Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Aliexpress / EQT couriers


RMH1975

Vraag

6 Juni + 26 Juli 2021 bij Aliexpress 'n batterypack voor m'n ebike besteld 

Gekozen voor sellers choice of shipping.

(In het verleden ook al batterypacks besteld bij Aliexpress welke gewoon zijn aangekomen.)

Tracking heb ik gevolgd via parcelsapp.com , allebei de pakketten (met trackingnr : EQTWLxxxxxxxxxxYQ) volgen dezelfde stappen in het verzend proces en zijn verzonden met EQT couriers.

Tracking via Aliexpress laat geen info zien. ( behalve : levering vertraagd , sorry there's no updated logistics information)

Laatste melding bij het track & trace proces (beide pakketten) is Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code (destination)

Ik ben bij het plaatselijke postkantoor geweest , niks bekend.

Post.nl klantenservice , niks bekend

Post.nl account / mijn pakketten , niks bekend

Ook nooit via de post of mail 'n bericht ontvangen dat ik de pakketjes ergens op kan halen of dat er nog kosten betaald moeten worden o.i.d.

Nadat voor pakket 1 de leverings termijn bijna verstreken was , dispute geopend en verloren.

Volgens Aliexpress moet ik 't pakket gewoon bij 't postkantoor ophalen. (welke ?)

Voor pakket 2 contact opgenomen met verkoper (andere als pakket 1) , hiervan is de leverings termijn (09-10-2021) nog niet verstreken.

Verkoper zegt dat ik gewoon geduld moet hebben en dat het onderweg is.

Beide pakketten hebben dezelfde track & trace status , beide met EQT couriers richting Nederland verstuurd.

Waar zijn mijn pakketjes gebleven ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een poos geleden ook onderdelen besteld op Aliexpress. Deze werd gelijk verstuurd. Vervolgens kreeg ik daags daarna een bericht dat de levering vertraagd is. Het pakket zou ik ergens in oktober binnenkrijgen. 

Weken ging er voorbij, geen tracking melding, geen verdere info. 

Contact opgenomen met de verkoper: dat ik geduld moest hebben en dat het pakket allang China uit was. 

Ineens kreeg ik het pakket binnen met de plaatselijke post. Hoe dan? Geen tracé mogelijkheid. En toch heb ik het pakket binnen. 

Ik moet eerlijk zeggen dat de Chinezen alles aan doen dat je je pakket uiteindelijk toch ontvangt. Niet alles komt  op de gebruikelijke manier binnen. 

Ik zou zeggen: heb even geduld. 

 

Met vriendelijke groet, Alex 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 25-9-2021 om 11:35, RMH1975 zei:

6 Juni + 26 Juli 2021 bij Aliexpress 'n batterypack voor m'n ebike besteld 

Gekozen voor sellers choice of shipping.

(In het verleden ook al batterypacks besteld bij Aliexpress welke gewoon zijn aangekomen.)

Tracking heb ik gevolgd via parcelsapp.com , allebei de pakketten (met trackingnr : EQTWLxxxxxxxxxxYQ) volgen dezelfde stappen in het verzend proces en zijn verzonden met EQT couriers.

Tracking via Aliexpress laat geen info zien. ( behalve : levering vertraagd , sorry there's no updated logistics information)

Laatste melding bij het track & trace proces (beide pakketten) is Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code (destination)

Ik ben bij het plaatselijke postkantoor geweest , niks bekend.

Post.nl klantenservice , niks bekend

Post.nl account / mijn pakketten , niks bekend

Ook nooit via de post of mail 'n bericht ontvangen dat ik de pakketjes ergens op kan halen of dat er nog kosten betaald moeten worden o.i.d.

Nadat voor pakket 1 de leverings termijn bijna verstreken was , dispute geopend en verloren.

Volgens Aliexpress moet ik 't pakket gewoon bij 't postkantoor ophalen. (welke ?)

Voor pakket 2 contact opgenomen met verkoper (andere als pakket 1) , hiervan is de leverings termijn (09-10-2021) nog niet verstreken.

Verkoper zegt dat ik gewoon geduld moet hebben en dat het onderweg is.

Beide pakketten hebben dezelfde track & trace status , beide met EQT couriers richting Nederland verstuurd.

Waar zijn mijn pakketjes gebleven ?

 

 

 

Ik heb het zelfde probleem zoals jij alleen stond er later dat het opgehaald was maar niet door mijn .ook heb Ali het verschil toegewezen aan de verkoper 😡

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net zelfde probleem meegemaakt. 

Als je de track and trace app van bijv parcelsapp.com gebruikt zie je ook dat alle entries in de track and trace gedaan zijn door de initiele chinese verzender. Het werd dus nooit overgeleverd aan een lokaal post-bedrijf. En het Chinees post-bedrijf heeft natuurlijk geen postkantoren hier.

Ondertussen al 2 maal een uur met de Aliexpress klantendienst gechat. 

Zonder resultaat. 

Het enige wat zij voldoende bewijs achten is een officieel document van de post (Bpost in mijn geval) dat het pakje niet is aangekomen. 

Natuurlijk ook contact gehad met Bpost en die willen mij zo geen document opstellen aangaande een pakje waar zij niets mee te maken hebben. Begrijpelijk. 

Ik heb aan de klantendienst ook gevraag (ter voorbeeld) om mij een officieel document op te maken aangaande een pakje dat ik aankocht op banggoood.com -> dat wouden ze me ook niet leveren 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je wat besteld en je veranderd de instellingen van het verzenden via... Ali Express standaard of shipper's sending (hoe het ook heet) er staat dan tussen haakjes wel of niet track and trace toegepast. Vaak is het verzenden gratis of heel goedkoop maar dan staat er nu ontvangst eind januari. Ik zet hem altijd op Ali Express standaard shipping omdat deze sneller komt en kan volgen via track and trace, vaak is dat dan maximaal €5 per bestelling duurder. Kijk maar eens bij een add. En staat onder de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden