Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Ali inklaringskosten...


Essie42

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 uren geleden, Essie42 zei:

Dus bij Ali express betaal je alleen btw en meer niet?

Geen achteraf kosten ?

Hier kan ik geen eenduidig ja of nee op antwoorden. 

Het standaard-antwoord: 

Dat klopt, op AliExpress betaal je BTW bij het afrekenen (mits <150 euro), dan heb je geen extra kosten in NL/BE

De uitzonderingen: 

1. Het bedrag is > 150 euro

2. De verkoper is gevestigd in de EU

Meer info kun je hier vinden: https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Ruud zei:

Hier kan ik geen eenduidig ja of nee op antwoorden. 

Het standaard-antwoord: 

Dat klopt, op AliExpress betaal je BTW bij het afrekenen (mits <150 euro), dan heb je geen extra kosten in NL/BE

De uitzonderingen: 

1. Het bedrag is > 150 euro

2. De verkoper is gevestigd in de EU

Meer info kun je hier vinden: https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/

Dus kan met een gerust hart iets bij Ali bestellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het artikel dat ik hierboven gelinkt heb, staat letterlijk jouw vraag + antwoord!

Quote

 

Moet je nog wel voor EU verzenden kiezen?

Ok, klinkt misschien wat vreemd, maar ik ga het toch proberen uit te leggen. Je zou denken: verzending vanuit de EU, ideaal, geen extra kosten. Echter ligt het toch iets gecompliceerder.

Er wordt namelijk niet gekeken van waar de producten verzonden worden, maar wat de locatie van de verkoper is. Dus waar het verkopende bedrijf is ingeschreven. In het geval van AliExpress is dat meestal in China of een ander niet-EU-land.

Dit wil dus zeggen dat – ook al wordt er vanuit de EU verzonden – vaak toch BTW betaald moet worden. Bij het afrekenen zal dit automatisch zichtbaar zijn zolang het bedrag < 150 euro blijft.

Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig, maar hou er dus rekening mee dat dit wel degelijk invloed kan hebben op de prijs. Het is en blijft een feit dat bestellingen vanuit de EU wel sneller geleverd zullen worden dan pakketjes die uit China moeten komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er gaan nu een aantal zaken door elkaar. Ik neem hier AliExpress als voorbeeld, bij shops ZONDER IOSS werkt het anders. Daar betaal je ALTIJD inklaringskosten in de EU.

Je koopt op AliExpress van een Chinese verkoper (land waar het bedrijf(je) van deze verkoper gevestigd is), dan betaal je bij afrekenen (mits <150 euro) gewoon BTW. Geen kosten in NL/BE. Dit geldt ook als deze Chinese verkoper vanuit de EU product heeft verzonden. De locatie waar zijn bedrijf gevestigd is, is leidend, dus je betaalt dan BTW (en geen inklaring).

Voor de volledigheid: op AliExpress zijn allemaal KLEINE verkopers actief, dat zijn de 'bedrijfjes' die ik bedoel.

Stelregel: Als je op AliExpress afrekent en je ziet daar BTW (of VAT) verschijnen, dan heb je GEEN kosten in NL/BE (mits <150 euro)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden