Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

“Nep” merken, ervaringen


RiVli

Vraag

Op Wish kwam ik regelmatig “to good to be true” aanbiedingen van merk-telefoons. Als je goed kee of las, dan zaten er merk spel-fouten in. BijAliXpres was dat niet zo, maar ook daar duiken deze aanbiedingen nu op.

Hoe zijn jullie ervaringen met zo’n gekocht merk artikel? 
Goede imitatie of echt niks waard……..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, ooit bij AliXpres een shirt gekocht. Was een lecroc, kwaliteit is goed maar ik weet nog steeds niet of die nep is. Bij twijfel ,zou ik het zeker nooit kopen. Nep, is en blijft nep en je kunt het, denk ik, altijd zien. 

Ik zou dan doorsparen en gewoon niet bij Ali kopen, heb je ook geen gedoe bij de douane

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met namaak zou ik opletten. Enerzijds omdat Ali er steeds strenger tegen op aan het treden is en dat geldt ook voor de douane. 

Daarnaast, om het voorbeeld smartphones aan te halen: 

Waarom zou je een nep-merk-smartphone kopen? De kwaliteit is altijd minder (vaak andere chipsets bijvoorbeeld), maar ook de software is niet origineel en wellicht ook niet te updaten (of pas veel later via een custom ROM bij Android). 

Als je een smartphone wil, zou ik altijd voor een merk kiezen dat een focus het maken van nieuwe smartphones, in plaats van namaken. Qua goedkopere merken kun je denken aan Xiaomi/Poco, Oppo/OnePlus, Motorola en Nokia.

Hoe dan ook: ik zou geen nep-producten kopen, al helemaal niet in China.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bijkomend nadeel van in China kopen is dat je géén service kan verwachten. Koop je hier in Nederland een smartphone kan heb je altijd een verkoper waar je op kan terugvallen bij eventuele problemen. Daarnaast kun je op het consumenten recht terug vallen bij mankementen binnen het garantie termijn. Daar hoef je bij een chineese verkoper niet mee aan te komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden