Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

paket uit polen of spanje


dany en alie

Vraag

hmm heel raar binnen de EU  komen er ook 21% bij als je iets wil kopen dat vanuit polen of spanje komt  bij alie dat zou niet het geval moeten zijn ik vind alleen iets dat bedrijven de btw kunnen terug krijgen maar als particuliere koper zijn we dus ook daar 21% meer kwijt beetje jammer klopt dit wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
14 uren geleden, dany en alie zei:

hmm heel raar binnen de EU  komen er ook 21% bij als je iets wil kopen dat vanuit polen of spanje komt  bij alie dat zou niet het geval moeten zijn ik vind alleen iets dat bedrijven de btw kunnen terug krijgen maar als particuliere koper zijn we dus ook daar 21% meer kwijt beetje jammer klopt dit wel ?

Tegenwoordig kijken ze niet naar de verzendlocatie, maar naar de locatie waar de verkopende partij is gevestigd. Veelal is dat buiten de EU voor verkopers op AliExpress. Daarom betaal je dus, ongeacht de verzendlocatie, wel BTW.

Dit onderwerp staat ook bij de veelgestelde vragen: 

 

12 uren geleden, Martin zei:

Ja want de warehouses van Ali in bijv. Spanje staan op Douane gebied (vliegveld mogelijk) pakketen zijn dan nog niet ingevoerd in Spanje(dus EU).

Kwam ik laatst ook achter via ander forum.

Dat is niet helemaal correct bij de nieuwe regels: er wordt gekeken naar de locatie waar de verkopende partij gevestigd is, heeft dus niets te maken met 'voor of na de douane'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is dan zeker nieuw ik heb vaak dingen gekocht in EU bij alie die ver boven de 22 euro waren nooit gezeur over bijkomde kosten gehad als ik via EU landen iets kocht , nou dit gaat zeker klanten kosten zeker als je iets gaat kopen boven de €150,00 dan worden kosten wel erg veel hoger dan voorheen 😪

aangepast door dany en alie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minuten geleden, dany en alie zei:

dat is dan zeker nieuw ik heb vaak dingen gekocht in EU bij alie die ver boven de 22 euro waren nooit gezeur over bijkomde kosten gehad als ik via EU landen iets kocht , nou dit gaat zeker klanten kosten zeker als je iets gaat kopen boven de €150,00 dan worden kosten wel erg veel hoger dan voorheen 😪

Dat is inderdaad nieuw, deze regels zijn ingegaan vanaf 1 juli 2021!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Ruud zei:

 

 

Dat is niet helemaal correct bij de nieuwe regels: er wordt gekeken naar de locatie waar de verkopende partij gevestigd is, heeft dus niets te maken met 'voor of na de douane'. 

Oh zo was mij het vertelt, maar oke.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden