Frasto Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Beste mensen Iemand ervaring hiermee? Ik koop horloge 149 euro ex btw Alie houdt 21% btw in stalen 30 Dus ik betaal 179 euro incl Is 149 of 179 euro de maatstaf bij de douane? Met dank en vr.gr, Frank Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruud Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 44 minuten geleden, Frasto zei: Beste mensen Iemand ervaring hiermee? Ik koop horloge 149 euro ex btw Alie houdt 21% btw in stalen 30 Dus ik betaal 179 euro incl Is 149 of 179 euro de maatstaf bij de douane? Met dank en vr.gr, Frank Hey Frank! Een goede vraag! Normaliter wordt gekeken naar het bedrag exclusief BTW, echter weet ik niet hoe dat in dit specifieke geval zit. Ik DENK dat het geen invoerrechten zijn, echter weet ik dat dus niet zeker. Denk dat je deze vraag het best bij de Belastingdienst/douane kunt navragen om vervelende verrassingen te voorkomen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 9 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Ruud bedankt voor de snelle reactie Ik ziet dat je schrijft dat Alie alleen beneden 150 euro btw inhoudt Dat is hier gebeurd. Volgens jou is dat alles en komt er niet meer bij Ik zie dat op de laatste bijdrage in dit forum Hopelijk klopt dat Groeten Frank Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruud Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 3 minuten geleden, Frasto zei: Ruud bedankt voor de snelle reactie Ik ziet dat je schrijft dat Alie alleen beneden 150 euro btw inhoudt Dat is hier gebeurd. Volgens jou is dat alles en komt er niet meer bij Ik zie dat op de laatste bijdrage in dit forum Hopelijk klopt dat Groeten Frank Klopt, echter... Ik weet niet of de douane voor invoerrechten naar een bedrag incl. of excl. BTW kijkt. Logischerwijs is dat excl. BTW, echter weet ik dat niet zeker omdat er persoonlijk geen ervaring mee heb. Helaas dus geen 100% sluitend antwoord van mijn kant! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jomulder Geplaatst: 10 augustus 2021 Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Dit staat op de site belastingdienst/Douane Bijkomende kosten als u online bestelt buiten de EU BTW Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Voor boeken bijvoorbeeld. invoerrechten Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 12% invoerrechten. Bekijk de invoerrechten en btw voor veel gekochte producten. inklaringskosten Dit zijn kosten die uw pakketbezorger maakt om aangifte te doen bij de Douane voor de invoeraangifte. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 10 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Aankoop <150 Alie houdt tot 150 btw in en dan kan het volgens andere site zo naar de afzender Als Alie geen btw inhoudt dan komt er flink wat bij Ben benieuwd wat er in mijn geval gebeurt? Bedankt voor uw reactie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ruud Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Hallo @Frasto, Helaas heb ik niet meer informatie dan in mijn eerste antwoord. Dit is een zo'n uitzonderingsgeval waar de regels niet 100% op toe te passen zijn, helaas. Mocht je besluiten te bestellen, hoor ik uiteraard graag wat eruit komt. Leren we allemaal van:-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 11 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Ik heb besteld en de btw aan Alie betaald Ben benieuwd Ik laat iets horen Duurt nog wel een tijd Groeten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 16 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2021 Beste Mensen Zojuist pakket ontvangen zonder douane interventie Mooi Kan toeval zijn! Ik heb nog een levering tegoed. Als dat weer probleemloos gaat dan kun je bij Alie bestellen tot 150 ex btw. Daar ga ik dan vanuit s.e.o Ik laat iets weten Groeten Frank 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 30 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Hallo beste lezers Tweede pakketje van Alieexpress probleemloos ontvangen Prijs 140 euro btw betaald aan Alie en douane stuurt gelijk door. Voorzichtige conclusie (s.e.e.o) Zolang Alie btw/vat inhoudt is dat voor de douane voldoende Succes Frank 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 30 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Op 1-7-2021 om 11:01, Bibi zei: Wanneer ik producten in mijn winkelwagen plaats zie ik geen BTW staan alleen de verzendkosten, hoe kan dat? ik heb het getest bij meerdere verkopers maar bij allen komt er geen BTW te staan. Liefs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jomulder Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 1 uur geleden, Frasto zei: Hallo beste lezers Tweede pakketje van Alieexpress probleemloos ontvangen Prijs 140 euro btw betaald aan Alie en douane stuurt gelijk door. Voorzichtige conclusie (s.e.e.o) Zolang Alie btw/vat inhoudt is dat voor de douane voldoende Succes Frank Dank je wel, dat je het ons laat weten 👍 Groetjes Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frasto Geplaatst: 30 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Ga naar betalen Je krijgt dan het eindbedrag te zien met een vraagteken Klik hierop en je ziet het bedrag wat ingehouden is Klopt dat dan ga verder met betalen Succes 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.