Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Verkoper houdt zich niet aan beloofde garantie; Graag dringend advies; v


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem. Pas heb ik voor het eerst bij AliExpress besteld. Het duurste artikel dat ik besteld heb was een dubbele intrekbare rollijn (om 2 honden aan vast te maken met uitlaten.). Helaas was het al snel stuk. Bij één van de twee lijnen werkt de stop-/remknop niet meer, wat natuurlijk levensgevaarlijk is met oversteken. Ik heb het bij de verkoper gemeld. Er zat ook garantie op. Eerst vroeg hij wat ik wilde. Ik heb aangeven dat ik het terug wilde sturen en mijn geld terug wilde hebben. Hij schreef dat ik "dispute" moest openen, maar dit ging helaas niet, want er stond aangegeven dat ik mijn bestelling eerst moest bevestigen en op mijn vraag hoe dat moest heb ik nooit antwoord gekregen. Bovendien las ik later dat dit alleen binnen twee weken kon. De verkoper reageert niet meer. Eerst stond er nog per artikel hoeveel dagen (een paar weken) ik nog had om het terug te sturen. Maar nadat ik een negatieve review had geschreven over 3 artikelen was dit opeens weg. Ze waren vast bang dat ik nog meer wilde retourneren. 
Ik had een broodsnijhouder besteld die met elke snede uit elkaar viel. Ook had ik een rampenslaapzak besteld; maar het leek meer op cadeaupapier. Dit is wat ik geschreven had in mijn revieuws. Een katten-/chihuahuatuigje was perfect.
 
Ik heb er nu natuurlijk héél veel spijt van dat ik bij AliExpress besteld heb. Maar ben ik nu echt mijn geld kwijt of is er nog een oplossing? De dubbele rollijn was ongeveer €35.
 
Bij voorbaat héél hartelijk dank voor uw gehoopte advies/oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend allemaal. Jammer dat je eerste bestelling zo loopt.

Als ik iets koop bij Ali dan vraag ik me af of dit het waard is om zonder garantie te kopen, omdat met de garantie op Ali ben je volledig afhankelijk van de verkoper na je geschil periode. 

Kan je geen geschil meer openen? Wil de verkoper geen garantie geven? Dan heb je geen garantie. 

Op 13-12-2022 om 11:48, Marjolein zei:

nadat ik een negatieve review had geschreven

In Aziatische landen zijn ze erg beleefd en erg gesteld op normen en waarden. Als je te grof/onbeleefd ben zijn ze snel geneigd om je niks te geven.

Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. Dat geld zeker voor Azië. 

Je zou kunnen proberen nog contact te zoeken met Ali en al je "bewijs" voor een garantie kunnen aanleveren en misschien dat ze dan nog wat kunnen. Zelf denk ik dat je je geld kwijt bent. 

Mocht je tips zoeken of hulp met zoeken/bestellen op Ali kan je voor het kopen ook eerst even hier je vraag stellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Martijn, heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie. Sorry dat ik nu pas reageer. Ik had inlogproblemen. De rampendeken die ik besteld had, leek meer op een cadeaupapiertje. Ik vind dit niet zo netjes en voelde me een beetje bedonderd, omdat rampen echt een serieuze zaak zijn. 
Ook datbroodsnijhulpmiddel viel bij elke snede uit elkaar. En de dubbele rollijn, waar ik nog het meeste voor betaald heb, is ronduit gevaarlijk, want mijn hond kon zo de weg op rennen. Ik voel me eigenlijk niet zo netjes behandeld. Ik heb een eerlijke review geschreven, er geen schep bovenop gedaan ofzo. Het is gewoon de waarheid wat ik geschreven heb.
Ik heb er jaren over nagedacht voordat ik iets bij AliExpress bestelde, maar toen ik zag dat je ook garantie krijgt en achteraf met Klarna kon betalen, heb ik het maar gedaan. Natuurlijk heb ik hier veel spijt van. 
Bewijs van garantie heb ik niet, omdat ze dit meteen van de pagina hebben gehaald na mijn negatieve review. Ik heb er geen screenshot van ofzo.

Weet iemand of ik bij Klarna nog een soort kopersbescherming heb ofzo?

Heel hartelijk bedankt voor je advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-12-2022 om 14:15, Marjolein zei:

Weet iemand of ik bij Klarna nog een soort kopersbescherming heb ofzo?

Zeker heb/had je dat: https://www.klarna.com/nl/kopersbescherming-voor-consumenten/ 

Problemen met je bestelling?

Heb je iets niet ontvangen of heb je een beschadigd product gekregen? Meld het probleem in de app en wij pauzeren je betalingsplan totdat het probleem is opgelost.

Op 20-12-2022 om 14:15, Marjolein zei:

voelde me een beetje bedonderd

Ik kan je vertellen dat ik me ook soms zo gevoelt heb. Ik kan wel van 9 van de 10 keer zeggen dat het in de beschrijving van het product stond en/of in de reviews dit is echt belangrijk om te lezen.

Er staan op het forum genoeg tips en anders kan je ze vragen, want je kan alsnog leuke dingen kopen als je het nog eens zou willen proberen. 

Op 20-12-2022 om 14:15, Marjolein zei:

heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik help je graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-12-2022 om 20:40, Martijn224 zei:

Zeker heb/had je dat: https://www.klarna.com/nl/kopersbescherming-voor-consumenten/ 

Problemen met je bestelling?

Heb je iets niet ontvangen of heb je een beschadigd product gekregen? Meld het probleem in de app en wij pauzeren je betalingsplan totdat het probleem is opgelost.

Ik kan je vertellen dat ik me ook soms zo gevoelt heb. Ik kan wel van 9 van de 10 keer zeggen dat het in de beschrijving van het product stond en/of in de reviews dit is echt belangrijk om te lezen.

Er staan op het forum genoeg tips en anders kan je ze vragen, want je kan alsnog leuke dingen kopen als je het nog eens zou willen proberen. 

Ik help je graag.

Heel hartelijk dank voor je reactie. Maar wat stond volgens jou in de beschrijving van het product of de reviews? Ik kon niet weten dat het zo snel stuk zou gaan. Ik heb alles gelezen. (Ik weet niet hoe ik het stukje moet selecteren waar ik nu op reageer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Marjolein zei:

Heel hartelijk dank voor je reactie. Maar wat stond volgens jou in de beschrijving van het product of de reviews? Ik kon niet weten dat het zo snel stuk zou gaan. Ik heb alles gelezen. (Ik weet niet hoe ik het stukje moet selecteren waar ik nu op reageer).

Ècht héél hartelijk bedankt voor uw advies ook wat betreft Klarna. Ik ga het zeker proberen. Helaas kon ik door omstandigheden uw berichten niet eerder lezen. Excuses daarvoor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden