Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

niet geleverd, geld weg.. Aliexpress zijn gewoon oplichters


Aanbevolen berichten

In September bestelde ik een soundcraft UI24 voor net iets boven de 400 euro. Een speciale zomer aanbieding… Aanvankelijk werd er niets geleverd maar toen kreeg ik bericht dat het product onderweg was. 

Begin Oktober ontving ik een envelop met daarin een waardeloos stukje plastic. Waarde op de envelop 10 euro gewicht 100 gram.. das wel wat anders als een apparaat van 14kg met een waarde van 410 euro.

Duidelijk geval van oplichting toch… nou niet volgens Aliexpress die weigerde terug te betalen.

ik moest de envelop eerst terug sturen want ik had het apparaat toch ontvangen vlg Aliexpress..

Helaas weigerde Aliexpress en de verkoper een retour adres te sturen.. 

Dus hoezo buyer protectie.. een stevige middelvinger kreeg ik van de leverancier als van Aliexpress.

De leverancier zei alleen in het chinees dat ik het dispute moest sluiten.

over een periode van 40 dagen heb ik 16 keer met de helpdesk van Aliexpress gesproken en alle chats bewaard.Al het bewijs geüpload en alles uitvoerig opgeschreven… ZINLOOS !! 

Je hebt geen fluit aan die mensen, ze lossen niets op en er gebeurt helemaal niets na zo gesprek.

Nu half Januari weigert Aliexpress nog steeds mijn geld terug te betalen ondanks dat de envelop retour is gestuurd naar aliexpress in schiedam.

Chinezen zijn onbetrouwbaar je moet dat land zo veel mogelijk boycotten en Aliexpress al helemaal. Stijlloos en gewetenloze oplichters..

Lekker goedkoop… nou in het algemeen gewoon Chinese troep en meestal  niet goedgekeurd voor Europa.. Ik bestel er geen cent meer

zouden jullie ook moeten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk altijd eerst de goederen na en pas de dag erna, mits in orde geef ik door dat ze zijn ontvangen en kan de bestelling worden afgehandeld. Hierna heb je alsnog 15 dgn om een dispuut in te dienen en tot op heden heb ik altijd mijn geld terug gekregen als ik iets niet ontvangen had binnen de gestelde termijn terwijl deze dus later alsnog gratis geleverd zijn. Zijn de spullen niet wat ze moeten zijn dan gelijk een dispuut indienen en geld terug vragen. Nou ging dit niet om €400,- maar het principe blijft hetzelfde.

Bij duurde spullen film ik het uitpakken op mijn mobiel in geval van oplichting heb je dan gelijk bewijs dat het pakket niet bevat wat het zou moeten bevatten. Als je iets groots besteld en een enveloppe geleverd krijgt gaan er dan geen alarmbellen bij je af?

IN zo een geval moet je de goederen ook niet accepteren als je er voor moet tekenen, heb je echter voor die enveloppe getekend voor ontvangst vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en ben je dit aankoop bedrag kwijt.

Kijk altijd als er al meer bestellingen gedaan zijn bij een verkoper en lees de reviews door vooraleer je er een bestelling plaatst.

Helaas voor jou heb je hier niks meer aan maar je kan altijd een wetswinkel of advocaat gratis raadplegen of ze nog iets voor jou kunnen betekenen.

suc6 Gerard 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 

Allemaal gedaan.

De envelop werd door de brievenbus gegooid en POSTNL riep braaf: bezorgd…

De envelop spreekt boekdelen en staat op video. Die ook als bewijs opgestuurd.. 

Waarde 10 euro gewicht 100gram daar past een apparaat van 14 kg niet in dus de envelop met track en trace code is zonne klaar en duidelijk en de oplichting druipt er van af..

En daar ben ik zo boos over en daarom vind ik Aliexpress een club met boeven die we massaal moeten boycotten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, uttastorm zei:

Hoi 

Allemaal gedaan.

De envelop werd door de brievenbus gegooid en POSTNL riep braaf: bezorgd...

Dat kunnen ze wel roepen maar als jij het niet afgetekend hebt hebben zij daar om geen bewijs van dus in dit geval zou ik toch eens met een advocaat gaan praten.

Het gaat tenslotte om 400 euro en niet 4.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Je hebt gelijk. Ik ben ook opgelicht, een tablet besteld en betaald. Ontvangen een cover, op de rekening staat tablet. Verkoper reageert niet, Volgens Ali kan ik het terugsturen, kost 26 euro en geen garantie dat ik geld terugkrijgen. Oplichters zijn het gewoon. Nooit weer zaken via Ali doen, onbetrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een rot ervaring zeg!
Als er iets niet goed is zou ik zelf kijken naar wat je rechten zijn hierin.
Ik hou bijvoorbeeld altijd contact met de verkoper zodat degene weet dat ik er bovenop zit!
Vaak resulteert het in een redelijk goede verstandhouding met hem/haar. 
Chatten met Aliexpress helpt vaak ook.. alleen is er door heen komen zelfs voor mij niet gemakkelijk.

Alle bestellingen van mij buiten 1tje(Kwam kapot aan) zijn goed aangekomen. Het kapotte artikel is door de verkoper met genoeg berichtjes vergoed en opnieuw verzonden.

Een dispute op tijd openen kan vaak een rot-ervaring al redelijk goed uit de weg houden. Vaak open ik deze als de protectietijd al verstreken is, en word bij mij nagenoeg altijd toegekend, ook als een zending NIET naar wens is kan je volgens mij ook een dispute openen.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jowell09897

allemaal al geprobeerd...  uren met de nietzeggende dames van AliExpress aan de chat gehangen.. fotos en allerlei bewijzen opgestuurd waar de oplichting voor een blinde duidelijk is,,  

De leverancier geeft geen of een debiel antwoord in het Chinees.   Noch AliExpress noch de leverancier leveren een terugstuur adres..   AliExpress heeft een simple statement..   zoek het lekker zelf uit en hier voor jou als meest waardevolle klant een dikke middelvinger.

Uiteindelijk heb ik het waardeloze product terug gestuurd naar AliExpress in Schiedam,, aangetekend uiteraard,,, maar daar tekenen ze niet voor ontvangst dus  POSTNL raakt het pakketje kwijt, geen hantekening..  dus beter het versturen als aangetekend pakket, raken ze het dan kwijt dan heb je in iedergeval een verzekering van de POSTNL tot 500 euro.

Samengevat

De serverice van AliExpress is ruk,  de dames achter de chat, na echt uren en uren met vele contact te hebben gehad zijn of hersendood of waanzinnig goed getraind om non antwoorden te geven en je met een kluitje in het riet te sturen. Ze vragen de meest zinloze of onmogelijke dingen maar geven nooit antwoord op contrete vragen zoals:  Waar moet ik dit pakketje naar toe terug sturen..

Enfin,, mijn lange ervaring  met AliExpress,, het blijft een onbetrouwbare leverancier,,  ze hebben de beruchte Chineese lak aan jou dus geldt bij bestellen,,,  niet goed,  geld weg...   al het andere is mooi mee genomen.

aangepast door uttastorm
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-1-2023 om 15:58, ria-appelboom zei:

Sorry, maar hier heb ik niets aan, want ik zou graag mijn bestelling nog ontvangen of mijn geld terug, want ik lees  dat nog meer mensen, geen bestelling hebben gehad en wel betaald, ik ben niet de enigste.

jammer genoeg heb ik alleen AOW en kan ik het geld goed gebruiken

Zo werkt het helaas niet voor AliExpress..  de status op hun website wordt:  BEZORGD  en u beginnen voor jou de problemen..  AliExpress verwijst je naar je locale postleverancier..  good luck met POSTNL dat wordt een drama want je moet dan aantonenen dat jij die handtekening niet hebt gezet...  Als je dat al zou lukken,,  want POSTNL zal blijven volhouden dat ze het pakketje hebben afgeleverd,  mag je daarna het dispuut met Ali aan..  en Lees mijn ervaringen,,  een redelijk kansloos proces.   Als de leverancier je niet wilt helpen, dus een oplichter is,,  zal Ali je ook niet helpen.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2023 om 18:56, De-witte zei:

Ik kijk altijd eerst de goederen na en pas de dag erna, mits in orde geef ik door dat ze zijn ontvangen en kan de bestelling worden afgehandeld. Hierna heb je alsnog 15 dgn om een dispuut in te dienen en tot op heden heb ik altijd mijn geld terug gekregen als ik iets niet ontvangen had binnen de gestelde termijn terwijl deze dus later alsnog gratis geleverd zijn. Zijn de spullen niet wat ze moeten zijn dan gelijk een dispuut indienen en geld terug vragen. Nou ging dit niet om €400,- maar het principe blijft hetzelfde.

Bij duurde spullen film ik het uitpakken op mijn mobiel in geval van oplichting heb je dan gelijk bewijs dat het pakket niet bevat wat het zou moeten bevatten. Als je iets groots besteld en een enveloppe geleverd krijgt gaan er dan geen alarmbellen bij je af?

IN zo een geval moet je de goederen ook niet accepteren als je er voor moet tekenen, heb je echter voor die enveloppe getekend voor ontvangst vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en ben je dit aankoop bedrag kwijt.

Kijk altijd als er al meer bestellingen gedaan zijn bij een verkoper en lees de reviews door vooraleer je er een bestelling plaatst.

Helaas voor jou heb je hier niks meer aan maar je kan altijd een wetswinkel of advocaat gratis raadplegen of ze nog iets voor jou kunnen betekenen.

suc6 Gerard 

 

 

Zie mijn andere reacties..  voor "duurdere" spullen hanteert AliExpress hun track en trace..   Als POSTNL aangeeft bezorgd, kan jij hoog en laag springen maar verwijst Ali je naar POSTNL om het dispuut maar op te lossen..  een kansloze operatie.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik hen bij Aliexpress 2x lifepo4 batterijen besteld. Het betreft het merk Ahoko. En het gaat om 24v 300Ah batterijen.  Nu is het zo, dat een vriend van mij, een echte Ali fan, kortgeleden lifopo4 cellen van 3.2v 280Ah ontvangen heeft, die bleken 120 Ah te kunnen opslaan. Voldeden totaal niet aan de afmetingen en het gewicht dat op de site stond. Maar zei Ali, u heeft ervoor getekend. Dus.... Daardoor gewaarschuwd heb ik mij flink ingelezen. Lifepo4 24v 300Ah moeten minstens 50 kg. wegen en een volume van ongeveer(lxbxh) 37 liter hebben. 3 weken over de opgegeven levertijd komt SEUR(ik woon in Spanje) met een pakketje aan, niet op een pallet(alles boven de 25 kg. mag niet handmatig getild worden) en het woog 15 kg. Niet geaccepteerd natuurlijk, en tegen de chauffeur gezegd, return to selder. Blinde paniek bij SEUR,  hoe nu verder. Ja dat geldt ook voor mij, de seller wil mij nu best nog wel 2 Lifepo4 batterijen sturen, maar de afmetingen die hij,/zij opgeeft zijn voor hoogstens 24v 140 Ah toereikend. Dus, men is er domweg op uit om de klant te besodemieteren. Ongelooflijk hoe zo'n Aliexpress nog kan bestaan. Moet de EU hier geen paal en perk aan stellen? De consument moet toch tegen deze boeven beschermd worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan Teepe.

Bestaat er heel misschien een verwarring omtrent het continu vermogen en maximaal vermogen?

Elke batterij is in staat kortstondig veel meer vermogen te leveren dan dat ze continu kan afgeven. Een en ander is afhankelijk van het type accu en hun vermogens en staat normaal gesproken ook vermeld op het product.

Je ziet dit ook bij speakers waar men roep 1000 Watt PMPO (maximaal) vermogen te hebben zijn ze uiteindelijk maar 100 Watt RMS (continu) of nog veel minder zelfs.

Wil je zekerheid koop dan in europa je accu echter betaal je dan ook een Europese prijs. Let wel ook deze inkopers doen waarschijnlijk zaken in China om hun winstmarges te vergroten en lopen hun ook het risico bij verkeerde leveringen.

We zeggen niet voor niks voor een "dubbeltje op de eerste rang zitten"

Gr Gerard.

aangepast door De-witte
naams vermelding van mijn reactie op Jan Teepe zijn bericht
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gérard.

Jouw opmerking voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, is juist. Echter, alle Lifepo4 batterijen, voor de particuliere markt, komen uit China. De zgn. EU aanbieders halen hun batterijen/cellen ook uit China en vragen er daarna een 3 voudige prijs voor. Waarbij opgemerkt dat je dan, als koper, waarschijnlijk wel beter beschermd bent. Het draait in mijn verhaal om het feit, dat de seller iets aanbiedt op hun site, en dit vervolgens niet wil leveren. En de prijs die hun ervoor vragen is laag, dat klopt. Maar als ze vervolgens iets willen afleveren dat totaal niet overeenkomt met hetgeen besteld is? En na het niet in ontvangst nemen daarvan, alsnog aanbieden om binnen 3 tot 7 dagen batterijen te leveren, die ook niet aan de specs voldoen, dan is er mijnsinziens toch echt sprake van een poging tot frauderen.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Gérard. Wij hebben een heel simpele test. We meten hoeveel de batterij kan laden. Dat moet een aantal keren, want de batterijen komen met een bepaalde laadgraad aan. Daarna meten we hoeveel een 100% geladen batterij levert. Bijvoorbeeld een 20a apparaat maal het aantal uur dat het levert, daarna iets dat 5a gebruikt maal tijd en dan nog iets dat minder dan 5a gebruikt, enz. Dan kom je tot een totaal Ah gebruik. En een nieuwe Lifepo4 moet 100% van de opgegeven waarde kunnen leveren. Pas na ongeveer 6 maanden gebruik, mag het iets minder zijn. Dit is de simpele manier, er zijn veel geavanceerdere manieren. Keep it simpel is ons motto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan, als ex jachtwerf makelaardij medewerker heb ik veel met lood accu's 12 en 24 Volt gewerkt en we gebruikten altijd een accu tester om de accu te checken ook maten we het laad voltage en eventueel de laadstroom met een ampere tang om de dynamo en accu te testen. Je wist dan binnen enkele ogenblikken of de accu nog goed was of niet. Dat zijn lood accu's welke zich anders gedragen dan de Lithium Lifepo4 cellen welke jij gebruikt maar ook hier kan een accu tester uitkomst brengen om je een inzicht in het vermogen te geven en te kijken of ze nog goed zijn.

Zelfs met een simpele multimeter kan je het voltage checken aangezien een lege batterij minder voltage heeft dan een volle (Bij 12Volt is hij leeg of dient geladen te worden als hij 11 Volt of minder en vol bij 13 a 14Volt minder dan 10 Volt is min. Een cel  kapot en moet vervangen worden)

Maar iedereen heeft zo zijn eigen werk wijze om het doel te bereiken. Bestel jij echter een 300Ah exemplaar en betaal je daar ook voor dan dient dit ook geleverd te worden. 

Mvgr Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gérard.

Jouw opmerking voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, is juist. Echter, alle Lifepo4 batterijen, voor de particuliere markt, komen uit China. De zgn. EU aanbieders halen hun batterijen/cellen ook uit China en vragen er daarna een 3 voudige prijs voor. Waarbij opgemerkt dat je dan, als koper, waarschijnlijk wel beter beschermd bent. Het draait in mijn verhaal om het feit, dat de seller iets aanbiedt op hun site, en dit vervolgens niet wil leveren. En de prijs die hun ervoor vragen is laag, dat klopt. Maar als ze vervolgens iets willen afleveren dat totaal niet overeenkomt met hetgeen besteld is? En na het niet in ontvangst nemen daarvan, alsnog aanbieden om binnen 3 tot 7 dagen batterijen te leveren, die ook niet aan de specs voldoen, dan is er mijnsinziens toch echt sprake van een poging tot frauderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Jan Teepe zei:

Nou Gérard, in plaats van de bestelde batterijen te leveren, heeft men nu maar besloten tot refund. Heel vreemd en echt onbevredigend. 

Nou ja zeg, je krijgt in ieder geval wel je geld terug. Dat gaat dus een 2de poging worden bij een andere leverancier of ben je genezen van Ome AliExpress zijn perikelen en bestel je ze gewoon hier in Nederland Jan?😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb EVE 3,2 volt 280Ah cellen gekocht bij basengreen.com. In de communicatie is het een zegen 't.o.v. Aliexpress. Ze kunnen niet de juiste BMS leveren en geven dat ook gewoon toe. Direct geld teruggestort gekregen voor de BMS. Daly 150 BMS kan ik binnen 5 dagen geleverd krijgen bij amazon.es. En het inelkaar zetten lijkt mij niet moeilijk. Dus afwachten, maar voelt goed aan. En dit was al de tweede keer dat ik problemen had met Aliexpress. Ze hebben me ook, alweer een tijdje terug, een standalone bewakeningscamera geleverd. Geen enkele SIM werkte met dat ding. Heb 50% restitutie gekregen. Maar met dat ding heb ik niets meer kunnen doen. Dus vuilnisbak samen met de andere 50%.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu het positieve nieuws. Aliexpress heeft het volledige aankoopbedrag teruggestort. Basengreen.com heeft exact datgene geleverd dat ik besteld heb. Aliexpress is wat betreft de daly BSM weer niet datgene nagekomen wat beloofd was. De aflevering zou op 8/11 plaatsgevonden hebben, maar wordt nu verwacht op 13/11. Dus niet zoals geadverteerd uit de stock in Frankrijk, maar per vliegtuig uit China= 10 dagen levertijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jan Teepe zei:

Nu het positieve nieuws. .....Dus niet zoals geadverteerd uit de stock in Frankrijk, maar per vliegtuig uit China= 10 dagen levertijd. 

TaDa. Dus toch uit China Jan, wordt je alsnog genaaid alleen nu met de prijs omdat er nog een handelaar tussen zit. En we 👍🏻👍🏻👍🏻 voor je dat ze wel de corectte waardes hebben maar ook dat moet je nog ff afwachten.

Je had ook een andere leverancier bij AliExpress kunnen zoeken en daar rechtstreeks ze bestellen maar ik volg je wel want mijn maag draaid ook altijd als er problemen zijn gelukkig heb ik met AliExpress maar enkele negatieve ervaringen gehad die ook nog eens correct zijn opgelost. En als ze het "ene" aanbieden en het "andere" leveren draaid mijn maag ook.

Succes en gr Gerard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 17-1-2023 om 18:56, De-witte zei:

Kijk altijd als er al meer bestellingen gedaan zijn bij een verkoper en lees de reviews door vooraleer je er een bestelling plaatst.

Helaas voor jou heb je hier niks meer aan maar je kan altijd een wetswinkel of advocaat gratis raadplegen of ze nog iets voor jou kunnen betekenen.

suc6 Gerard 

 

 

Ik had vandaag een lege verpakking uit Schiedam maar bezorger heeft het door de brievenbus gedaan. Tja kon het niet weigeren dus en "standard delivery" wat inhoud dat het onverzekerd is. Ik ben mij n geld kwijt maar de leverancier laat het er niet bij zitten. Zij dienen een klacht in bij postNL omdat het hun vertrouwen schaad ook vragen ze niet het product opnieuw te bestellen voordat zij duidelijkheid hebben. Tja net als jij heb ik nooit problemen gehad. Eigenlijk had ik mijn 15 Euro verlies al gepakt en wilde een nieuwe order plaatsen. (vind hetzelfde product ook nog eens voorminder (maar free shipping) Dus weer niet verzekerd. En dan heb je een probleem. Dure spullen koop ik dan ook niet daar. Voor aliexpess gelden de zelfde regels als tussenverkopers als Bol en Ebay Uiteindelijk koop je niet bij hun. Ze maken het eenvoudig het juiste product te vinden.

   

aangepast door JWWCHN
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn bestelling is niet geleverd. Het vooruitbetaalde bedrag € 25.95. Er wordt niet gereageerd op schriftelijk verzoek om het bestelde te leveren. Of anders het bedrag terug te storten. Inmiddels een maand loopt dit verzoek al, maar geen reactie! Kortom een oplichters zooitje AliExpress 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden