Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Post.nl belt niet aan pakket teruggestuurd naar Aliexpress, maar toch weer niet.


Scooter Alex

Vraag

Ik zit met het volgende.

80 dagen terug bestelde ik bij 4 sellers spullen voor in totaal 180 euro.

Aliexpress heeft de spullen samengevoegd in één Parcel. Ik was op de dag van levering gewoon de hele dag thuis, Post.NL heeft niet aangebeld maar het pakket in depot gedumpt zonder enig bericht. Pas veel later kwam ik er achter via Aliexpress dat het pakket twee weken niet was opgehaald uit het depot en dat het terug zou gaan naar China. Na een maand zag ik dat het pakket nog ergens in Nederland was. Dus ik heb gebeld met de "klantenservice" van Post NL. Daar werd mij verteld dat het pakket pas wordt teruggestuurd als de ontvanger; dat is dus Aliexpress zelf geworden vanwege de samenvoeging, hiervoor opdracht geeft aan Post.NL.  Een van de 4 sellers heb ik gecontact en die zou voor deze opdracht gaan zorgen. Helaas is dat dus niet gelukt. 

Nu vraag ik mij het volgende af: 

1. Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat het pakket alsnog naar mij of naar Aliexpress wordt verstuurd?

2. Kan ik na 90 dagen mijn geld terug eisen bij de 4 leveranciers?

3. Kan ik Post.nl op een of andere manier aansprakelijk stellen voor de schade als 1 en of 2 niet lukt?

 

Scooter Alex

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Scooter Alex,

Niet fijn om te lezen dat PostNL aanbelt en de zending niet aanbied bij U.

PostNL  probeert het vaak nog wel een keer, dus hou daarin tegen hoop, ze mogen namelijk NOOIT zomaar zendingen terugsturen.  

1:  Goede vraag, mijn ervaringen zijn dat dit zeker nog kan, aangezien het van U is.
2: Dit lijkt mij een lastigere kwestie, binnen 90 dagen kan dat middels een dispute. Contacteer de verkopers of contacteer het beste even Aliexpress zelf en leg deze casus aan hen uit(Mail in het engels versturen!)

3: Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, mijn ervaring is dat hun dat niet doen, tenzij het aangetekend en verzekerd is dacht ik..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, bijzonder vervelende situatie! 

Mijn advies hierin tweeledig: 

1. Ga in gesprek met de verkopers, kijk of je ergens uit kunt komen voor het terugsturen (zelf geen ervaring mee). 

2. Open een dispute, je hebt het product simpelweg niet gekregen. Loopt alles 'in de soep', is dit de enige manier om je geld terug te krijgen.

Hou je ons op de hoogte?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een van de verkopers zou AliExpress bewegen om de parcel terug te laten sturen naar China, maar dat is na twee keer vragen op niets uitgelopen. Zojuist heb ik bij alle bestellingen een Dispuut geopend om mijn geld terug te krijgen. Ik dacht dat dat pas na 90 dagen kon (ik zit nu op dag 87) , maar dat was nu al mogelijk.

Ik houd jullie op de hoogte.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu in totaal 5 disputes lopen.

Het resultaat is heel verschillend: Van full refund omdat ik in het gelijk ben gesteld tot deels geld terug omdat de retour mijn schuld zou zijn en geld kost, tot de seller reageert niet dus ik krijg alles vergoed (dat zijn wel de kleine bedragen overigens).

Nog 3 dagen wachten en dan is het oordeel definitief. Ondertussen ga ik morgen nog een keer bellen met Post.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-4-2022 om 16:44, Scooter Alex zei:

Net opnieuw met Post.NL contact gehad: het pakket ligt al sinds 20 februari in Schiedam; bij Aliexpress!

Blijkbaar is daar een NL depot. Dit feit is dus niet bekend in China en daarom krijg ik mijn geld niet / gedeeltelijk.

Heeft iemand een ingang in Schiedam? 

Helaas niet. Voor zover ik weet is er geen directe content-mogelijkheid. Ook bezoeken is geen optie helaas 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden