Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Rembourskosten


Michelle

Vraag

Ik hen bij Alie een bestelling geplaatst. Ik bestel al jaren ,tot tevredenheid bij hen. Nu zag ik echter bij een bestelling ( in postnl app )dat deze bij een post agentschap zou worden afgeleverd. Nog nooit meegemaakt en vandaag daar naartoe. Moest echter 6,30 betalen en dit ook maar gedaan. 

Maar bij bestelling stond " gratis verzenden " en inclusief vat.  Product was 4 euro. Had ik van de extra kosten geweten dan had ik natuurlijk dit product nooit gekocht. Achteraf had ik ,denk ik , het produkt bij het postagentschap moeten laten liggen.

Mijn vraag is : ligt in deze de fout bij mij door het niet goed opletten.

Of is dit een inklarings fout.

Ik hoor het graag, bedankt alvast, Michelle

  • Confused 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
3 uren geleden, Michelle zei:

Moest echter 6,30 betalen en dit ook maar gedaan. 

Heb je hier een bon van?

3 uren geleden, Michelle zei:

Nog nooit meegemaakt

Ik heb ook nog nooit moeten bijbetalen voor een bestelling. 

 

Het is natuurlijk wel altijd handig om te weten waar je voor betaal, hebben ze dat niet aangegeven voor het betalen?

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 31-3-2023 om 15:54, Michelle zei:

Op de factuur staat : cosmetica 1 euro

B.t.w bij invoer 21% 0,29

Afhandeling 6,00

Totaal 6,29

 

Maar. Ik heb het produkt al betaald, nl 4,21

Zijn geen schokkende bedragen, alleen snap ik dit niet. 

 

Ja ik denk dat dit dat inklaringskosten zijn. Wel gek dat je nog btw moet betalen over iets waar al btw over betaald is. 

 

Op 31-3-2023 om 15:54, Michelle zei:

cosmetica 1 euro

Ik denk dat dit de opgegeven waarde van het pakket is.

 

Hoe je bezwaar kan maken of btw kan terug vragen hierover weet ik niet. Of je het waard vind om voor 29cent bezwaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 31-3-2023 om 15:54, Michelle zei:

Op de factuur staat : cosmetica 1 euro

B.t.w bij invoer 21% 0,29

Afhandeling 6,00

Totaal 6,29

 

Maar. Ik heb het produkt al betaald, nl 4,21

Zijn geen schokkende bedragen, alleen snap ik dit niet. 

 

Ik vind dit heel vreemd en nog niet eerder meegemaakt. Ik weet hier ook geen oplossing voor. Maar ik lees mee.

Groetjes Jolanda 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 6-4-2023 om 17:25, Michelle zei:

Het ging mij om die 6 euro. Ik heb al voor het product betaald en het was inclusief b.t.w.

Die extra 6 euro was niet vermeld en wist ik ook niet. Anders had ik het product niet gekocht. 

Maak me ook niet druk om die 29 cent

Als je de 29cent niet hoeft te betalen had je ook niet de 6euro aan kosten niet gehad. Bij PostNL kan je bezwaar maken tegen de inklaringskosten. Als je je betaalbewijs inclusief btw kan laten zien zou je de 29cent terug moeten krijgen en wellicht ook de 6euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ondertussen bericht gehad van post.nl over mijn klacht. Blijkt volgens hen, dat de verkoper in dit geval de boel niet goed heeft doorgegeven ,hierdoor heb ik alles dubbelbetaald + inklaringskosten. 

Zij zeggen dat ik dus kontact moet opnemen met de verkopende partij. Dit had ik al gedaan en zij wimpels alles af. Onnodig te zeggen dat ik hen een slechte reviuw heb gegeven

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Quote
Op 15-4-2023 om 07:13, Martijn224 zei:

Als je de 29cent niet hoeft te betalen had je ook niet de 6euro aan kosten niet gehad. Bij PostNL kan je bezwaar maken tegen de inklaringskosten. Als je je betaalbewijs inclusief btw kan laten zien zou je de 29cent terug moeten krijgen en wellicht ook de 6euro. 

 

Is het zo dat je bij PostNl je betaalbewijs laat zien je je geld terug krijgt? 🙂

 

Als bij Bpost het IOSS nummer niet correct digitaal is doorgegeven dan krijg je een verzoek tot betaling. Dan mag je nog alle facturen en betalingen laten zien en IOSS nummers doorgeven niks help meer. Het enige wat je dan kan doen is betalen of terug laten sturen. Al minstens 3 keer meegemaakt met Aliexpress, Dhgate en Ebay. Voor België is dat 21% btw + 17,50 euro kosten 🤬. Probeer dat maar eens terug te vorderen. 

Zie: https://track.bpost.cloud/btr/web/#/faq?lang=nl&faqId=1830

Net nog een pakje van DHgate: 38 euro wordt nu 60 euro omdat IOSS niet digitaal was geupload.  Na meer dan 2 jaar IOSS en ze komen nog altijd uit de lucht gevallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wou nog het volgende vermelden over Bpost;

Toen het IOSS het eerste jaar in voege was had ik ook al een dergelijk probleem.

Hun klantendienst gebeld en hun antwoord was betaal maar en de rest zal daarna geregeld worden. Ik vetrouwde het niet en ben op de site van testaankoop (consumentendienst) gaan kijken ivm klachten over Bpost. Daar bleken veel dergelijke klachten te zijn met als antwoord van Bpost: De klant heeft al betaald en gaat bijgevolg akkoord met de kosten er is spijtig genoeg niks meer aan te doen. Dus ik heb vooraleer te betalen met moeite de contactgegevens opgezocht en alle betalingsbewijzen doorgestuurd. Hielp uiteindelijk toch allemaal niet. 

Vroeger sprak Bpost ook over 15 euro kosten maar dat was zonder BTW. Wie communiceert nu naar consumenten in prijzen exclusief btw 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nog eens gaan kijken op de site van testaankoop (consumentenbond).

Hierbij kwam ik volgende klacht tegen van 13/03/2023

https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01749400-05

Hierbij wordt vermeld dat een IOSS op het pakket ook geldig is en niet verplicht digitaal moet worden doorgegeven.

Dit is nieuw voor mij, ook wordt hier geen duidelijk antwoord opgegeven door Bpost

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 17-8-2023 om 11:40, lvdb zei:

Is het zo dat je bij PostNl je betaalbewijs laat zien je je geld terug krijgt? 🙂

 

Als bij Bpost het IOSS nummer niet correct digitaal is doorgegeven dan krijg je een verzoek tot betaling. Dan mag je nog alle facturen en betalingen laten zien en IOSS nummers doorgeven niks help meer. Het enige wat je dan kan doen is betalen of terug laten sturen. Al minstens 3 keer meegemaakt met Aliexpress, Dhgate en Ebay. Voor België is dat 21% btw + 17,50 euro kosten 🤬. Probeer dat maar eens terug te vorderen. 

Zie: https://track.bpost.cloud/btr/web/#/faq?lang=nl&faqId=1830

Net nog een pakje van DHgate: 38 euro wordt nu 60 euro omdat IOSS niet digitaal was geupload.  Na meer dan 2 jaar IOSS en ze komen nog altijd uit de lucht gevallen. 

In België gaat het anders dan in Nederland als ik op het internet zoek. Bij PostNL kan je bezwaar maken tegen het te betalen bedrag en achteraf je geld terug krijgen. 

Bpost is zoals ik het lees wat makkelijker. Keuze 1 niet betalen en geen pakket of keuze 2 terug vorderen via de verkopende partij(verkoper op Ali)

Op 17-8-2023 om 11:40, lvdb zei:

Is het zo dat je bij PostNl je betaalbewijs laat zien je je geld terug krijgt? 🙂

Niet zo makkelijk, maar in de basis wel zo.

Het is zo dat de verkoper goed en van tevoren hun IOSS moeten doorgeven aan Bpost. Daar is dus je winst te behalen, stuur de verkoper een bericht vertel dat ze dat moeten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden