Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Status afgeleverd maar niets ontvangen. Dispuut wordt niets mee gedaan


Sandy

Vraag

Excuses als dit soort topics al bestaat, zie bomen door het bos niet meer dus vandaar nieuw geopend onderwerp.
 

Het gebeurt de laatste tijd dat er bestelling op afgeleverd staan maar ik heb niets ontvangen. Verkopers zeggen dat het is geleverd aan de hand van postnl statussen en dus werken die verkopers niet mee en zeggen continue je moet naar het postkantoor of met postnl bellen. Sowieso bestaan er hier geen postkantoren meer maar service punt in een winkel. Die hebben geen inzicht op pakketen die niet niet bij hij zijn afgeven. Bellen met postnl kom je ook van een koude kermis en zeggen dat ik weer terug moet naar de verkopers. Ben er klaar mee en de disputen openen hebben ook geen nut want die verkopers werken ook niet mee. 
 

Ben er klaar mee. Iemand dit ook meegemaakt en hoe verder? 

aangepast door Sandy
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is vervelend voor je Sandy, maar ik heb tot nu toe 2x mijn geld terug gekregen als iets niet geleverd werd. Dus vraag iig je geld terug.

Trouwens beiden keren zijn de spullen ook nog eens geleverd alleen wel veel te laat (Corona tijd), dus geef de hoop niet op en vraag je geld terug.

Gr Gerard.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, Sandy zei:

Dat is tegenwoordig gewoon geworden dat er staat geleverd maar niet zo is. 

Ik heb dat wel in de Ali app maar nog nooit van PostNL zelf. Bij Ali duurt het dan gewoon te lang. Een dispuut heeft dan altijd zin als de verkoper blijft zeggen dat hij wel aangekomen is, dan komt Ali ertussen en die handelen het dan af i.p.v. de verkoper.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 14-11-2022 om 09:23, Martijn224 zei:

Ik heb dat wel in de Ali app maar nog nooit van PostNL zelf. Bij Ali duurt het dan gewoon te lang. Een dispuut heeft dan altijd zin als de verkoper blijft zeggen dat hij wel aangekomen is, dan komt Ali ertussen en die handelen het dan af i.p.v. de verkoper.

Tot nu toe wordt er helemaal niets gedaan. En de ali app werkt ook niet meer na behoren. Veel witte scherm als ik bv status wil volgen van een bestelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Martijn224 zei:

Al eens op een pc geprobeerd? Jep, doet het ook niet..ligt niet aan mijn computer want het is bij elke computer waar ik kijk. Broer, ouders en werk. 

 

Hoelang is het nu geleden dat je besteld heb?

Een bestelling uit juli, augustus en oktober 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Wel gek. Ik weet niet of je een beetje handig bent met de pc/mobiel, wellicht kan je een screenshot sturen van het dispuut van de pakketten? Wel even je prive info bedekken/weghalen!

 

Op 10-11-2022 om 18:16, Sandy zei:

Verkopers zeggen dat het is geleverd aan de hand van postnl statussen

Nog even dit van PostNL: "Wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ben je de afzender? Neem contact op via Daan, dan zoeken we samen naar een geschikte oplossing. 

Ben jij de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen. We doen dit zo omdat de afzender een overeenkomst met ons heeft. We hebben dus contact met de afzender nodig om het probleem op te kunnen lossen." 

Je zou dus kunnen aandringen dat ze contact opnemen met PostNL. Misschien de link doorsturen hoe ze dat kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier idem dito...

Heel dat POSTNL werkt alleen met ranzige pakketbezorgers.

En POSTNL weet dondersgoed hoe het werkt, maar doet er niks aan!

Hoe werkt het?

Je schrijf je in als pakketbezorger, vervolgens besteed je al dat werk uit aan een zandbak figuur.

Deze zwartwerkers krijgen de sleutel van een busje, en nemen het niet zo nauw.

Als ze geen zin meer hebben, vinden ze wel weer een andere Achmed die het werk voor een maandje wil doen!

Daarom is er ook zoveel verloop, ik heb al 20 verschillende bezorgers aan de deur gehad, sommige spreken niet eens Nederlands! Laat staan dat ze kunnen lezen.

Nu is het weer zover...

Pakket zogenaamd bezorgd op zaterdagavond 23:21, zou eerst 16:00 uur worden toen20:00, 21:00 toen 22:30 enz.

Nou er wordt nooit bezorgd op deze achterlijke tijden.

Ook geen briefje in de bus, helemaal niks.

Dus volgens het PostNL contract, is er bezorgd, wat dus niet waar is en als klant kan je de boom in.

Want de PostNL en Ali verwijzen naar elkaar. De Chinese verkoper werkt ook nooit mee.

PostNL lijdt geen schade, AliExpress lijdt geen schade, de Chinese verkoper lijdt geen schade, de bezorger heeft ZOGENAAMD zijn werk gedaan en de KLANT kan het bos is.

Ik vermoed en weet eigenlijk wel zeker dat al die louche onderaannemers/pakketbezorgers, zelf tekenen voor ontvangst, vaak genoeg bewijs van en kunnen zo lekker veel pakketjes stelen!

Ik ben er nu klaar mee, dit is al de zoveelste keer.

Ik ga mijn verhaal nu halen bij de eerste de beste speknek van PostNL. De tijd van rustig de procedure volgen is voorbij, want heel die procedure is alleen opgesteld om zich uit de wind te houden!

Telefonische klacht, schiet je totaal niks mee op, buiten kantoortijden sowieso een callcenter uit Suriname aan de lijn!

Via de Chat, schiet ook niks op.

Per brief, krijg je een standaard mailtje dat ze niks kunnen doen.

Dus ik ga de botte bijl uit het vet halen en orde op zaken stellen!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden