Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Aliexpress vragen gokje wagen!!


Aanbevolen berichten

Sinds december 2021 moet ik nog steeds 7 pakketjes ontvangen. Alle pakketjes zijn begin januari 2022 aangekomen in België (Luik) en met succes afgehandeld door de douane!

 Daarna zijn ze volgens de informatie die ik verkreeg door de lokale bezorger opgehaald teneinde deze pakketjes in het land van bestemming te bezorgen. Geen van deze pakketjes hebben de eindbestemming bereikt. Bij nader informatie zijn ze allen door de Poolse pakketbezorger 'KAAB' naar een HUB gebracht. Waar die HUB staat wordt niet bekend gemaakt.

Tot op heden liggen ze daar nog allemaal!!. Vraag je KAAB via mail wanneer e.e.a. wordt bezorgd krijgt je nimmer antwoord. Ook Post.nl wast zijn handen in onschuld!! Toch heeft volgens mij Post.nl een regie-functie in deze immers zij schakelen een onderaannemer in. Inmiddels kan ik nu wel concluderen dat die pakketjes nooit zullen aankomen. Geld heb ik van enkele pakketjes via  Aliepress reeds teruggekregen maar niet het volle bedrag! Alles wat via Luik naar KAAB wordt gebracht verdwijnt dus als sneeuw voor de zon. Wil Aliexpress zijn klandizie behouden in Nederland dan moet hier wel het e.e.a. op korte termijn verbeterd worden. Ook Post.nl frustreert hiermee het online shoppen vanuit China (wel weer toevallig dat dit weer gaat via Post.nl in België).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb hetzelfde probleem, alle pakketjes die via Kaab worden afgehandeld blijven maanden bij Kaab liggen. Laatst nadat het pakketje 3 maanden bij Kaab en een ander pakketje bijna 4 maanden bij Kaab afgeleverd, Aliexpress had intussen wel al terugbetaald, maar het is wel een reden om niet meer te bestellen bij Ali.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marijke,

Op meerdere websites wordt al veel aandacht besteed aan onberekenbare transporteur KAAB.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1820279?data[filter_keywords]=kaab

https://meldnu.eu/meldingen/6655-ongevraagd-product-ontvangen-008618093956715-kaab-volkova-elena-vladimirovna-fietszadelhoes/

Er wordt zelf gesproken over een gestolen vrachtwagen van Kaab.....en/of zou Kaab er ook achter al die veilingen zitten van 'ongeopende Aliexpress pakketjes'?? 

https://www.prijsfixer.nl/webshop/aliexpressebay-pakketten/

Duistere zaakjes??!!

Kaab heeft een retouradres in Nederland ( postbus 129, 1380AC te Weesp) wat voorheen van Aliexpress in Dordtrecht was. Voor mij staat vast dat ik voorlopig niets meer bestel bij Aliexpress! Blijf echter de ontwikkelingen wel volgen.

groet,

GuPo

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat een aantal leveranciers al “anders” verzenden. Zendingen worden nog wel gecombineerd verstuurd maar krijgen ipv een NL tracking nummer een UT of LS tracking nummer. Deze pakketten komen wel snel aan op mijn thuisadres met Post NL. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mayo,

Zijn deze pakketjes ook via Kaab getransporteerd? Waren deze nummers ook nog bekend bij Kaab en kwam het wel aan in Luik? Hoeveel tijd nam deze bestelling totaal in beslag voor het bij jou afgeleverd werd?

groet,

GuPo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gupo,

Ik kan niet zien of het via Kaab is gegaan aan de hand van de tracking informatie op de AliExpress tracking site. Wel staat er Cianiao vermeld, net zoals bij de andere pakketten met een NL nummer. Het tracking nummer is niet bekend bij Kaab en het is wel eerst in Luik binnen gekomen. De verzendtijd is ongeveer 3 weken, gelijk aan wat ik gewend was. De zendingen zijn te volgen in de Post NL app. De NL tracking nummers zijn niet te volgen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer Mayo dat het Kaab gedeelte niet te volgen was. Was zo benieuwd of het rechtstreeks van Luik nu naar Post.nl ging of nog steeds via Kaab. Je gaf in je vorige bericht aan dat het mogelijk aan de letters van het trackingsnummer lag dat e.e.a. nu vlotter afgehandeld zou zijn. Ik heb toch zeker al vele verschillende lettercombinaties in de afgelopen periode  gezien (LB, LX, LT, LS, LZ, LP, LVS, UG, UH, UW, UD, RA, RV, RC, en nog meer). Mijn ervaring was dat de LT nummers vlotter geleverd werden maar de laatste tijd dus ook niet. Maar het is natuurlijk mooi dat jij deze pakketjes redelijk vlot hebt gekregen, toch blijf ik sceptisch over het traject 'Kaab - Post.nl' en blijf het belangstellend volgen.

 

groet,

GuPo

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wacht al vanaf begin maart op leveringen van gecombineerde pakketjes. Ze zijn nu bij bezorgbedrijf KAAB 🤔 al een geruime tijd. Staat stil vanaf 11 april. 

Ik wacht het maar af en hou de datum in de gaten wanneer ik in dispute kan gaan. Ik durf nu ook niks meer te bestellen 🤨 eerst maar eens afwachten hoe dit allemaal afloopt. 

Alvast een goed weekend allemaal. 

Groetjes Jolanda 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-5-2022 om 08:27, GuPo zei:

LB, LX, LT, LS, LZ, LP, LVS, UG, UH, UW, UD, RA, RV, RC

Dit zijn landcode's, LT zou dus Litouwen kunnen zijn. Ze kunnen voor of na de cijfers staan. Als je een pakket krijgt zitten daar soms meerdere stickers op omdat ze van land naar land gaan. De cijfers zijn willekeurig en als er een 9 aan het eind staat is dat ter controle. Bij binnenlandse zendingen kan het pakkettype worden afgelezen uit de letters voor de code of de naam van de afzender, veel grote webshops doen dit. Hoe het verder zit weet ik nog niet😁.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Martijn,

 

Deze lettercombinaties gingen bij mij vooraf aan het nummer! En de afsluitende lettercombinaties waren wel "NL". Dus voorafgaand had volgens mij niets met het land te maken. Uit ervaring weet ik inmiddels wel dat veelal artikelen boven de 10 euro een LT aanduising kregen en meestal binnen 3 weken geleverd werden maar nu ook niet meer. 

Groet,

GuPo

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2022 om 23:09, Jomulder zei:

Ook ik wacht al vanaf begin maart op leveringen van gecombineerde pakketjes. Ze zijn nu bij bezorgbedrijf KAAB 🤔 al een geruime tijd. Staat stil vanaf 11 april. 

Ik wacht het maar af en hou de datum in de gaten wanneer ik in dispute kan gaan. Ik durf nu ook niks meer te bestellen 🤨 eerst maar eens afwachten hoe dit allemaal afloopt. 

Alvast een goed weekend allemaal. 

Groetjes Jolanda 

29 april heb ik 3 dingen besteld, gecombineerd pakket, Standard Shipping 
Tracknr begint met LS...en eindingt op NL. Als het goed is, krijg ik deze vandaag binnen, ook volgens de postnl app. 

4 maart 4 dingen besteld, gecombineerd pakket, sinds 11 april in Hub KAAB en staat het stil. Saver Shipping, Tracknr begint met NL....en aan het einde geen letters wat ik ook zo vreemd vind 🤔

Groetjes Jolanda 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een klein beetje meer informatie. 

*bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1820279

PostNL NL: PostNL International Parcels
PostNL *: International Track & Trace on registered mail
China Post CN: China post
Singapore Post SG: Singapore post
Deutsche Post DE: Deutsche post
Sweden Post SE: Sweden post
Swedish Post SE: Swedish post
Malaysia Post MY: Malaysia post
Swiss post CH: Swiss post



Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.



Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:

  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:

Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen,
Ik heb fantastisch nieuws! Zojuist zie ik dat er één NL gecombineerde levering in mijn Post NL app staat aangemeld! Hoe is het mogelijk 🎉 De zending is van 28 maart. Er staat Jersey Post op met een return address in Jersey. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2022 om 16:21, Martijn224 zei:

Hier een klein beetje meer informatie. 

*bron: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1820279

PostNL NL: PostNL International Parcels
PostNL *: International Track & Trace on registered mail
China Post CN: China post
Singapore Post SG: Singapore post
Deutsche Post DE: Deutsche post
Sweden Post SE: Sweden post
Swedish Post SE: Swedish post
Malaysia Post MY: Malaysia post
Swiss post CH: Swiss post



Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.



Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:

  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:

Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.

058-2333333 is dus een nummer in Leeuwarden 😁. Ik zal maandag eens ff informeren. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de nieuwe lockdown in China worden orders niet meer verzonden en krijg je na een paar weken je geld terug.Als je vragen stelt aan verkopers krijg je ontwijkende antwoorden.Ook is er een bestelling van mij bij een Poolse bezorgdienst terecht gekomen die geen flauw idee heeft waar mijn bestelling is.

AliExpress was al niet veel maar is nu echt waardeloos.

Ik bestel alleen nog in Japan , alles verloopt vlekkeloos en producten zijn van zeer hoge kwaliteit .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bohey zei:

Sinds de nieuwe lockdown in China worden orders niet meer verzonden en krijg je na een paar weken je geld terug.Als je vragen stelt aan verkopers krijg je ontwijkende antwoorden.Ook is er een bestelling van mij bij een Poolse bezorgdienst terecht gekomen die geen flauw idee heeft waar mijn bestelling is.

AliExpress was al niet veel maar is nu echt waardeloos.

Ik bestel alleen nog in Japan , alles verloopt vlekkeloos en producten zijn van zeer hoge kwaliteit .

29 april heb ik 3 dingen besteld, gecombineerd pakket, Standard Shipping en deze heb ik vorige week binnen gekregen. Was Standard Shipping, trackingnr  LS.....NL.

4 maart 4 dingen besteld, gecombineerd pakket, sinds 11 april in Hub KAAB en staat het stil. Saver Shipping, Tracknr begint met NL....en aan het einde geen letters. 

Dus dat er geen nieuwe orders verzonden word is dus niet helemaal waar. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2022 om 22:41, Jomulder zei:

058-2333333 is dus een nummer in Leeuwarden 😁. Ik zal maandag eens ff informeren. 

 

🙈 sorry, ik zou bellen, maar er kwam iets tussen. Dus ik ga morgen bellen, alscer niets tussenkomt. 

Fijne avond

Groetjes Jolanda 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Bohey zei:

Sinds de nieuwe lockdown in China worden orders niet meer verzonden en krijg je na een paar weken je geld terug.Als je vragen stelt aan verkopers krijg je ontwijkende antwoorden.Ook is er een bestelling van mij bij een Poolse bezorgdienst terecht gekomen die geen flauw idee heeft waar mijn bestelling is.

AliExpress was al niet veel maar is nu echt waardeloos.

Ik bestel alleen nog in Japan , alles verloopt vlekkeloos en producten zijn van zeer hoge kwaliteit .

Hoe doe je dat? Heb je daar een bepaalde website voor?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden