uttastorm Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari In September bestelde ik een soundcraft UI24 voor net iets boven de 400 euro. Een speciale zomer aanbieding… Aanvankelijk werd er niets geleverd maar toen kreeg ik bericht dat het product onderweg was. Begin Oktober ontving ik een envelop met daarin een waardeloos stukje plastic. Waarde op de envelop 10 euro gewicht 100 gram.. das wel wat anders als een apparaat van 14kg met een waarde van 410 euro. Duidelijk geval van oplichting toch… nou niet volgens Aliexpress die weigerde terug te betalen. ik moest de envelop eerst terug sturen want ik had het apparaat toch ontvangen vlg Aliexpress.. Helaas weigerde Aliexpress en de verkoper een retour adres te sturen.. Dus hoezo buyer protectie.. een stevige middelvinger kreeg ik van de leverancier als van Aliexpress. De leverancier zei alleen in het chinees dat ik het dispute moest sluiten. over een periode van 40 dagen heb ik 16 keer met de helpdesk van Aliexpress gesproken en alle chats bewaard.Al het bewijs geüpload en alles uitvoerig opgeschreven… ZINLOOS !! Je hebt geen fluit aan die mensen, ze lossen niets op en er gebeurt helemaal niets na zo gesprek. Nu half Januari weigert Aliexpress nog steeds mijn geld terug te betalen ondanks dat de envelop retour is gestuurd naar aliexpress in schiedam. Chinezen zijn onbetrouwbaar je moet dat land zo veel mogelijk boycotten en Aliexpress al helemaal. Stijlloos en gewetenloze oplichters.. Lekker goedkoop… nou in het algemeen gewoon Chinese troep en meestal niet goedgekeurd voor Europa.. Ik bestel er geen cent meer zouden jullie ook moeten doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-witte Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Ik kijk altijd eerst de goederen na en pas de dag erna, mits in orde geef ik door dat ze zijn ontvangen en kan de bestelling worden afgehandeld. Hierna heb je alsnog 15 dgn om een dispuut in te dienen en tot op heden heb ik altijd mijn geld terug gekregen als ik iets niet ontvangen had binnen de gestelde termijn terwijl deze dus later alsnog gratis geleverd zijn. Zijn de spullen niet wat ze moeten zijn dan gelijk een dispuut indienen en geld terug vragen. Nou ging dit niet om €400,- maar het principe blijft hetzelfde. Bij duurde spullen film ik het uitpakken op mijn mobiel in geval van oplichting heb je dan gelijk bewijs dat het pakket niet bevat wat het zou moeten bevatten. Als je iets groots besteld en een enveloppe geleverd krijgt gaan er dan geen alarmbellen bij je af? IN zo een geval moet je de goederen ook niet accepteren als je er voor moet tekenen, heb je echter voor die enveloppe getekend voor ontvangst vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en ben je dit aankoop bedrag kwijt. Kijk altijd als er al meer bestellingen gedaan zijn bij een verkoper en lees de reviews door vooraleer je er een bestelling plaatst. Helaas voor jou heb je hier niks meer aan maar je kan altijd een wetswinkel of advocaat gratis raadplegen of ze nog iets voor jou kunnen betekenen. suc6 Gerard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
uttastorm Geplaatst: 17 januari Auteur Delen Geplaatst: 17 januari Hoi Allemaal gedaan. De envelop werd door de brievenbus gegooid en POSTNL riep braaf: bezorgd… De envelop spreekt boekdelen en staat op video. Die ook als bewijs opgestuurd.. Waarde 10 euro gewicht 100gram daar past een apparaat van 14 kg niet in dus de envelop met track en trace code is zonne klaar en duidelijk en de oplichting druipt er van af.. En daar ben ik zo boos over en daarom vind ik Aliexpress een club met boeven die we massaal moeten boycotten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-witte Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari 16 minuten geleden, uttastorm zei: Hoi Allemaal gedaan. De envelop werd door de brievenbus gegooid en POSTNL riep braaf: bezorgd... Dat kunnen ze wel roepen maar als jij het niet afgetekend hebt hebben zij daar om geen bewijs van dus in dit geval zou ik toch eens met een advocaat gaan praten. Het gaat tenslotte om 400 euro en niet 4. Suc6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ria-appelboom Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Sorry, maar hier heb ik niets aan, want ik zou graag mijn bestelling nog ontvangen of mijn geld terug, want ik lees dat nog meer mensen, geen bestelling hebben gehad en wel betaald, ik ben niet de enigste. jammer genoeg heb ik alleen AOW en kan ik het geld goed gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pieter Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Je hebt gelijk. Ik ben ook opgelicht, een tablet besteld en betaald. Ontvangen een cover, op de rekening staat tablet. Verkoper reageert niet, Volgens Ali kan ik het terugsturen, kost 26 euro en geen garantie dat ik geld terugkrijgen. Oplichters zijn het gewoon. Nooit weer zaken via Ali doen, onbetrouwbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jowell09897 Geplaatst: 17 september Delen Geplaatst: 17 september Klinkt als een rot ervaring zeg! Als er iets niet goed is zou ik zelf kijken naar wat je rechten zijn hierin. Ik hou bijvoorbeeld altijd contact met de verkoper zodat degene weet dat ik er bovenop zit! Vaak resulteert het in een redelijk goede verstandhouding met hem/haar. Chatten met Aliexpress helpt vaak ook.. alleen is er door heen komen zelfs voor mij niet gemakkelijk. Alle bestellingen van mij buiten 1tje(Kwam kapot aan) zijn goed aangekomen. Het kapotte artikel is door de verkoper met genoeg berichtjes vergoed en opnieuw verzonden. Een dispute op tijd openen kan vaak een rot-ervaring al redelijk goed uit de weg houden. Vaak open ik deze als de protectietijd al verstreken is, en word bij mij nagenoeg altijd toegekend, ook als een zending NIET naar wens is kan je volgens mij ook een dispute openen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
uttastorm Geplaatst: 17 september Auteur Delen Geplaatst: 17 september (aangepast) @jowell09897 allemaal al geprobeerd... uren met de nietzeggende dames van AliExpress aan de chat gehangen.. fotos en allerlei bewijzen opgestuurd waar de oplichting voor een blinde duidelijk is,, De leverancier geeft geen of een debiel antwoord in het Chinees. Noch AliExpress noch de leverancier leveren een terugstuur adres.. AliExpress heeft een simple statement.. zoek het lekker zelf uit en hier voor jou als meest waardevolle klant een dikke middelvinger. Uiteindelijk heb ik het waardeloze product terug gestuurd naar AliExpress in Schiedam,, aangetekend uiteraard,,, maar daar tekenen ze niet voor ontvangst dus POSTNL raakt het pakketje kwijt, geen hantekening.. dus beter het versturen als aangetekend pakket, raken ze het dan kwijt dan heb je in iedergeval een verzekering van de POSTNL tot 500 euro. Samengevat De serverice van AliExpress is ruk, de dames achter de chat, na echt uren en uren met vele contact te hebben gehad zijn of hersendood of waanzinnig goed getraind om non antwoorden te geven en je met een kluitje in het riet te sturen. Ze vragen de meest zinloze of onmogelijke dingen maar geven nooit antwoord op contrete vragen zoals: Waar moet ik dit pakketje naar toe terug sturen.. Enfin,, mijn lange ervaring met AliExpress,, het blijft een onbetrouwbare leverancier,, ze hebben de beruchte Chineese lak aan jou dus geldt bij bestellen,,, niet goed, geld weg... al het andere is mooi mee genomen. 17 september aangepast door uttastorm 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
uttastorm Geplaatst: 17 september Auteur Delen Geplaatst: 17 september Op 20-1-2023 om 15:58, ria-appelboom zei: Sorry, maar hier heb ik niets aan, want ik zou graag mijn bestelling nog ontvangen of mijn geld terug, want ik lees dat nog meer mensen, geen bestelling hebben gehad en wel betaald, ik ben niet de enigste. jammer genoeg heb ik alleen AOW en kan ik het geld goed gebruiken Zo werkt het helaas niet voor AliExpress.. de status op hun website wordt: BEZORGD en u beginnen voor jou de problemen.. AliExpress verwijst je naar je locale postleverancier.. good luck met POSTNL dat wordt een drama want je moet dan aantonenen dat jij die handtekening niet hebt gezet... Als je dat al zou lukken,, want POSTNL zal blijven volhouden dat ze het pakketje hebben afgeleverd, mag je daarna het dispuut met Ali aan.. en Lees mijn ervaringen,, een redelijk kansloos proces. Als de leverancier je niet wilt helpen, dus een oplichter is,, zal Ali je ook niet helpen. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
uttastorm Geplaatst: 17 september Auteur Delen Geplaatst: 17 september Op 17-1-2023 om 18:56, De-witte zei: Ik kijk altijd eerst de goederen na en pas de dag erna, mits in orde geef ik door dat ze zijn ontvangen en kan de bestelling worden afgehandeld. Hierna heb je alsnog 15 dgn om een dispuut in te dienen en tot op heden heb ik altijd mijn geld terug gekregen als ik iets niet ontvangen had binnen de gestelde termijn terwijl deze dus later alsnog gratis geleverd zijn. Zijn de spullen niet wat ze moeten zijn dan gelijk een dispuut indienen en geld terug vragen. Nou ging dit niet om €400,- maar het principe blijft hetzelfde. Bij duurde spullen film ik het uitpakken op mijn mobiel in geval van oplichting heb je dan gelijk bewijs dat het pakket niet bevat wat het zou moeten bevatten. Als je iets groots besteld en een enveloppe geleverd krijgt gaan er dan geen alarmbellen bij je af? IN zo een geval moet je de goederen ook niet accepteren als je er voor moet tekenen, heb je echter voor die enveloppe getekend voor ontvangst vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en ben je dit aankoop bedrag kwijt. Kijk altijd als er al meer bestellingen gedaan zijn bij een verkoper en lees de reviews door vooraleer je er een bestelling plaatst. Helaas voor jou heb je hier niks meer aan maar je kan altijd een wetswinkel of advocaat gratis raadplegen of ze nog iets voor jou kunnen betekenen. suc6 Gerard Zie mijn andere reacties.. voor "duurdere" spullen hanteert AliExpress hun track en trace.. Als POSTNL aangeeft bezorgd, kan jij hoog en laag springen maar verwijst Ali je naar POSTNL om het dispuut maar op te lossen.. een kansloze operatie. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.