Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

IOSS ( Import One Stop Shop)


Vlexie

Vraag

Wat een geweldige site zeg,al mijn vragen waar ik eigenlijk al een tijdje meezat, zijn nu beantwoord. Alleen had ik zelf toen ik dit las, nog een vraag hierover, want  juliie hebben het over IOSS, maar hoe weet ik als ik op Ali shop,of deze winkelier/leverancier daar op is aangesloten? Anders blijft het gissen,en zit je misschien toch daarna met een BTW tarief wat je achteraf moet betalen. 😀

Alvast dank voor je reactie, and keep up the good work! 🤞

aangepast door Vlexie
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor het compliment 🙂
 

Voor zover ik nu weet, is IOSS Ali-breed. De betalingen worden door Ali afgehandeld (dus niet per shop), waardoor ook de BTW-verrekening voor Ali gedaan wordt. Daarom zou het dus voor ALLE shops gelden. Dat is mijn conclusie na weken met BTW bezig geweest te zijn, maar heb nog geen bevestiging gekregen/gevonden hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik begrijp er nog niet veel van. Als je de klantenservice om duidelijkheid vraagt dan krijg je een alles behalve helder antwoord. Zo zou de BTW zichtbaar moeten zijn in mijn aankopen vanaf een bepaalde datum (volgens jou al vanaf 8 juni Ruud), maar dat is nog helemaal niet zo. Zou het pas vanaf 1 juli a.s. ingaan dan?

aangepast door LargoWynch
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, LargoWynch zei:

Nou ik begrijp er nog niet veel van. Als je de klantenservice om duidelijkheid vraagt dan krijg je een alles behalve helder antwoord. Zo zou de BTW zichtbaar moeten zijn in mijn aankopen vanaf een bepaalde datum (volgens jou al vanaf 8 juni Ruud), maar dat is nog helemaal niet zo. Zou het pas vanaf 1 juli a.s. ingaan dan?

Ze hebben - naar eigen zeggen - de BTW-implementatie vanaf 8 juni live gezet. Ik zie dit zelf echter ook niet terug bij het afrekenen. 

Ik verwacht dat dit vanaf 1 juli (of daar ergens in de buurt) zou moeten veranderen. Als je op safe wil spelen, zou ik wachten met bestellen tot na 1 juli 2021, zodat je zeker weet hoe het proces gaat lopen bij AliExpress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 24-6-2021 om 11:15, Ruud zei:

Dank voor het compliment 🙂
 

Voor zover ik nu weet, is IOSS Ali-breed. De betalingen worden door Ali afgehandeld (dus niet per shop), waardoor ook de BTW-verrekening voor Ali gedaan wordt. Daarom zou het dus voor ALLE shops gelden. Dat is mijn conclusie na weken met BTW bezig geweest te zijn, maar heb nog geen bevestiging gekregen/gevonden hiervan.

Als ik vandaag 1 juli iets bij Ali bestel is de in NL verschuldigde btw dan in de prijs innegrepen?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen,

Ik ben ooit rechtstreeks benaderd door een verkoper via whatsapp en via hem heb ik al veel voetbal kleding gekocht voor mijn kinderen.
 

Kwaliteit is zo goed dat ik blijf bestellen via hem, uiteindelijk krijg ik van hem een betaallink via Ali express. 
 

Hoe weet ik nou dat hun zijn aangesloten via IOSS en dat hij de btw verrekend zonder achter gezeik te krijgen?

Communicatie via whatsapp is prima zolang het over de bestelling gaat, alles daar buiten is hun engels vrij slecht. 
 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, sierra_tango_alpha zei:

Goedemorgen,

Ik ben ooit rechtstreeks benaderd door een verkoper via whatsapp en via hem heb ik al veel voetbal kleding gekocht voor mijn kinderen.
 

Kwaliteit is zo goed dat ik blijf bestellen via hem, uiteindelijk krijg ik van hem een betaallink via Ali express. 
 

Hoe weet ik nou dat hun zijn aangesloten via IOSS en dat hij de btw verrekend zonder achter gezeik te krijgen?

Communicatie via whatsapp is prima zolang het over de bestelling gaat, alles daar buiten is hun engels vrij slecht. 
 

Groet,

Zolang de betaling via AliExpress loopt, dan wordt  er - als aan de voorwaarden voldaan wordt - gewoon BTW gerekend. Dit zie je tijdens het afrekenproces. Zie je hier GEEN BTW verschijnen, dan dien je deze bij aankomst in NL/BE te betalen via PostNL of BPost + inklaringskosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden