Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

zijn er weleens mensen hun geld kwijtgeraakt door het intrekken van een dispuut?


johanna

Vraag

Ik heb een vraag. Soms, als ik een dispuut indien omdat iets bijvoorbeeld niet is aangekomen, vraagt een verkoper mij om het dispuut in te trekken en langer te wachten. Als ik dat echter zou doen, zou ik volgens mij de buyer protection time verliezen, en niet een tijd later als het maanden later nog niet is aagekomen opnieuw een dispuut beginnen. Zijn er wel eens mensen die op zo'n verzoek van de verkoper zijn ingegaan en waarbij het toen is gebeurd dat het product niet aankwam en je je geld kwijt was? 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo Johanna,

Als jij lang genoeg gewacht hebt (maanden) zou ik het dispuut zeker niet intrekken. Als je gecontroleerd hebt dat het pakketje in een HUB blijft steken en er geen enkele voortgang meer is te bespeuren kun je het beste een printscreen maken van die situatie en dat als bewijs eraan toevoegen. Mij is ook dikwijls gevraagd om het dispuut weer in te trekken ook zelfs na een verlenging van die kopersbescherming. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, GuPo zei:

hallo Johanna,

Als jij lang genoeg gewacht hebt (maanden) zou ik het dispuut zeker niet intrekken. Als je gecontroleerd hebt dat het pakketje in een HUB blijft steken en er geen enkele voortgang meer is te bespeuren kun je het beste een printscreen maken van die situatie en dat als bewijs eraan toevoegen. Mij is ook dikwijls gevraagd om het dispuut weer in te trekken ook zelfs na een verlenging van die kopersbescherming. 

Hoi GuPo,

Ik merk dat ik niet zo duidelijk ben geweest in mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar advies. Ik ben geinteresseerd in  ervaringen van medemensen.  Mijn vraag is: Zijn er wel eens mensen op een verzoek van een verkoper ingegaan om een dispuut in te trekken en waarbij het je is overkomen dat je je geld kwijt was? Het is mij een aantal jaar geleden toen ik met bestellen bij de aliexpress begon namelijk een keer overkomen en ik denk dat er meerdere mensen zullen zijn bij wie zoiets een keer gebeurd is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-4-2022 om 12:30, johanna zei:

Ik heb een vraag. Soms, als ik een dispuut indien omdat iets bijvoorbeeld niet is aangekomen, vraagt een verkoper mij om het dispuut in te trekken en langer te wachten. Als ik dat echter zou doen, zou ik volgens mij de buyer protection time verliezen, en niet een tijd later als het maanden later nog niet is aagekomen opnieuw een dispuut beginnen. Zijn er wel eens mensen die op zo'n verzoek van de verkoper zijn ingegaan en waarbij het toen is gebeurd dat het product niet aankwam en je je geld kwijt was? 

Kort antwoord: Ja😁. Het is mij wel eens overkomen, vaak ga ik er alleen op in als het een niet heel duur iets is. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 18-4-2022 om 12:59, johanna zei:

Hoi GuPo,

Ik merk dat ik niet zo duidelijk ben geweest in mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar advies. Ik ben geinteresseerd in  ervaringen van medemensen.  Mijn vraag is: Zijn er wel eens mensen op een verzoek van een verkoper ingegaan om een dispuut in te trekken en waarbij het je is overkomen dat je je geld kwijt was? Het is mij een aantal jaar geleden toen ik met bestellen bij de aliexpress begon namelijk een keer overkomen en ik denk dat er meerdere mensen zullen zijn bij wie zoiets een keer gebeurd is. 

 

Heb ook wel eens het verzoek gehad, maar ga er zelf niet op in. Heb het idee dat dit weer een 'trucje' is om te zorgen dat en kopersbescherming afloopt en ze verkopers dus betaald krijgen. Als klant ben je dan - als het product niet binnen is - je geld kwijt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
43 minuten geleden, Ruud zei:

Heb ook wel eens het verzoek gehad, maar ga er zelf niet op in. Heb het idee dat dit weer een 'trucje' is om te zorgen dat en kopersbescherming afloopt en ze verkopers dus betaald krijgen. Als klant ben je dan - als het product niet binnen is - je geld kwijt.

Ja, vrees ook dat het een trucje is. Dus ik hou voet bij stuk dat ik het niet doe. Maar soms ga ik twijfelen of het niet toch oprecht is. Ik snap aan de ene kant wel dat ze zo'n trucje willen doen om hun geld te krijgen, maar aan de andere kant... het komt zo vaak voor dat ze het vragen... en als het een trucje is waar mensen dan in tuimelen en vervolgens hun geld kwijt zijn... dan gaan ze toch niet opnieuw bij de aliexpress bestellen en maakt het de aliexpress als geheel toch onpopulair? Dus het lijkt me dat zo'n trucje de aliexpress als geheel minder klandizie oplevert.  Zouden de individuele verkopers daar niet over nadenken? Waarschijnlijk weet niemand een antwoord op deze vraag, maar toch vraag ik het me af. En als de aliexpress erachter komt dat een verkoper op die manier een klant misleid heeft, zou de aliexpress de verkoper daar niet op aanspreken?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf denk ik dat die mensen hard moeten werken voor hun centen en dat ze gewoon hopen dat het hier alsnog aankomt. Als het wel een trucje zou zijn en je pakket komt niet aan dan zou je het artikel opnieuw kunnen bestellen en als die dan wel aankomt kan je hem melden als niet aangekomen🤐. Ik zou het niet zo doen maar doe er je voordeel mee. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
30 minuten geleden, Martijn224 zei:

Zelf denk ik dat die mensen hard moeten werken voor hun centen en dat ze gewoon hopen dat het hier alsnog aankomt. Als het wel een trucje zou zijn en je pakket komt niet aan dan zou je het artikel opnieuw kunnen bestellen en als die dan wel aankomt kan je hem melden als niet aangekomen🤐. Ik zou het niet zo doen maar doe er je voordeel mee. 

Ik waardeer je -hoe noem ik het- positieve insteek. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Wanneer gevraagd wordt om het dispuut in te trekken omdat ze willen dat je nog wat langer wacht, dan kunnen zij (de verkoper) de protection time verlengen. Dit krijg je dan te zien bij het aantal dagen en dan ben je opnieuw save totdat de tijd afloopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 uren geleden, Mayo zei:

Hallo,

Wanneer gevraagd wordt om het dispuut in te trekken omdat ze willen dat je nog wat langer wacht, dan kunnen zij (de verkoper) de protection time verlengen. Dit krijg je dan te zien bij het aantal dagen en dan ben je opnieuw save totdat de tijd afloopt. 

Ik ken vanuit vroeger wel dat ze de buyer protection time kunnen verlengen als ik dat vraag voordat die buyer protection time afgelopen is. Maar kan het in het nieuwe systeem nog steeds? De optie / de plek waar je vroger op kunt klikken om die verlenging te vragen is verdwenen. En als ik een verkoper een bericht stuur om ernaar te vragen, is het sinds de website er anders uitziet nog niet gebeurd dat een verkoper dat daadwerkelijk gedaan heeft (het is wel voorgekomen dat een verkoper zegt dat hij of zij het gedaan heeft, maar het niet daadwerkelijk gedaan is). En kan dat verlengen van de buyer protection time ook nog nadat de buyer protection time al geeindigd was, het dispuut al gestart was, en daarna een dispuut weer ingetrokken is? Ik zeg in het dispuut altijd dat ik open sta om te wachten als de buyer protection time alsnog verlengd kan worden, maar het is nog nooit gebeurt dat een verkoper of een mediator van de aliexpress daarop is ingegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het sinds het nieuwe systeem nog niet gehad. Dus de antwoorden zijn voor mij gissen. Maar het lijkt mij niet logisch dat de protection time nog verlengd kan worden wanneer het dispuut ingetrokken wordt en de eerste protection time al verstreken is. Mijn ervaring is wel anders, verkopers bieden mij meestal deze mogelijkheid aan. Soms zeg ik ja en soms nee, beetje afhankelijk van hoe lang ik al wacht. Ik heb ook weleens een dispuut ingetrokken op basis van goede wil/ begrip voor de situatie, en daarna rechtstreeks via hun het geld terug ontvangen en niet via het platform toen de protection time al ruim verstreken was. Maar ik heb het over kleine bedragen en ik “ken” de bedrijven dan ook van eerdere bestellingen vooraleer ik hiermee instem. Het is een risico voor jezelf in ieder geval als je het niet via de “officiële regels” laat lopen. 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Mayo zei:

Ik heb het sinds het nieuwe systeem nog niet gehad. Dus de antwoorden zijn voor mij gissen. Maar het lijkt mij niet logisch dat de protection time nog verlengd kan worden wanneer het dispuut ingetrokken wordt en de eerste protection time al verstreken is. Mijn ervaring is wel anders, verkopers bieden mij meestal deze mogelijkheid aan. Soms zeg ik ja en soms nee, beetje afhankelijk van hoe lang ik al wacht. Ik heb ook weleens een dispuut ingetrokken op basis van goede wil/ begrip voor de situatie, en daarna rechtstreeks via hun het geld terug ontvangen en niet via het platform toen de protection time al ruim verstreken was. Maar ik heb het over kleine bedragen en ik “ken” de bedrijven dan ook van eerdere bestellingen vooraleer ik hiermee instem. Het is een risico voor jezelf in ieder geval als je het niet via de “officiële regels” laat lopen. 

 

Toevallig is zojuist door de verkoper mijn protection time voor een order verlengd. Ik kreeg hiervan zowel een e-mail, en het is zichtbaar bij het aantal dagen. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden