Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Pakket uit China -wat is de goedkoopste manier om dit te ontvangen


Paul

Vraag

Geachte Lezer,

Wij willen een pakketje uit China laten komen. Kosten zijn ongeveer 120 usd en transport 105 USD.
De organisatie geeft aan om via Paypal te betalen -zou voordeligste zijn - Niet via Ali..dus

De vraag is wat gaat dit meer kosten indien privé zending en hoe op de goedkoopste of goedkopere manier te versturen.

Is het een optie dit als zakelijke zending te laten versturen?
Wat kost dat dan en hoe gaat dat in zijn werk - wordt btw verlegd en wat kost dit aan invoer etc…
Wat is het BTW tarief in China.

We zijn een beetje aan het puzzelen wat het aantrekkelijkste is.

Kijk uit naar uw feedback

Met vriendelijke groeten,
Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
17 uren geleden, Paul zei:

Geachte Lezer,

Wij willen een pakketje uit China laten komen. Kosten zijn ongeveer 120 usd en transport 105 USD.
De organisatie geeft aan om via Paypal te betalen -zou voordeligste zijn - Niet via Ali..dus

De vraag is wat gaat dit meer kosten indien privé zending en hoe op de goedkoopste of goedkopere manier te versturen.

Is het een optie dit als zakelijke zending te laten versturen?
Wat kost dat dan en hoe gaat dat in zijn werk - wordt btw verlegd en wat kost dit aan invoer etc…
Wat is het BTW tarief in China.

We zijn een beetje aan het puzzelen wat het aantrekkelijkste is.

Kijk uit naar uw feedback

Met vriendelijke groeten,
Paul

Interessante vraag...

Een aantal zaken om in overweging te nemen...

  • Betalen via PayPal buiten AliExpress om - hier zullen vast veel redenen voor gegeven kunnen worden, maar ik verwacht dat hij de commissie die hij aan AliExpress moet betalen gewoon wil omzeilen. Dit betekent ook dat je bij klachten, beschadigingen, of andere ongeregeldheden alleen met de verkoper zelf kunt communiceren. Je kunt geen dispute aanmaken, of op een andere manier op de hulp van AliExpress rekenen.
  • Zakelijk versturen - Volgens mij kun je BTW zakelijk niet verleggen en dien je bij de NL douane sowieso BTW + Inklaring en eventueel invoerrechten te betalen. (Niet 100% zeker, maar dat is van de verhalen van andere zakelijke inkopers)
  • Verzendkosten - Deze zijn wel stevig op een product van deze prijs, doen ze dit om hoger in de listings van AliExpress te komen met een lagere prijs en dit 'compenseren' met verzendkosten?

Mijn advies: bestel via AliExpress rechtstreeks en calculeer de eventuele extra kosten die erbij komen (BTW, inklaring en invoer). Als dit het waard is, bestellen. Zo niet, dan kiezen voor een andere (lokale) optie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Martin,

wat is Artikel 23?

als je aangeef dat je zakelijk koop betaalt Aliexpress jou BTW, maar ik vraag me af waarom betalen wij dan inklaringkosten?

en nog iets, als je KOR aanvraag voor je webshop dan hoefje 3jaar geen BTW aan consumenten afrekenen, bij dit geval waarom betaal ik dan BTW?

 

Esref

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, TGD zei:

Beste Martin,

wat is Artikel 23?

als je aangeef dat je zakelijk koop betaalt Aliexpress jou BTW, maar ik vraag me af waarom betalen wij dan inklaringkosten?

en nog iets, als je KOR aanvraag voor je webshop dan hoefje 3jaar geen BTW aan consumenten afrekenen, bij dit geval waarom betaal ik dan BTW?

 

Esref

Als je je btw nummer aangeeft in Ali berekent Ali juist geen btw. Betekent wel dat post diensten in Nederland je daar een factuur voor gaan sturen.

Ja maar KOR en buitenland is een bijzonder verhaal, je zult alsnog btw moeten betalen. Dan wel met een incidentele btw aangifte Dan wel via Ali op postdienst in NL.

Artikel 23 is een btw verlegginh maar met de KOR heb je daar niks aan.

KOR en buitenland inkopen in ingewikkeld verhaal. Beste is gewoon btw betalen bij Ali 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor de uitleg, KOR is duidelijk,

je geeft aan best BTW bij Ali betalen, hoef ik dan inklaring niet te betalen? inklaring kosten vind ik beetje lastig, mijn producten lang onderweg, als ik inklaring niet hoef te betalen BTW betaling bij Ali zal ik dan zakelijke account terug halen naar privé,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, TGD zei:

bedankt voor de uitleg, KOR is duidelijk,

je geeft aan best BTW bij Ali betalen, hoef ik dan inklaring niet te betalen? inklaring kosten vind ik beetje lastig, mijn producten lang onderweg, als ik inklaring niet hoef te betalen BTW betaling bij Ali zal ik dan zakelijke account terug halen naar privé,

Ben geen fiscalist maar als het bedrag onder de 150 euro kan Ali de btw berekenen, en dat zou ik dan ook doen, dan heb je ook geen inklaringskosten. Boven de 150 heb je geen keus en zal je inklaring en btw moeten betalen via postbedrijf in NL.

Account moet je zelf weten, zorg dat je bedrijfsnaam als naam staat zodat je factuur klopt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden