Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Net een pakketje ontvangen


Michelle

Vraag

Goedemiddag, 

Weken geleden een pakketje bij Alie besteld. Deze is vandaag, 1 Juli ,bezorgd. Nu is mijn vraag het volgende : hoe zit het nu met het betalen van de BTW ? Ik heb begrepen dat als ik t.z.t bij Alie iets bestel dat die BTW al is mee berekend , maar dat is bij dit pakje nog niet het geval. Bestelling was maar 3 euro dus BTW is natuurlijk ook een bedrag van niets maar vroeg me dit toch af. Van wie ga ik straks een rekening voor die BTW krijgen?Er komt straks nog een pakje van Alie en voor de rest ben ik gestopt met bestellingen uit China, eerst maar even afwachten hoe h.e.e.a gaat lopen.

 

Alvast bedankt, Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Michelle,

De regeling is pas voor pakketjes die vanaf 01-07 worden ingeklaard bij de douane. Dat proces zal bij jouw pakketje waarschijnlijk gisteren of zelf eerder in de week zijn gebeurd. Daarom valt dit pakketje waarschijnlijk nog onder de oude regeling.

Had je wel iets moeten betalen, dan zou de postbezorger waarschijnlijk even aangebeld hebben of een briefje in de bus gedaan hebben.

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar dat is mijn vermoeden.

Je volgende pakketje is nog even spannend. Als die al is ingeklaard door de douane voor vandaag, dan zal je daar geen BTW over betalen. Is het pakketje nog niet in Nederland? Dan zal je die kosten wel moeten betalen. Je betaalt deze kosten altijd aan de postbezorger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Het zal inderdaad kunnen dat het pakje al,was / is ingekleurd door de douane. Postbode belde aan en ik heb haar gevraagd hoe het nu zit. Zij vertelde nog van niets te weten en kon zich niet voorstellen dat ze bij iedere overhandiging van "Alie " pakjes, geld zou moeten incasseren.  

Andere pakje is een smartphone hoesje van 4 euro. Ben benieuwd of deze ook al door de douane is.

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hetgeen Martijn zegt klopt helemaal.

Daarnaast zouden ze bij de Post (in ieder geval PostNL, denk ook BPost) de inklaringskosten en BTW via een mail/online/app gaan doen, eventueel bij het postkantoor. Dus ik neem aan dat je daar dan een bericht van zult krijgen.

Hoe dan ook: de tijd zal het leren... Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, Michelle zei:

Goedemiddag, 

Weken geleden een pakketje bij Alie besteld. Deze is vandaag, 1 Juli ,bezorgd. Nu is mijn vraag het volgende : hoe zit het nu met het betalen van de BTW ? Ik heb begrepen dat als ik t.z.t bij Alie iets bestel dat die BTW al is mee berekend , maar dat is bij dit pakje nog niet het geval. Bestelling was maar 3 euro dus BTW is natuurlijk ook een bedrag van niets maar vroeg me dit toch af. Van wie ga ik straks een rekening voor die BTW krijgen?Er komt straks nog een pakje van Alie en voor de rest ben ik gestopt met bestellingen uit China, eerst maar even afwachten hoe h.e.e.a gaat lopen.

 

Alvast bedankt, Michelle

Als je pech hebt betaal je ntw en brengt de bezorger afhandelingskosten voor onklaring boj de douane in rekening. Die inklaringskosten zijn in jouw geval hoger dan de pakjeswaarde. In dat geval zou ik het pakje weigeren. Dat gaat dan retour afzender. Schade: 3€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yjee, niet bij stil gestaan. Dacht wel aan die BTW . Maar denk dat omdat ik,het pakje gisteren heb ontvangen dat ik gewoon de inklarings kosten ben misgelopen. Pakje zal , dank ik , vóór 1 Julie zijn ingeklaard. 

Maar er komt nog een telefoonhoesje mijn kant op. Zou ik daar dan nog wel inklaringes kosten voor kunnen krijgen. En hoe zit het dan met dat weigeren. Daar moet je dan toch een bewijs van krijgen want zonder bewijs kun je dan niets aantonen.

Er zou dan ook nog een naheffing BTW kunnen volgen . 

Gedoe hé,  hoesje is ruim een maand geleden besteld , ben benieuwd. 

 

I

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Michelle 

Ik heb gisteren en vandaag pakketje ontvangen, wat ik ook al begin Juni had besteld,als je op de App van Aliexpress kijkt bij je bestellingen,kun je zien als t verstuurd is en ingeklaard is bij de Douane, zoals ik begrepen heb hoef je over artikelen wat al ingeklaard zijn ,niks extra te betalen, valt nog onder het oude systeem. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Michelle zei:

Hoi Mamski,

 

Als ik in mijn Alie account kijk dan zie ik dat het hoesje al op 16 Juni in land van bestemming is aangekomen en , denk ik ,al ingeklaard door douane. Maar die status staat al een hele tijd zo. Boel ligt daar gewoon stil. Afwachten maar

 Ik heb een paar pakjes die al weken ingeklaard bij de douane liggen. Status lijkt bevroren, er gebeurt niets. Afwachten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden