Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

blacklist


frans Willem

Vraag

Hallo allemaal weet iemand waarom de zg. blacklist bij Ali is verdwenen .

In het verleden kon je nl. een bedrijf op de blacklist zitten als je slecht behandeld was of je pakket nooit ontvangenhad.

Lijkt mij dat Ali zijn klanten wat betere bescherming zou moeten bieden als je bijv niets geleverd krijgt 

Sommigen bedrijven leveren domweg niet en verwijzen naar het pakket bedrijf ,dat is natuurlijk heel gek

Je besteld een item betaald ook gelijk en als het fout gaat ,dan wassen ze hun handen in onschuld en verwijzen naar het verzendbedrijf .

Wat ik geleerd heb van alle bestellingen die ik gedaan heb gelijk een dispuut aangaan en vervolgens vooral nergens op reageren 

Nooit een dispuut intrekken of met het bedrijf in discussie gaan gewoon wachten tot ali een reactie geeft.

Wat zijn jullie ervaringen 

Ik vind dat zeker nu de prijzen stijgen en bestellen vaak minder aantrekkelijk is dat Ali zijn klanten beter tegen niet leveren moet beschermen,

grt Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Frans, ik ben het volledig met je eens dat de echte goede aanbiedingen tot het verleden behoren en je gelokt wordt met soms belachelijke prijsjes om vervolgens het 4 voudige aan bezorgkosten te betalen.

Vaak zijn de kleinigheden bij onze Action veel goedkoper dan bij AliExpress.

Ook andere aanbieders in Nederland zoals Big Bazar, Aldi, Lidl of HBM voor gereedschap, van Chinese spulletjes zijn vaak goedkoper dan bij AliExpress.

Kijk je op AliExpress zijn ze in eerste instantie beter koop tot dat je ziet wat je voor de bezorgkosten moet betalen.

Bestel je het hier heb je het vaak ook binnen 48 uur in huis bij Allie duurt het minimaal 1 a 2 wkn. Met extra betaling en heel soms gratis 15 dgn levering.

Zelf al wkn aan het zoeken naar een "Drill locator" in alluminium en deze koste begin van het jaar circa € 24,- nu minimaal €36,- Screenshot_20221114-185652.thumb.png.f3ca9384f6dbeac201887b84732baca5.png

En daar krijg je nu de plastic uitvoering voor wat nu niet echt degelijk gereedschap is.

Ook een Schaafmachine of zaagtafel etc is onbetaalbaar geworden vanuit China via AliExpress en beter bij HBM of de Lidl te bestellen.

Maar in andere dingen zijn ze vaak nog wel onverslaanbaar zoals klein gereedschap, kleine electronica, horloges etc.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er wel een beetje klaar mee zeker wat de overdeven bezorgkosten betreft.

kleine dingen zitten vaak in een enveloppe maar je betaald een wereld prijst voor verzenden.

Bovendien zou ali het verzendproces wel eens nader mogen bekijken , de malafide winkels geven niet thuis als er een pakketje weg is.

avatar
Winkel911138305 zou zo op de blacklist kunnen leveren niet en geven nooit antwoord dubieus in leveren
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden