Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

VAT op het pakket.


vans

Vraag

Hoi,

Mijn naam is vans en ben nieuw hier op het forum.

Ik heb een vraag, ik heb netjes VAT betaald bij op mijn bestelling op Aliexpress

ik heb gevraagd aan de verkoper of dan ook op het verzendlabel komt te staan dat ik VAT heb betaald,

maar de verkoper zei dat er geen VAT op het verzendlabel staat.

dus nou is mijn vraag stond er bij jullie ook geen VAT op het pakket en werd er gevraagd om bij te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
35 minuten geleden, vans zei:

Hoi,

Mijn naam is vans en ben nieuw hier op het forum.

Ik heb een vraag, ik heb netjes VAT betaald bij op mijn bestelling op Aliexpress

ik heb gevraagd aan de verkoper of dan ook op het verzendlabel komt te staan dat ik VAT heb betaald,

maar de verkoper zei dat er geen VAT op het verzendlabel staat.

dus nou is mijn vraag stond er bij jullie ook geen VAT op het pakket en werd er gevraagd om bij te betalen?

Goede vraag @vans,

Als je BTW hebt betaald op AliExpress, dan heb je geen extra kosten in NL/BE zolang het pakket < € 150 is. In principe verstuurt AliExpress data naar PostNL/Bpost met daarin informatie over jouw bestellingen, waardoor ze weten of er al dan niet BTW betaald is. Dus, als het product < € 150 is, zou ik me niet teveel zorgen maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, Ruud zei:

Goede vraag @vans,

Als je BTW hebt betaald op AliExpress, dan heb je geen extra kosten in NL/BE zolang het pakket < € 150 is. In principe verstuurt AliExpress data naar PostNL/Bpost met daarin informatie over jouw bestellingen, waardoor ze weten of er al dan niet BTW betaald is. Dus, als het product < € 150 is, zou ik me niet teveel zorgen maken.

oh gelukkig!

bedankt voor de uitleg

ik dacht al zo meteen moet er VAT opstaan, het pakket is niet €150 gelukkig veel lager😀

 

aangepast door vans
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb twee dagen geleden een pakketje binnen gekregen. Stond geen VAT op het pakketje vermeld, zelfs niet de prijs (zoals vroeger wel het geval was). Ik denk persoonlijk dat het in de barcode vermeld is als informatie. Dus ook of je wel of geen VAT hebt betaald.

Pakketje kwam namelijk direct naar mijn huis zonder naar de douane te gaan. Dus het zou allemaal goed moeten zijn, ook zonder vermelding. En anders kun je altijd bewijs aanleveren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden