Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Toslink optische splitter.


Aanbevolen berichten

Hoi lui hier ben ik weer.

Aangezien ik een tv kastje met optische aansluiting kreeg voor mijn nieuwe hoorapparaten moest ik een splitter hebben om het signaal van de TV te verdelen naar 1x de Edifier 2.1 set voor stereogeluid in de huiskamer en 1x naar de TV connector van Phonak voor mijn hoortoestellen. Deze is het geworden:Screenshot_2022-12-29-16-33-46-302.thumb.jpeg.3b577e1b2551d3dc67922af76604a87a.jpeg

 

Na een simpele snelle aansluiting om hem te testen werkte het perfect, ondanks dat het 100% split naar 2x50% heb ik geluid op mijn hoortoestellen en de vrouw heeft het zelfde geluid op de Edifier 2.1 speakers in stereo. Ik hoor semi spatiaal stereo omdat en de luidsprekers hoor en gelijk het geluid rechtstreeks op mijn oren krijg via de TV connector van Phonak. De vrouw blij en ik nog veel blijer omdat ik na jaren weer eens een stem kon horen die ik ook nog eens versta.😁

Dit duurde echter maar kort omdat door het gewicht van het kastje met beiden aangesloten optische kabels de stekker uit de optische poort van de TV valt.😩

De passing van de stekker is dus knudde.

Aangezien het werkte heb ik het verdeelkastje met dubbelzijdige tape aan TV geplakt onder een hoek van 90 graden zodat er voldoende druk op de stekker staat om in de poort te blijven zitten en de tape houd het allemaal vast op de plaats op de TV........ Dacht ik tenminste.

Want smorgens nadien lag de hele handel weer op de grond achter de TV.

Dan maar de rigoreuze oplossing.. Hot Glue, en ja hoor hij zit nu echt vast en werkt perfect en zal tzt inclusief de tv naar de stort gaan voor recycling. 

Nu ben ik dus een goedkope met deze oplossing en zou mijn geld terug kunnen vragen omdat het product niet voldoet maar al dit soort splitters komt van China en ik vrees dat een andere geen betere gaat worden. Een alternatief is een digitale splitter die het signaal split maar ook weer versterkt tot weer 100% met 1 tot 3 extra aansluitingen. Die elk weer 100% signaal geven. Maar dan praat je niet over iets van minder dan € 5,- maar van rond de € 20 a 30.

Enfin het werkt dus maar je moet hem wel echt vast monteren aan de TV zodat hij blijft zitten waar die zit.

Gr Gerard en alsnog de beste wensen voor iedereen maar vooral blijf gezond dat is het allerbelangrijkste bezit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo beweert je het ene namelijk dat de digitale splitter tussen de 20 en 30 euro kost althans hier in Nederland en zo vind je hem op AliExpress voor het zelfde prikje met ook nog gratis verzending.

Het grote voordeel van dit kastje is dus dat het signaal gesplit wordt digitaal dus zonder verlies, het nadeel hij moet hiervoor aan de stroom.

Enfin in ieder geval een goed alternatief gevonden voor de andere splitter.

Screenshot_2022-12-30-09-03-33-250.thumb.jpeg.969b674c80f4dfb2fb8111bd569ec98f.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30-12-2022 om 09:08, De-witte zei:

Zo beweert je het ene namelijk dat de digitale splitter tussen de 20 en 30 euro kost althans hier in Nederland en zo vind je hem op AliExpress voor het zelfde prikje met ook nog gratis verzending.

Het grote voordeel van dit kastje is dus dat het signaal gesplit wordt digitaal dus zonder verlies, het nadeel hij moet hiervoor aan de stroom.

Enfin in ieder geval een goed alternatief gevonden voor de andere splitter.

Screenshot_2022-12-30-09-03-33-250.thumb.jpeg.969b674c80f4dfb2fb8111bd569ec98f.jpeg

BTW (By The Way) dit kastje staat dus los van de tv op of in de TV kast b.v. waardoor deze ook niet aan de stekker trekt welke in de TV zit.

Het echte voordeel zit hem echter in het verdelen van het signaal wat omdat dit dus digitaal gebeurt 100% blijft en met de juiste apparatuur (dure hifi 5.1 sound of meer) merk je dat ook. Met de simple apparatuur welke ik gebruik (stereo) maak het niet zoveel uit en de 100 naar 2x50% splitter welke ik gebruik werkt dus ook prima zeker nu hij rotsvast aan de TV zit.

Ben je een audiofiel dan moet je echter deze hebben omdat hij split zonder verlies.

aangepast door De-witte
7.1 gewijzigd naar 5.1 of meer
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden