Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

dispuut openen


frans Willem

Vraag

Hallo 

soms is het problematisch om een dispuut te openen meestal gaat het goed maar heel soms  kom je niet verder omdat er geen foto te uploaden valt 

en als dit wel lukt dan kun je terwijl alles goed is ingevuld de claim niet indienen.

Het vreemde is dat een bestand bijvoegen een optie is maar in de praktijk blijkt dat als je dit niet doet je niet verder kunt 

dan is vaak de enige weg een vakantie foto meesturen , in een ander geval werkt het gewoon niet om een dispuut te starten

heeft iemand daar ervaring mee?

ik heb nu een gevalletje dat kennelijk de verkoper de bestelling 14 februari geannuleerd heeft en kan waarschijnlijk pas in eind mei mijn geld terug vragen 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo @frans Willem

Ik heb zelf alleen ervaring met als je binnen de protectietijd een dispute opent.
Voor mij is het alleen vrij lang geleden dat ik een dispute heb geopend, bij mij gingen alle dispute's goed op 2 afwijzingen na. Na afwijzing van de verkoper word het door Aliexpress zelf altijd wel toegekend.
 

Wat misschien ook een goede tip is: Neem contact op met de verkoper en vraag hem waarom hij het geannuleerd heeft, in iedergeval is het mij volledig nieuw dat bestellingen geannuleerd worden door de verkoper.

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Veel succes.

Groeten,

Jowell.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank voor je snelle reactie  ga het proberen,

maar mijn ervaring is dat je meestal ver van contacten met verkopers moet blijven heel vaak beheersen ze alleen chinees en dan met Nederlands naar Engels en Engels naar  Chinees dat gaat een moeilijk gerecht worden is mijn ervaring. bovendien als je een dispuut aangaat laten  verkopers het er vaak bij zitten.

ander verhaal 

Vaak verbaas ik mij hoe slecht de verpakking is alles wordt gewoon vaak in een zakje gedaan dus op schade kun je wachten .Voorbeeld een computermuis best prima ding wordt gewoon los in een zakje gedaan de post bode probeert vervolgens het geval in de brievenbus te proppen wat uiteindelijk lukt( met een paar trappen kom je ver )dus de muis kan zo de vuilnisbak in dan moet je weer een dispuut aangaan en opnieuw bestellen en wachten tot je een verantwoorde postbode treft , terwijl verpakken in een  doosje veel ellende kan voorkomen.

grt Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen dank! 😉

Ik merk dat dus weer niet, ik zeg altijd: buitenlandse webshop = engels spreken, geen gezeur dan met informatie geven(tenzij je engels niet machtig bent..) Een klein beetje Engels kunnen ze vaak wel, Nederlands praten tegen een buitenlandse webshop wekt alleen maar verwarring op en slechte gesprekken.. is mijn ervaring althans. 

Altijd gewoon dispute openen, willen ze het niet? aliexpress neemt het over en zorgt ervoor dat het goed komt. 

In het andere verhaal kan ik mij heel-heel-heel erg in vinden, ze verpakken het op de meest budget manier. En vaak denken ze van; Ach dat komt wel goed daar..  Ik heb het ook eens gehad al, was niet fijn! verkoper was begripvol en stuurde een nieuw product met een spoedzending mee.. na 2 dagen had ik het nieuwe product zeer goed verpakt in huis.
Zeer regelmatig koop ik nog bij deze verkoper. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunt er in zo'n geval ook en screenshot van de bestelling aan toevoegen:-). Deze passen meestal binnen de limiet van de uploadgrootte. 

13 uren geleden, jowell09897 zei:

Altijd gewoon dispute openen, willen ze het niet? aliexpress neemt het over en zorgt ervoor dat het goed komt. 

Dit is inderdaad wel essentieel. Altijd een dispute openen als er iets aan de hand is, anders kun je van een koude kermis thuis komen, vooral als de verkoper je aan het lijntje houdt.

Over Engels spreken. Het is nu eenmaal zo dat er veel mensen geen Engels spreken, ook zeker in China. Nu zijn er tegenwoordig handige vertaal-tools (mijn favoriet is Deepl) en weet dat er veel verkopers deze ook verkopen. Soms krijg je wat kromme(re) zinnen, maar over het algemeen kunnen verkopers (en kopers;)) er goed mee uit de voeten!

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ook opvallen is dat de eind datum vaak niet echt duidelijk is  dus over 86 dagen kunt u en dispuut beginnen 

Ook geeft Ali via de app aan dat de levertijd verlopen,

is alleen zijn ze meestal een dag te vroeg dus als ze aangeven dat je een dispuut kan starten is het slim om 24 uur te wachten ander wijzen de claim af .

grt Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 7-4-2022 om 16:29, jowell09897 zei:

Wat misschien ook een goede tip is: Neem contact op met de verkoper

Moet je in mijn ogen ook altijd doen. 

 

Op 7-4-2022 om 16:01, frans Willem zei:

ik heb nu een gevalletje dat kennelijk de verkoper de bestelling 14 februari geannuleerd heeft en kan waarschijnlijk pas in eind mei mijn geld terug vragen 

Ik heb dit wel eens gehad en bij mij maakt Ali het geld over na de annulering. Het lijkt mij een beetje gek dat je zo lang op je geld moet wachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-4-2022 om 19:10, Martijn224 zei:

Er is een post waar iedereen linkjes van je beste producten neerzet. Misschien leuk als je dat ook doet, ik heb het idee dat ik daar wat aan heb😁

Ik heb even gekeken in mijn bestellingen, de verkoper waarbij ik die fijne verstandhouding had is er niet meer. 
Een andere verkoper even bericht en hij bevestigde het dat die verkoper gestopt is. 

Helaas voor jouw en anderen.. 😕

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, jowell09897 zei:

Ik heb even gekeken in mijn bestellingen, de verkoper waarbij ik die fijne verstandhouding had is er niet meer. 
Een andere verkoper even bericht en hij bevestigde het dat die verkoper gestopt is. 

Helaas voor jouw en anderen.. 😕

Ik heb je getagd in de post. 😀

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-4-2022 om 09:11, Ruud zei:

Kunt er in zo'n geval ook en screenshot van de bestelling aan toevoegen:-). Deze passen meestal binnen de limiet van de uploadgrootte. 

Dit is inderdaad wel essentieel. Altijd een dispute openen als er iets aan de hand is, anders kun je van een koude kermis thuis komen, vooral als de verkoper je aan het lijntje houdt.

Over Engels spreken. Het is nu eenmaal zo dat er veel mensen geen Engels spreken, ook zeker in China. Nu zijn er tegenwoordig handige vertaal-tools (mijn favoriet is Deepl) en weet dat er veel verkopers deze ook verkopen. Soms krijg je wat kromme(re) zinnen, maar over het algemeen kunnen verkopers (en kopers;)) er goed mee uit de voeten!

+1 Wat je zegt Ruud! 🙂 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden