Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

slechte ontwikkeling :fake prijzen tasten geloofwaardigheid aan


Aanbevolen berichten

Goede morgen 

Het is mij opgevallen dat er tegenwoordig steeds meer met fake lok prijzen gewerkt gaat worden bij Ali

In de advertenties die voor bij komen staat vaak een prijs die als je er op klikt nergens op gebaseerd is en veel hoger dan vermeld

Ik vindt dit een kwalijke ontwikkeling  Ali zet daarmee zijn geloofwaardigheid op het spel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, frans Willem zei:

Het is mij opgevallen dat er tegenwoordig steeds meer met fake lok prijzen gewerkt gaat worden bij Ali

Bij elk platform die ik ken gebeurt dat Ali, Wish, lightinthebox en de rest. Voor zover bij mij bekent doen ze het al zolang als ik er het bestaan vanaf weet. Ik durf zelfs te beweren dat het nooit anders is geweest. 

Volgens mij is er op het forum ook al vaker wat gezegd over de verschillen in prijs en zogenaamde verzendkosten.

 

3 uren geleden, frans Willem zei:

Ik vindt dit een kwalijke ontwikkeling  Ali zet daarmee zijn geloofwaardigheid op het spel

Zelf hebben ze(denk ik) minimaal te maken met de prijzen(afgezien van een aanbieding om je naar Ali te lokken) te maken. Iedereen die op Ali koopt zou dit al "moeten" weten naar mijn mening. Iedereen die zoekt op: problemen Aliexpress komt dit tegen, ook de lange levertijden, verloren pakketten en slechte communicatie. De Hollander😄 in ons wil toch dat ene ding zo goedkoop mogelijk en dan bestellen we weer.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, frans Willem zei:

Bovendien uit de reaktie blijkt dat we dit al normaal gaan vinden

Jij in ieder geval niet😁. Ik ben begonnen met wish en daar was het toen al. Dus ik ken het niet anders.

Je word trouwens overal gelokt, zoals bij de Dirk bananen in de aanbieding voor de zelfde prijs als waar ze ze normaal voor verkopen. Bedrijven die korting geven nadat ze de prijs verhogen(mediamarkt). Of kortingen op adviesprijzen die ze dus zelf nooit gevraagd hebben. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een ontwikkeling die al een tijdje gaande is, maar het is natuurlijk de ultieme manier om het algoritme te beïnvloeden. 

Hoe meer kliks naar jouw productpagina, hoe hoger je in de ranking komt. Dat is natuurlijk wat gechargeerd, er zijn meerdere factoren die een rakining bepalen, maar het draagt er wel significant aan bij. Als je dan de prijs van een schroefje in plaats van de drone kunt laten zien, worden de kliks hoger en dus mogelijk ook jouw ranking...

Hoe dan ook: tegenwoordig kunnen steeds meer mensen hier wel doorheen kijken, maar er ook nog steeds een grote groep die dit niet meteen doorheeft. Helaas.

Dat het een kwalijke ontwikkeling is, ben ik denk ik wel met je eens, maar uiteindelijk zal iedereen zich er tegen moeten wapenen, want ik verwacht dat het alleen maar meer zal worden de komende tijd...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden