Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Zakelijk account op Ali handig?


Lena

Vraag

Ik heb een zakelijk account op Aliexpress, dus zie nu niet meer de BTW staan bij de artikelen. Maar het rare is dat ik ook nergens mijn facturen kan vinden. Is het wel handig om een zakelijk account te hebben op Ali? En ik heb nu net 2 pakjes ontvangen met een waarde van slechts 3 en 10 euro en moest hier €7,00 en €10,00 inklaringskosten over betalen.  Ik heb de pakjes opgehaald en de kosten betaald, maar hier zit geen specificatie bij wat je nu precies betaalt, alleen inklaringskosten of ook BTW? Wie heeft er ook een zakelijk account?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi @Lena

Ik help je graag bij deze vraag.

Je wil graag facturen zien van bestellingen op AliExpress. 

Je logt in en gaat naar je bestellingen. Als het goed is zie je bij je bestelling een knop staan met download invoice. Als je daar op klikt wordt de factuur gedownload.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Veel succes!

Jacko

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm dat is best vreemd. Bij mij verschijnt die knop wel namelijk. 

Weet je zeker dat je wel BTW hebt betaald?

Anders kun je proberen om op de knop view detail te klikken, die kun je vinden bovenaan naast het order ID. Als het goed is staat daar een download invoice knop om de factuur te downloaden.

Hopelijk lukt het nu om de factuur te downloaden!

Jacko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jacko,

Nu bij view detail gekeken en onderaan bij de order staat 'order' en 'financial'. Als ik op financial klik zie ik een soort factuur, he he, maar kan deze niet downloaden. Ik heb dus niet het icoontje wat ik bij andere als voorbeeld  wel zie, vreemd. Maar goed het is iig iets. Dank je wel! Groet Lena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Jacko,

Dat klopt, als je zakelijk klant bent, wordt er geen VAT berekend, dan staat dit niet bij de produkten. Daar ben ik nu achter gekomen, omdat ik nu geen zakelijke klant meer ben en nu wel de VAT zie staan. Maar ik kan nog steeds niet mijn facturen downloaden of is dat normaal, als je een zakelijke klant bent? Ik ben nu geen zakelijke klant meer, omdat ik de topic van Anouk heb gelezen en zij zegt ook dat ze zakelijke klant was en elke keer inklaringskosten moest betalen. Dus ik ga het ook anders doen en de BTW later inboeken Maar wil nog wel de zakelijke facturen kunnen downloaden.

Dank voor het meedenken

Groetjes Lena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden