80 dagen terug bestelde ik bij 4 sellers spullen voor in totaal 180 euro.
Aliexpress heeft de spullen samengevoegd in één Parcel. Ik was op de dag van levering gewoon de hele dag thuis, Post.NL heeft niet aangebeld maar het pakket in depot gedumpt zonder enig bericht. Pas veel later kwam ik er achter via Aliexpress dat het pakket twee weken niet was opgehaald uit het depot en dat het terug zou gaan naar China. Na een maand zag ik dat het pakket nog ergens in Nederland was. Dus ik heb gebeld met de "klantenservice" van Post NL. Daar werd mij verteld dat het pakket pas wordt teruggestuurd als de ontvanger; dat is dus Aliexpress zelf geworden vanwege de samenvoeging, hiervoor opdracht geeft aan Post.NL. Een van de 4 sellers heb ik gecontact en die zou voor deze opdracht gaan zorgen. Helaas is dat dus niet gelukt.
Nu vraag ik mij het volgende af:
1. Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat het pakket alsnog naar mij of naar Aliexpress wordt verstuurd?
2. Kan ik na 90 dagen mijn geld terug eisen bij de 4 leveranciers?
3. Kan ik Post.nl op een of andere manier aansprakelijk stellen voor de schade als 1 en of 2 niet lukt?
Vraag
Scooter Alex
Ik zit met het volgende.
80 dagen terug bestelde ik bij 4 sellers spullen voor in totaal 180 euro.
Aliexpress heeft de spullen samengevoegd in één Parcel. Ik was op de dag van levering gewoon de hele dag thuis, Post.NL heeft niet aangebeld maar het pakket in depot gedumpt zonder enig bericht. Pas veel later kwam ik er achter via Aliexpress dat het pakket twee weken niet was opgehaald uit het depot en dat het terug zou gaan naar China. Na een maand zag ik dat het pakket nog ergens in Nederland was. Dus ik heb gebeld met de "klantenservice" van Post NL. Daar werd mij verteld dat het pakket pas wordt teruggestuurd als de ontvanger; dat is dus Aliexpress zelf geworden vanwege de samenvoeging, hiervoor opdracht geeft aan Post.NL. Een van de 4 sellers heb ik gecontact en die zou voor deze opdracht gaan zorgen. Helaas is dat dus niet gelukt.
Nu vraag ik mij het volgende af:
1. Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat het pakket alsnog naar mij of naar Aliexpress wordt verstuurd?
2. Kan ik na 90 dagen mijn geld terug eisen bij de 4 leveranciers?
3. Kan ik Post.nl op een of andere manier aansprakelijk stellen voor de schade als 1 en of 2 niet lukt?
Scooter Alex
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.