Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Nieuwe online shop - Temu


Kitty

Vraag

Goedemorgen!

Ik heb veel pogingen gedaan in te loggen met mijn bestaande account, maar dat lukte niet,  dus opnieuw geregistreerd.

 

Anyway: ik werd gewezen op een nieuwe (Chinese?) Webshop, eigenlijk zoiets als Ali Express. Temu  genaamd. Heb vanmorgen een hele tijd in een chat met de klantenservice gezeten om te achterhalen of zij ook de belastingen afhandelen, zodat je bij aflevering niet voor verrassingen komt te staan,  maar helaas werd ik telkens alleen geïnformeerd over de wet en regelgeving binnen de EU. 

 

DUS: zou iemand dit kunnen uitvogelen (of misschien heeft iemand het antwoord al... thanks!

 

Groet Kitty

Screenshot_20230503_084938_Temu.jpg

aangepast door Kitty
Screenshot shop toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Administrators

Heb ook een poging gedaan via de live chat te achterhalen of ze meedoen aan de IOSS, mijn vraag werd nog doorgezet naar een supervisor maar deze waren niet bereikbaar.

Als test maar gewoon een bestelling gedaan, ben ook wel benieuwd naar hun levertijden en retourbeleid, zal kijken of ik wat informatie kan verzamelen en dit op de site kan plaatsen.

To be continued!

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • Administrators

Heb nu zelf inmiddels 2 pakketjes van Temu ontvangen, beide duurde 6 dagen dat ze geleverd werden (vanaf besteldatum, niet verzenddatum) dus hun levertijd indicatie klopt tot dusver wel.

Qua BTW / inklaring nog niks mee te maken gehad, beide pakketjes zijn door de douane gegaan ("Custom clearance completed") maar ben nog niet wijzer hoe het nu precies zit met de BTW.

Heb inmiddels wel email contact met wat medewerkers bij Temu dus heb deze vraag ook bij hen neergelegd, eens zien wat daar uitkomt..

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • Administrators

Temu verwijst mij per email naar hun Terms of Use:

https://www.temu.com/nl-en/terms-of-use.html

En dan denk ik specifiek deze paragraaf:

Quote

By confirming your purchase, you agree to pay all applicable fees, taxes, shipping costs and other amounts associated with your purchase. Further, to the extent applicable, you acknowledge your responsibility for sales tax, VAT and customs duties. You agree that, where applicable, you will act as the importer of the products purchased and you hereby authorize us to appoint a freight forwarding agent to act as your direct representative and pay any sales tax, VAT and customs duties on your behalf.

Dus per hun Terms of Use ben je zelf verantwoordelijk voor de BTW. Wat dan wel weer apart is, is dat ik op 2 pakketjes (3 bestellingen totaal) dus geen import kosten heb hoeven betalen.

Ik weet dat PostNL hedendaags best strak op de import / BTW zit, en Temu lijkt vooralsnog alleen via DHL te verzenden - mogelijk laten zij steken vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Temu Supportcenter_Alle onderwerpen_Betaling en Promoties_Betalingen_Zijn de douane- en invoerrechten in de totale prijs van mijn bestelling inbegrepen:
Antwoord: Ja. Na het afrekenen is het totaalbedrag dat je ziet, precies wat je voor je bestelling betaalt, zonder extra kosten!
Dus:  douane- en invoerrechten zijn betaald, MAAR hoe zit het met de BTW ???

https://www.temu.com/be-nl/support/c3/zijn-de-douane-en-invoerrechten-in-de-totale-prijs-van-mijn-bestelling-inbegrepen-f-56-s-143.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden