Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Geen BTW op factuur, hoe boek ik dit in de administratie?


Margotd

Vraag

Hoi hoi,

Wij zijn begonnen met het bestellen van producten voor ons bedrijf via Alibaba. Als ik hier na aankoop de factuur download zie ik geen BTW staan. Gewoon een totaal bedrag wat bestaat uit de producten en de verzendkosten. 

Nu is mijn vraag hoe ik dit doe met de BTW? Moet ik dit hier in Nederland nog ergens aangeven/betalen?

Ik heb ergens gelezen dat, omdat je geen BTW hebt betaald, je dit ook niet kunt terugvragen waardoor je onder aan de streep hetzelfde uitkomt als in de situatie dat wanneer je BTW betaalt en dit terugvraagt. Maar of dit juist is wil ik checken. Ook ivm de nieuwe regels die sinds 1-7-21 gelden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! 

Groet,
Margot

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
22 uren geleden, Margotd zei:

Hoi hoi,

Wij zijn begonnen met het bestellen van producten voor ons bedrijf via Alibaba. Als ik hier na aankoop de factuur download zie ik geen BTW staan. Gewoon een totaal bedrag wat bestaat uit de producten en de verzendkosten. 

Nu is mijn vraag hoe ik dit doe met de BTW? Moet ik dit hier in Nederland nog ergens aangeven/betalen?

Ik heb ergens gelezen dat, omdat je geen BTW hebt betaald, je dit ook niet kunt terugvragen waardoor je onder aan de streep hetzelfde uitkomt als in de situatie dat wanneer je BTW betaalt en dit terugvraagt. Maar of dit juist is wil ik checken. Ook ivm de nieuwe regels die sinds 1-7-21 gelden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! 

Groet,
Margot

 

 

Hallo @Margotd,

Logische vraag! Omdat AliBaba allemaal zakelijke bestellingen zijn werkt dit - voor zover ik weet - iets anders. Normaliter wordt de afhandeling hiervan gedaan door de NL/BE douane/post. Als het goed is ontvang je dus ook van deze partijen een factuur/heffing met daarop BTW en eventuele andere kosten. Deze kun je vervolgens in de boekhouding inboeken.

Mocht dit niet het geval zijn, zou ik je adviseren contact op te nemen met je boekhouder hierover!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden