Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Shops zonder volgsysteem


Aanbevolen berichten

Ik lig een beetje overhoop met shop3094037store. Eerstens is er geen mogelijkheid om je product te volgen, bij andere shops zie je tenminste een blauw vakje dat je kan overtuigen van verzending enz...

Bij bovengenoemde shop, zie je niets en zo zijn er nog meer. De bestelling is van 27/4/21 en nog steeds niet toegekomen, ik ben in despuut gegaan want 35 dagen wachten is naar mijn mening overdreven. Zij sturen mij een overzicht bijna niet leesbaar, dit zou zich ergens in Nederland moeten bevinden in transit, ik ben Belg, hoe beland zoiets in Nederland, als ik het al geloof? Nog mensen die zoiets meegemaakt hebben. Er is ook een fietshelm die al moest gearriveerd zijn, 7 dagen was vooropgesteld, al lang vervlogen en ook geen opvolging voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo LeoDee,

Je kan niet veel meer doen dan nog wachten. Veel artikelen komen pas na 60 dagen of meer aan. Als men je een overzicht stuurt wat bijna niet leesbaar is ben je niet geholpen en maakt het minder geloofwaardig dat het artikel opgestuurd is. Het is zeker mogelijk dat je artikel in transit is in Nederland. Vele pakjes van Aliexpress worden vanaf China door diverse landen transit gestuurd. Er komen nieuwe stickers op van het transit land waar het pakje zich op dat moment bevindt en wordt verder verstuurd, hierdoor kan het zijn dat info betreffende verzending achterloopt. Het kan zelfs zo zijn dat je niet meer aan het pakje denkt en na lange tijd toch nog wordt bezorgd.

Lees zeker voor je besteld de customer reviews van betreffende shop. vele negatieve reviews heeft betreffende shop? dan zoek een andere shop met betere reviews die hetzelfde artikel verkoopt wat je wilt kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nu wel meegemaakt op Ali. met track en trach tot aan de deur real time tot 0,0 Track, ik doe al jaren zaken met Ali en tot nu toe  is het kwijt raken van pakketjes 2%  verkeerd leveren 2%  .Jou oorzaak ligt bij de bezorgbedrijven China of anders. ik maak wel voor 2 op de 100 dat het naar bulgarije verstuurt is maar het moest naar Nederland.Dit is vaak een logistiek probleem, Verkoper is 9 van de 10 hier niet fout aan. Oplossing: Geef aan in de dispuut dat het om een logistiek probleem gaat , je heb altijd je ✔ Buyer Protection Delivered in 75 Day,s or Money back guarantee

 
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, LeoDee zei:

Bedankt voor het bericht, het klopt helemaal zoals jij het beschrijft en tot mijn verrassing komt er op een keer een verschijning van het item.

Grt Leo

 

bij mij,juist het zelfde.

ik heb wat besteld en had 5 dagen tijd voor te annuleren,na 2 dagen het product geannuleerd en krijg na 1 sec een melding dat het produkt is  verzonden. dus ben ik verplicht het te kopen. ik kan niet zien waar het produkt zich bevind er is geen opvolging mogelijk. ik geloof er geen bal van dat het is verzonden . denk toch om er niets meer te bestellen ( al dat vals en verplichte gedoe)

gr 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bram,

Dat het pakketje naar Bulgarije is gestuurd en niet naar Nederland is geen logistiek probleem. Heel veel pakketjes die naar de EU worden gestuurd komen via Bulgarije binnen. Dit daar de douane van Bulgarije niet zo nauw kijkt c.q.  keek, naar de waarde van de pakketjes die worden doorgestuurd naar andere EU landen. Dus destijds voor de nieuwe regeling van 1 Juli kwamen zo veel pakketjes met een hogere waarde dan 22 euro binnen bij de koper in betreffende EU land om zo extra kosten voor de koper te omzeilen. Bulgarije is een EU land dus in Bulgarije komt er eventueel een nieuwe sticker op en de computer van de postbedrijven in de EU leest de sticker alszijnde verzending uit de EU. Pakje komt in Nederland aan en de post bezorgd het pakje bij je. Echter de Nederlandse douane nam steekproefsgewijs pakjes uit zendingen en controleerde de opgegeven waarde op het pakketje. Als je pech hebt pikte ze destijds jouw of mijn pakje eruit. De oorzaak ligt niet bij de Chineese bezorgbedrijven of anders. Dit is een heel doordacht systeem van de Chinezen om op deze wijze te verzenden. De verkoper in China heeft hier geen enkele invloed op, het pakje levert hij af aan een Chineese logistieke verzender die  hij heeft gekozen en dat is het.  Vele Chineese logistieke verzenders gebruiken gelukkig track & trace zo dat je kan zien waar jouw pakje zich bevindt. Nu na 1 Juli  maakt het voor de Chinese verkopers waar jij of ik iets kopen, niets meer uit hoe het wordt verzonden daar we de BTW betalen bij de aankoop van het produkt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ben en Bram,

Ik heb uw zaak ook meegemaakt maar na annulatie toch betaling terug gekregen, ik denk dat er eerlijke en minder eerlijke zijn. En dat versturen van pakketjes, je hebt er soms het raden naar, maar daar is toch nog wat verbetering te doen. Tot hiertoe nog geen financiële klap gehad met sommen van meer dan 1000 euro, maar zie met welke leverancier je handelt dat is belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 4-7-2021 om 11:49, LeoDee zei:

Beste Ben en Bram,

Ik heb uw zaak ook meegemaakt maar na annulatie toch betaling terug gekregen, ik denk dat er eerlijke en minder eerlijke zijn. En dat versturen van pakketjes, je hebt er soms het raden naar, maar daar is toch nog wat verbetering te doen. Tot hiertoe nog geen financiële klap gehad met sommen van meer dan 1000 euro, maar zie met welke leverancier je handelt dat is belangrijk.

Beste LeoDee. Wat je zegt is het grote geheim. in de jaren kom je er achter welke verkoper echt Top van de top zijn. Ik doe zaken met verkopers echt 100%,  je pakket leveren na verzending vanuit China Binnen 5 werkdagen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 4-7-2021 om 11:49, LeoDee zei:

Beste Ben en Bram,

Ik heb uw zaak ook meegemaakt maar na annulatie toch betaling terug gekregen, ik denk dat er eerlijke en minder eerlijke zijn. En dat versturen van pakketjes, je hebt er soms het raden naar, maar daar is toch nog wat verbetering te doen. Tot hiertoe nog geen financiële klap gehad met sommen van meer dan 1000 euro, maar zie met welke leverancier je handelt dat is belangrijk.

Dan is de app AliHelper (Nederlands en pakket volgen) handig. Alsook de app AliRadar (Engels) beide in playstore te downloaden. Ik vind persoonlijk de AliHelper het best. 

Groetjes Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden