kost dan ook geen € 300,- maar nu slechts € 30,-

Of het wat voor jouw is?

Hopelijk heb je wat aan deze review.

Gr Gerard.

PS hij kan ook je telefoon vinden door de beltoon te activeren en herinnerd je eraan om te bewegen als je te lang op je achterwerk zit. 

 

 

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste echte minpunt is het glas omdat dit namelijk plastic is en het aller eerste krasje is dus een fijt.

Screenprotectors voor dit horloge zijn er niet en dat is een gemis.

Als hobbyist moet je dat dus niet hebben aangezien ik veel met hout en staal werk met bijpassende gereedschappen die krassen kunnen veroorzaken. Dus in vervolg het horloge af als ik naar mijn hok ga.

De batterij is goed doorladen en houd het nu idd 7dgn vol.

Echter hang ik hem voortaan telkens aan de lader zodra ik mij ga wassen en deze is dan weer 100% geladen als ik klaar ben, net zo handig toch.

Inmiddels in het bezit van een Medisana bloeddruk meter welke digitaal meet door middel van pompwerking van een band om je bovenarm en welke accuraat kan meten mits juist gebruik, de conclusie is dat de meter van het horloge van geen meter klopt 🥴🥴🥴. Nou vond ik het al raar dat ik de bloeddruk van een jonge vent had en daarom had ik de Medisana geleend.

De hartslag en O2 klopt nagenoeg maar de stappenteller is ook te optimistisch. 

Wil je dus weten hoe je gezondheid ervoor staat is dit horloge NIET geschikt om de juiste waardes te bepalen.

Het geeft je een inzicht alhoewel ik het nu zelf niet meer vertrouw en voor mij dus een uurwerk geworden is wat de tijd en datum aangeeft.

Het is dus spielerei en je moet je verwachtingen behoorlijk naar beneden bijstellen om nog plezier te hebben in dit horloge.

Ik vraag mij echter af hoe nauwkeurig een Apple of Samsung Galaxy Watch is enof ze überhaupt ook al de bloeddruk kunnen meten.

Ik vrees namelijk dat je net zo bedrogen gaat uitkomen als met mijn goedkope smartwatch.

Enfin dit is dus een ietwat te duur horloge geworden waarvan ik de wijzerplaat kan wisselen en waarmee ik een inzicht krijg in mijn gezondheid, niet meer of minder.

Gr Gerard en blijf gezond mensen, het belangrijkste bezit wat je kan hebben.

aangepast door De-witte
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het begon met:

Hallo beste AliExpress fans, kan je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten met een goedkope Smartwatch?

 

JA, ....... maar je moet er wel wat voor over hebben. 

Helaas moet ik hier op terug komen en is het antwoord dus NEE op bovenstaande stelling.

Dit horloge is spielerei omdat de gemeten waardes niet kloppen. Ofschoon het lopen of fietsen wel klopt maar dat wordt dan ook gemeten met je mobiele telefoon zijn GPS en niet met dit horloge. Wat nog meer wel werkt zijn de wisselbare wijzerplaten, de meldingen van je mobiel, bediening van je mp3 speler via het horloge, het bellen via je horloge (heb ik nu uitstaan ivm het bellen via mijn hoorapparaten) en natuurlijk de tijd en datum.

Wat klopt niet:

Bloeddruk, hartslag, SPO2 gehalte, aantal stappen mede omdat je de stap afstand niet kan instellen. Rest nog een aantal sport soorten welke je kan instellen maar deze werken vnl. volgens tijd en afstand dus via je mobiel. Ook kan je hier een bepaalde tijd of het aantal Calorieën welke je wil verbranden instellen.

Het weer klopt ook van geen meter behalve de huidige temperatuur maar dat klopt vaak op je mobiel ook niet.

Blijft dus eigenlijk over een sport activity / control horloge. De vraag rijst dan is dit smart genoeg om een smart horloge te zijn? Vind jij het waarde naar geld dan Ja anders dus Nee.

Enfin voor mij geen Luik smartwatch meer en heb het advies van onze Administrator Ruud ter harte genomen en wat horloges van het merk Curren bekeken, de meeste zijn gewoon normale sport horloges met echt glas en voor een heel redelijk prijs tov. hier.

Gaat zeer waarschijnlijk mijn volgende klokje worden.

You can't have it all folks.

Gr Gerard.

aangepast door De-witte
Current (autocorrectie) gewijzigd naar Curren het merk Horloge.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Martijn224 zei:

Jammer dat dit hem niet is. Hopelijk is je volgende beter.

Was eigenlijk te verwachten als je kijkt wat hier een A merk smartwatch kost die nog niet eens zoveel mogelijk heden hebben tov de Liege Smartwatch. Als Motorola fan hun Smartwatch 100 eens bekeken, maar deze gaat het dus ook nooit worden, is eigenlijk ook een luxe sporthorloge wat 1 a 2 dgn mee gaat op een lading dan ben je beter af met de Liege BW0382. Samsung of Apple vind ik onnodig veel te duur alhoewel ik moet zeggen dat ze wel beter hun waarde behouden en gebruikt ook nog best prijzig zijn ook vind ik het update beleid van Samsung veel beter dan Motorola, maar de schil om hun software vind ik weer helemaal niks. En zo heeft iedereen zijn eigen wensen en gelukkig is de keuze reuze.

Gr Gerard.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi mede shoppers ff een update.

In een van mijn voorgaande posten schreef ik dat het 1 ste krasje een feit was we zijn nu enkele maanden verder en wat schets mijn verbazing er zit toch een plakfolie op mijn inmiddels zwaar beschadigde schermpje wat door de beschadigingen zich zelf aan mij verhulde. Na verwijdering hiervan is mijn schermpje weer als nieuw😁😁😁.

Nu weet ik echter niet als het glas gemaakt is van glas dan wel toch van plastic maar ze blijft voortaan boven als ik beneden ga klussen.

Kortom ze ziet er weer zelfs beter uit dan toen ze Nieuw was met bescherm folie nu zonder de folie.

Dus als slimpie dood is  mag ik zijn stoel hebben 🤔😉 +3 en nog steeds niet goed zien😁😁😁

Al met al doet ze haar werk nog steeds prima als instap smartwatch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
1 uur terug, OpaTippy zei:

Hallo Gerard,

hoe kan mijn smartwatch instellen via mijn telefoon?

Simpel met de App.

1 horloge geeft tijd aan veeg dan van boven omlaag en tik rechts op het QR (4 vierkantjes) symbool.

2 scan de QR code en download de "FunDo Health" app of download deze rechtstreeks uit de Google Play store. Of De Apple store indien een Apple telefoon 

3 volg de installatie instructies in de App en klaar is Kees en OpA Tippy

Succes Gerard.

aangepast door De-witte
Tekst gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
8 minuten geleden, jowell09897 zei:

Interessant topic Gerard!
Zelf zoek ik nog een (Betaalbare) smartwatch.

Tja ze is absoluut niet verkeerd voor het geld en het scherm is idd toch van glas en niet kunstof zoals ik dacht.

Ze doet het trouwens nog prima en houd het net geen week vol als alles aanstaat met de batterij  maar altijd nog ruim meer als de concurrentie die ook nog eens duurder zijn.

Dus ik zeg je kunt deze gerust bestellen nu je weet wat je koopt en wat je precies voor je geld krijgt

Gr Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden