Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Lijkt alsof veel producten veel duurder zijn geworden


Aanbevolen berichten

Koop alweer enkele jaren bij AliExpress maar nu viel het me op ,dat het lijkt alsof veel producten, echt veel duurder zijn geworden. 

Bij kleine aankopen valt het mee maar bij hogere bedragen valt het tegen. Wat is jullie ervaring daarmee ??

Hierdoor lijkt het prijsverschil met het kopen in Nederland minimaal te worden waardoor ik er toen neig minder snel te shoppen bij AliExpress 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Michelle zei:

Koop alweer enkele jaren bij AliExpress maar nu viel het me op ,dat het lijkt alsof veel producten, echt veel duurder zijn geworden. 

Bij kleine aankopen valt het mee maar bij hogere bedragen valt het tegen. Wat is jullie ervaring daarmee ??

Hierdoor lijkt het prijsverschil met het kopen in Nederland minimaal te worden waardoor ik er toen neig minder snel te shoppen bij AliExpress 

@Michelle, dat vind ik dus ook. Misschien komt het omdat de BTW nu in de prijs zit inbegrepen. Maar ik vind sommige dingen echt nog wel goedkoper dan hier in Nederlandse winkels. 

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jomulder,

Dat van die BTW, dat is logisch. Vooral als de producten rond de 20 euro liggen, dat wordt het BTW bedrag automatisch hoger. Maar doordat de prijs verschillen nu minder groot zijn ga je toch h.e.e.a afwegen.  Dit is dan meer vanuit het idee of het dan nog echt wel de moeite waard is of dat nog zolang op je producten te willen wachten. 

Al met al heb ik wel een aantal vaste spulletjes die ik bij Ali blijf kopen omdat die toch nog steeds goedkoop zijn. Voor de rest is het afwachten hoe h.e.e.a zich zal gaan ontwikkelen bij Ali

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michelle het ligt aan een ieder die zich zal afvragen of je langer wil wachten, maar ik vind tot nu toe, dat de levering sneller is dan voorheen. En ik bestel geen dure dingen, die koop ik liever hier in de winkel ivm garantie enzo. Maar ik vind de pruldingetjes echt geweldig en die zie je hier vaak niet in de winkels. En zolang ik het leuk vind blijf ik bij alie.

Maar ik denk dat het met de tijd, aliexpress alleen maar duurder word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het was mij ook opgevallen. Het kan ook zijn met dat containerschip wat vast stond in het Suizekanaal van de zomer. Zijn veel dingen nog niet of te laat gekomen. Zoals grondstoffen die ze nodig hebben om producten te maken. Het is heel druk in Antwerpen en Rotterdam dat kan wel tot 2022 duren tot alles weer normaal is. Wat ook kan is dat de wereld nu aan het opstarten is ivm de Corona crisis. Daarom is de benzine en gas ook zo duur. Alles wat over de grens je komt is duurder geworden. Dan heb je ook nog de prijzen hooghouden voor de jaarlijkse 11:11 actie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik deel de mening dat (ook de kleinere) artikelen duurder zijn geworden. 
Zo betaalde ik voor een rol dubbelzijdig tape 3 euro, en nu bijna 6 euro voor precies dezelfde. Dan is het net zo duur al dan niet duurder dan in NL. Dit geldt ook voor stempels en snijmallen. Doordat het verschil nu kleiner is met de prijzen in NL, betaal ik soms liever wat meer voor het origineel uit NL zodat ik zeker weet dat het goede kwaliteit is. Wel erg jammer hoor deze verhogingen!! Ik zelf denk, even de BTW niet meegerekend, dat het komt door de hogere verzendkosten. Misschien dat Ali express vanwege dat ze aangesloten zijn, een deel van de inklaringskosten moeten afdragen of andere extra kosten er bij hebben gekregen, en deze zo terug vorderen? 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nu een paar maanden en bestellingen verder en heb wel de indruk dat er sneller wordt geleverd. Wachten op je bestelling is nu veel minder en spulletjes zijn er vaak al binnen 2 weken.

Prijsverschil met kopen in NL is kleiner maar verschil is ( voor mij ) dat in NL webshop gewerkt wordt met een minimum bestelbedrag. 

Tja en dan wordt Ali weer de doedkoopste optie omdat het vaak lastig wordt om die minimum bedragen te halen zonder extra spulletjes erbij te kopen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden