Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

artikel als gift


china-fans-horloges

Vraag

In het verleden wel eens een duur artikel besteld bij Ali (bij diverse bedrijven), moest natuurlijk volgens de regels, BTW enz voor betaald worden. 

Nam dan contact op met verkoper en die stelde dan voor dat het artikel als gift werd verstuurd, zo kon ik dus een duurder artikel bestellen zonder dat ik er BTW over moest betalen. De laatste keer was wel voor 1 juli 2021, daarna geen dure artikelen meer besteld. Vraag mij af of er mensen zijn die na 1 juli 2021 iets dergelijks met een verkoper konden bestellen ongeacht de prijs. Op de verzending stond dan een goedkoop artikel welke als gift werd verstuurd, ben benieuwt naar ervaringen van anderen na 1 juli 2021 of dit trucje nog steeds werkt. Bijvoorbeeld een artikel van €175,00 welke als gift werd verstuurd met destijds een waarde lager dan €22,00. Wel belangrijk dat de verkopende winkel mee wil werken. Dus stel dat je een artikel koopt van €100,00, welke als gift wordt verstuurd met een waarde van bijvoorbeeld €35,00 dan moet je natuurlijk na 1 juli gewoon BTW betalen over een bedrag van €35,00 en kost het je uiteindelijk €42,35. Zijn hier ervaringen mee na 1 juli 2021?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb hier geen directe ervaring mee na 1 juli 2021, maar ik denk dat dit niet meer kan (of überhaupt nut heeft). 

Er wordt nu op elke aankoop (dus ook onder de € 22) BTW gerekend, op artikelen >€ 150 ook invoerrechten afhankelijk van de productgroep. 

Ik zou het risico niet nemen, want de kans is vrij groot dat je alsnog moet betalen. Daarnaast wordt er tegenwoordig door AliExpress als platform BTW geheven, dus dat is al niet 'te omzeilen'. 

Als je duurdere producten wil kopen, calculeer dan de BTW, invoerrechten en inklaringskosten in. Kun je dan met de prijs leven: bestellen! Hoef je niet te betalen, dan heb je geluk, anders weet je van tevoren waar je aan toe bent!

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel eens gechat met een verkopen als de prijs 22euro was of hij er 20 van kon maken, dat heeft nu geen zin meer. Technisch zou je kunnen vragen met iets wat 200 kost om er 100 van te maken want dan betaal je voor 100 euro de belasting etc. erbij. 

Er word actief gezocht naar mensen die dit soort dingen doen. Dat kunnen ze doen door je pakket te openen en erin te kijken of de beschrijving klopt. Ook gebruiken ze röntgen om er in te kijken, als je erop zet een horloge en het is een smartphone dan ben je de sjaak.

Net zoals Ruud het al zegt zou ik zelf het risico niet nemen. Is het te duur dan zou ik het niet kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden