Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

drone probleem, retour naar verkoper maar die haalt drone niet op bij douane in china


Ell

Vraag

Ik heb een drone gekocht BI AE. Deze bleek na wat testen toch problemen  te hebben en dispute tijd was

inmiddels verstreken. 

De drone was verzonden vanuit Polen naar NL. Ik kon de drone niet retour zenden naar Polen maar dat moest naar China.
We zijn overeengekomen dat ik gehele terugbetaling  zou krijgen van de drone  en ook van de hoge verzendkosten van retour zending. Dit heeft hij ook bericht.

Ik heb douane formulier aangemaakt. Pakket met Post.nl retour verkoper.  Verkoper bericht met het track and trace nr.
Vanaf 8 november jl ligt het pakket al bij de douane in China.
Ik heb verkoper div. keren bericht en verkoper zou informeren. Maar er kwam geen vooruitgang. Er bleek wat te zijn met hoge tax wat verkoper nu zou moeten betalen. Afgelopen week kreeg ik bericht van verkoper dat de drone retour is gegaan naar mij. Dat is voor mij niet zichtbaar want ik heb track en trace van post.nl.

Nu doet verkoper het af dat hij alsnog nu ineens een nieuwe drone wil sturen. Maar we zijn overeengekomen dat ik alles terugbetaald krijg.  dit betreft 265euro totaal
Verkoper bericht nu dat hij pas terugbetaald als hij de drone ontvangen heeft. Maar hij haalt gewoon de drone niet  op die al  bij de douane in China lag sinds 8 nov.
Ik heb al diverse keren alsnog een dispute geopend. Maar klantenservice mailt elke keer met hetzelfde antwoord, dat verkoper er nog mee bezig is en dat ik het moet afwachten.

Is er een andere manier dat ik klantenservice kan bereiken om mij hiermee te helpen want vanuit het dispute systeem is er geen goede support.  Ik krijg, zo lijkt het een automatisch antwoord.  Ik bericht dan alsnog weer op het emailadres van de klantenservice maar daar heb ik na 5-6 mailtjes geen enkel antwoord op ontvangen. Het is geen no-reply mailadres overigens.

Hoor het heel graag dan.

groet,

Ell


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oei, dit is een lastige situatie! Vooral vervelend dat dit niet via het officiële dispute-systeem van AliExpress is verlopen, want nu heb je denk ik niet echte en poot om op te staan. 

Denk dat er een paar opties zijn: 

  • Een duidelijke review achterlaten
  • Contact blijven zoeken met de verkoper
  • Contact opnemen met de klantenservice via chat.

Ben ook heel eerlijk dat ik wel twijfel aan een goede uitkomst, maar dit zijn - denk ik - de enige dingen die je kunt doen!

Hou je ons sowieso op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden