Mitchell Geplaatst: 16 april 2022 Delen Geplaatst: 16 april 2022 Hallo fijne mensen, De vraag: mag ik de belasting die bij aliexpress in rekening wordt gebracht als voorbelasting in mindering brengen op mijn btw-aangifte? Zo ja, is hier officiële NL documentatie van beschikbaar die mensen onder deze thread kunnen plaatsen? Alvast bedankt! Gr, Mitchell Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Ruud Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Op 16-4-2022 om 18:48, Mitchell zei: Hallo fijne mensen, De vraag: mag ik de belasting die bij aliexpress in rekening wordt gebracht als voorbelasting in mindering brengen op mijn btw-aangifte? Zo ja, is hier officiële NL documentatie van beschikbaar die mensen onder deze thread kunnen plaatsen? Alvast bedankt! Gr, Mitchell Daar heb ik geen 100% duidelijk antwoord op, vooral omdat de BTW die geheven wordt via AliExpress in principe bedoeld is voor particuliere klanten. Je hebt dus geen 'juiste' factuur volgens de Belastingdienst. Als je je als zakelijk verkoper registreert en de BTW + invoer + inklaring via de douane (of PostNL) moet betalen, krijg je hier als het goed is een factuur van. Deze kun je wel als voorbelasting aftrekken. Deze methode is echter wel 'duurder' door de inklaringskosten. Hoe dan ook: check het even met je boekhouder of je de AliExpress-facturen mag gebruiken en dus de BTW dus terugvragen via de OB-aangifte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Mitchell Geplaatst: 22 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2022 Hi Ruud, Bedankt voor je reactie! De boekhouder vindt het lastig hier een bindend antwoord op te geven. Ik ga dit eens bij de belastingdienst direct navragen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Ruud Geplaatst: 25 april 2022 Delen Geplaatst: 25 april 2022 Top, laat je weten wat eruit is gekomen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Mitchell Geplaatst: 25 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2022 Zeker! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martin Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 Mag als het goed is wel. Soms kun je download invoice klikken, let wel op, hier staan soms wel en soms geen adresgegevens van Alibaba op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martijn224 Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 @juliandevries Heb je hier wat aan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vraag
Mitchell
Hallo fijne mensen,
De vraag: mag ik de belasting die bij aliexpress in rekening wordt gebracht als voorbelasting in mindering brengen op mijn btw-aangifte?
Zo ja, is hier officiële NL documentatie van beschikbaar die mensen onder deze thread kunnen plaatsen?
Alvast bedankt!
Gr, Mitchell
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.