Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Lenovo P11 Versa Teclast M40Pro


Aanbevolen berichten

De kopfoto zegt het al De Lenovo Tab P11 kortweg vanaf nu P11 tegen de Teclast M40Pro vanaf nu M40Pro,

Wat gelijk opviel was de grote van het pakketje aangezien de een alleen een tablet was is de ander een complete set geschikt voor of als vervanging van een kleine laptop.

Nu wordt daar de Lenovo in de pro versie ook voor gebruikt alleen ben je dan wel ruim € 400,- meer kwijt dan de kale tablet in zijn gewone P11 vorm koste.

De prijs van beiden ligt om en nabij de € 200,- vanuit een Europese leverancier van Alieexpress thuis op de mat.

Eerst maar ff de technische kant het vergelijk van Systeem, CPU en Display. De P11 Links en de M40Pro Rechts

01 Systeem:

De Lenovo doet zich voor als een Lenovo maar is natuurlijk een Xiaoxin wat dus ook een Lenovo is😜 De teclast is een Incar en ik heb totaal geen idee wat voor merk dit dan wel is?

De lenovo is wat groter, lichter en dunner visa versa de M40Pro welke dus wat kleiner, zwaarder en dikker is.

Beide hebben ze 6GB intern werk geheugen en 128GB opslag wat mij bij

02 CPU brengt:

Enfin jullie kunnen het zelf ook aflezen van de afbeeldingen maar beiden hebben ze 8 kernen en de P11 heeft een Snapdragon 662 processor met een maximale snelheid van 2016 MHz de M40Pro draait op een Unisoc Tiger T618 met een snelheid van  2002 MHz maximaal.

Kwa prestaties doen ze op gevoel niet veel voor elkaar onder alhoewel ik wel neig naar de P11 als winnaar Testen op het internet verraden welke de snelste is maar heb nog geen tijd gehad dit te vergelijken en we praten dan over TEST snelheden in een lab omgeving niet thuis op de bank.

03 Display.

Ook hier doen ze voor elkaar niet veel onder terwijl ze natuurlijk wel verschillende grafische processors hebben ze zitten namelijk beiden in de prijsklasse "middenmoot" voor een basis prijs via Alieexpress. Wederom wil je het exact weten vergelijk ze dan zelf op internet.

Ik neig wederom naar de P11 ietwat groter beeld en het lijkt ook wat helderder maar op de M40Pro zit als standaard een screenprotector op de P11 Niet.

Enfin De batterijen zijn ook nagenoeg even zwaar maar na enkele uren spelen met de M40Pro ging deze van 84% al naar 15%. Naar 100%  opgeladen duurt bijna 4 uur! volgens onze Alieexpress liefhebbers, het is dus GEEN snel lader.

De P11 Gisteravond me gespeeld Candy Crush en Harry Potter en ik was ongeveer 30% kwijt, tevens is de P11 wel een snel lader en laad deze met 20Watt.

Wordt vervolgd

 

00 Kopfoto.jpg

01 Kopfoto.jpg

01 System.jpg

02 CPU.jpg

03 Display.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 1: het laden van de M40pro met 12,5 Watt lader van 15% naar 100% nam net geen 3 uur in beslag. Dit is beter dan de vermelde 4 uur en slechter dan de P11 die gaat van 30% naar 100% in net geen 2 uur en is zuiniger met de stroom.

aangepast door De-witte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 2:

Het uiterlijk is van beiden vrijwel gelijk, ze hebben een metalen behuizing maar de M40 pro heeft tevens nog een aansluiting voor een 3,5 mm koptelefoon.

Ook is laatstgenoemde niet alleen een Wifi tablet zoals de P11 maar heeft deze ook nog LTE, een plaats voor een nano simkaartje 4G aan de zijkant samen met een uitbreiding voor SSD kaartje, de P11 heeft alleen een SSD uitbreiding.

zoals eerder vermeld is de P11 kaal, alleen een tablet met lader + kabel en SSD kaart tool.

De M40 pro heeft als extra: 1 case, screenprotector al geïnstalleerd en een mooi degelijk compact stevig bluetooth toetsenbordje.

Kwa uitrusting is de M40 pro dus duidelijk op de voorhand en verslaat de P11.

wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 3 de Accessoires:

Zoals vermeld is een Screenprotector al geplakt verder hebben we nog een foldercase en het toetsenbord.

De Foldercase voelt degelijk aan is lichtgrijs van kleur met kleurloze siliconen rand en de tablet licht op zodra je de flap opent, deze beschermd dus de tablet bij vallen. Het is een degelijk product wat stevig aanvoelt en zijn werk doet, hiermee bedoel ik dat je de tablet ermee kan neerzetten onder een hoek van circa 60 Graden (rechtop de zijkant van de tablet) om met het Toetsenbord te werken.

De Lenovo heeft die niet en je zult dus deze zelf moeten aanschaffen.

Het Toetsenbord is net zo groot als de tablet uitermate degelijk gebouwd van metaal net zoals de tablet zelf en verbind snel via Bluetooth door op de connect knop te drukken met de tablet. Het typen gaat vrij goed en je voelt duidelijk een toets aanslag. Wel mis je direct een muis om te navigeren naar de verschillende velden alhoewel dit met de pijltjestoetsen op het bord natuurlijk enigszins ook kan. Een muis werkt alleen sneller. Eigenlijk is het toetsenbord alleen geschikt voor type werk in je documenten en minder geschikt voor online gebruik omdat je telkens met je vinger de invul vakken moet selecteren om vervolgens erin te kunnen typen. Dit werkt dus beter via de tablet zelf. Documenten typen in office applicaties of Google Documenten gaat echter prima, het doet zijn werk zoals het moet.

Deze feature kost bij de Lenovo tablet maar liefst circa € 40,- extra voor een niet Lenovo Toetsenbord met bijbehorende foldercase en € 99,- voor de originele Toetsenbord case van Lenovo waarbij ik opmerk dat je dan wel gelijk een trackpad erbij hebt wat het navigeren dus vergemakkelijkt.

De Originele case voor de Lenovo koste mij (Mediamarkt) ook € 32,- is echter via Aliexpress of Nederlandse webwinkels al verkrijgbaar voor circa € 15,-. Past perfect maar bied absoluut geen bescherming tegen vallen, in tegenstelling tot de M40Pro case kan je deze wel  gevouwen neerleggen waardoor je dus een stand extra hebt tov de M40pro case

Pluspunten voor de M40Pro dus.

wordt vervolgd

aangepast door De-witte
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Martijn224 zei:

Geweldig, je zou bijna redacteur van een technisch blad kunnen worden😁. Ik ben heel blij dat je dit allemaal delen wil en dat je het zo uitgebreid doet. 👍

Thanks, ik probeer zo eerlijk mogelijk de beide tablets te vergelijken.

SSD kaartje moet natuurlijk een SD kaartje zijn, normaal schrijf je eerst het hele verslag en corrigeer je de fouten plaats de foto's daar waar ze thuis horen maar helaas werkt dit forum er niet aan mee dus roeien we met de riemen die we hebben.

Update 1a:

Het laden vandaag van de M40 pro nam vandaag maar 2:40 uur in beslag.

Een batterij dient eerst een paar keer volledig te zijn opgeladen om z'n maximale sterkte te halen.

De P11 heeft nog steeds 60% maar deze heb ik vandaag dan ook amper gebruikt. Je merkt wel dat de batterij van de P11 meer kappasiteit heeft en langer mee gaat dan de M40pro zelfs bij intensief gebruik.

Pluspunt voor de P11 dus

 

Update 2a:

Nu ik er steeds meer mee werk moet ik zeggen dat de P11 verfijnder, eleganter of moderner is, een nieuwer ontwerp en behalve dat hij ook nog groter is 11" IPV 10" ook wat beter presteert dan de M40pro.

De M40pro is echter een degelijke tablet welke zonder meer goed presteert wat wat uitgebreider is maar toch wat ouderwets oogt en voelt.

Pluspunt voor?

Dit is dus jullie persoonlijke keus maar aangezien ik niet echt de mobiele 4G functie nodig heb en met het werken van het toetsenbord, de trackpad of muis functie mis op de M40pro neig ik naar de P11 die wat meer tablet bied voor je geld dan M40pro.

Rest nog de Android versies welke erop geïnstalleerd zijn en de camera's in de tabletten. Dus wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ervaringen die je deelt! Lekker diepgaand ook, hou ik van;).

Ooit, toen ik klein was, heb ik Androidworld opgericht. Dus veel, heel veel Android-devices getest en gezien. Persoonlijk nog nooit een Telcast-device getest, wel meerdere Lenovo's (en Motorola's), erg interessant.

Wat ik persoonlijk altijd erg relevant vind, is het updatebeleid. Welke cycli zijn er voor milestone-updates (Android 11, Android 12 enz..) en hoe vaak worden security-updates uitgerold, maandelijks?

Daarnaast: hebben ze ook beide een eigen skin over Android? Of is het redelijk 'native', zoals uitgebracht door Google?

Wellicht wat (te) uitgebreide vragen, maar als je antwoord hebt, zou top zijn!

16 uren geleden, De-witte zei:

Er volgt nog een grote verassing iets wat je voelt blijkt op papier totaal niet te kloppen, morgen meer hierover.

Daarnaast ook benieuwd naar deze cliffhanger 😉

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Ruud zei:

Mooi ervaringen die je deelt! Lekker diepgaand ook, hou ik van;).

Ooit, toen ik klein was, heb ik Androidworld opgericht. Dus veel, heel veel Android-devices getest en gezien. Persoonlijk nog nooit een Telcast-device getest, wel meerdere Lenovo's (en Motorola's), erg interessant.

Wat ik persoonlijk altijd erg relevant vind, is het updatebeleid. Welke cycli zijn er voor milestone-updates (Android 11, Android 12 enz..) en hoe vaak worden security-updates uitgerold, maandelijks?

Daarnaast: hebben ze ook beide een eigen skin over Android? Of is het redelijk 'native', zoals uitgebracht door Google?

Wellicht wat (te) uitgebreide vragen, maar als je antwoord hebt, zou top zijn!

Daarnaast ook benieuwd naar deze cliffhanger 😉

Update 4: Android

hallo @Ruud, Ze hebben beiden vrijwel Native Android Alleen heeft de Lenovo P11 de Werkmodus als extra waar ik niet van weet of dit in de kale Android 11R zit Maar De M40Pro is idd helemaal kale Android 11R (R staat voor Red Velvet Cake de versie van Android door Google benoemd) en heeft deze werkmodus niet. De werkmodus bevat standard een mogelijkheid om een toetsenbord en actieve pen aan te sluiten waardoor tekenen op de P11 ook mogelijk is.

Geen idee of dit met de M40Pro ook kan?

De P11 werd gelijk geüpdatet en er kwam ook gelijk de laatste beveiliging patch op van 1 Maart 2022.

De M40Pro werd niet gelijk geüpdatet blijft helaas met de geïnstalleerde patch van okt 2020 te werken wat dus flink verouderd is.🙄

Beiden hebben ze een afwijkende Rom (Origine Chinees) waarvan de Teclast M40Pro natuurlijk origineel is en van de P11 een vervangende (of is dit nu juist wel de originele) erg verwarrend allemaal. Dat Netflix met zijn standaard geïnstalleerde app niet direct werkt wijt ik dus hieraan, de afwijkende Rom of landinstelling.  De M40Pro stond standaard op Chinees en heb ik veranderd naar eerste tijdzone Nederland. De P11 deed nergens moeilijk over en werkte gelijk goed op Nederlandse instellingen.

Ze hebben wel Global software dus je krijgt de Nederlandse Playstore en Apps.

Was Lenovo / Motorola erg goed in het locken van hun Rom en kreeg je deze eigenlijk niet unlocked zou het bij de XiaoXin Lenovo wat makkelijker moeten zijn. Dit heb ik nog niet geprobeerd maar als je voor de developper options gaat start hij opnieuw op om een QR code te scannen waarmee je denk ik een nieuwe rom kan instaleren, Houd dit nog tegoed van mij want dit VERMOED ik weet ik echter nog niet zeker.

Nou hebben we dus gelijk de Android al besproken en rest alleen nog de verrassing en de foto's.

Update 5: de foto's

Je moet er niet te veel van verwachten maar de P11 heeft wel een flits de M40Pro Niet. foto's met beiden genomen zijn onder goede licht omstandigheden gelijk met minder licht is de P11 door zijn flits in het voor deel.

Oordeel zelf ergens onder aan deze post.

Update 6 :

De verassing zit in het fijt dat ik weet waarom de M40pro wat sneller aan de stroom moet dan de P11 want ik heb ze beiden gebenchmarkt. De 3D Benchmark is van 3D Mark een voor met een PC werkende mensen hele bekende.

De Wildlife versie. En Geekbench 5 voor de CPU de processor in de tabletten. HIER KOMT HIJ TADA, de winnaar is de M40Pro welke op grafisch gebied bijna dubbel zo snel is op CPU gebied ontlopen ze elkaar niet veel. Zie betreffende benchmarks.

Al met al krijg je dus voor de M40Pro de meeste waar voor je geld met de slechtste beveiliging en voor de P11  de minste waar met de nieuwste beveiliging. De vrouw is met de M40Pro helemaal in haar nopjes en dat ben ik nog steeds met mijn XiaoXin P11 als echte Lenovo Fan.

Ik hoop dat deze review jullie wat wijzer gemaakt heeft om een beslissing te nemen een Tablet uit China te laten komen. Let wel uit China zou ik ze niet meer bestellen maar wel uit Frankrijk of Spanje of whatever Europees land.

Nu omlaag scrollen voor de foto's en testen met de groeten van ons hondje Cooper.😘

 

3D Mark Wildlife Bench.jpg

De Foto's 01 Cooper.jpg

De Foto's 02 Cineman Rolls.jpg

Formaat tablets.jpg

Geekbench 5 Multi Core Score.jpg

Geekbench 5 Overall Score.jpg

Geekbench 5 Single Core Score.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het update beleid van Lenovo en of Motorola is zeer slecht je krijgt meestal maar een Android update dus van 10 naar 11 en slecht mondjesmaat maximaal 2 jaar beveiliging patches.

Hoe en wat het met deze jongens of meisjes zit weet ik natuurlijk ook niet maar ik vermoed dat je bij de M40Pro nergens meer op hoeft te rekenen en dat het met de P11 ook niet al te lang zal duren. Daarom werk ik ook met een extra virus scanner de Bitdefender freeware versie en heb de Playstore versie standaard aan staan.

Mocht het belabberd blijven kan je altijd nog proberen of je er een Lineage OS Rom of iets anders wat wel regelmatig geüpdatet wordt erop krijgt, dit is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd en je kunt je tablet helemaal in de soep helpen als je iets verkeerd doet DUS bezint eer ge begint!

Fijne dag nog, met liefde gemaakt, Gerard.

Die cinamonrolls😘

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn we weer wat dagen verder en wat ik verwachte blijkt te kloppen. De M40pro laad nu in minder dan 3 uur van 15% naar 100% en houd dit ook goed vast, avonds geladen en morgens nog steeds 100%. De batterij verbeterd dus door enkele keren te laden. Ditzelfde verhaal gaat ook op voor de P11 met dien verstande dat de laadtijd nog geen 2 uur in beslag neemt om van 30% naar 100% te gaan. De M40pro wordt dus telkens 15% meer ontladen dan de P11.

Het advies van de geleerden is dat de batterij het beste presteerd tussen de 30% en 80%. Nu ga ik altijd tanken als de meter 1/4 aangeeft en als die vol is houd ik ermee op. Dito met mijn P11 dus bij circa 25% aan de lader en met een melding van de batterij HD app op 100% eraf.

De tabletten ontlopen zich met enkele uren langer gebruik op de P11 tov de M40pro. Dit hadden we al ontdekt omdat de M40pro beter presteert dan de P11.

Raar dat de Tiger T618  CPU in de M40Pro zo vaak afgekraakt wordt en de Snapdragon 662 van de P11 opgehemeld wordt in diverse testen en reviews terwijl de Tiger T618 toch duidelijk beter presteert op papier maar ook ik moet bekennen dat voor mijn gevoel de P11 beter presteert. Raar he😕 enfin wordt vervolgd over enkele weken om te kijken hoe ze er dan voor staan.

Gr Gerard.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Iets wat ik nog niet behandeld heb is het geluid. De p11 en M40pro beschikken beide over maar liefst 4 luidsprekers waarbij de P11 ook nog eens over Dolby Atmos beschikt, volledig instelbaar naar wens, met spatial geluid wat dus in verschillende modi kan werken zoals ruimtelijk, theater etc.

Op de P11 zit je dus midden in een concert op YouTube of ervaar je een film wel van heel dichtbij. De M40pro heeft gewoon een goed geluid zonder deze toeters en bellen en klinkt eigenlijk ook best goed. We zijn beide nog steeds happy met onze tablets en genieten er steeds meer van.

Mvgr Gerard.

aangepast door De-witte
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

En dan nu de afsluiting van de review. Je kan wel zeggen dat de M40pro sneller is dan de P11 (want dat is hij volgens de testen) maar ik vind de P11 toch beter, waarom? Omdat deze moderner is, beter geüpdatet wordt, ondanks dat hij volgens de test langzamer is ( slecht enkele %) toch sneller aanvoelt en beter lijkt te reageren dan de M40pro. En dat het ondanks het Xiaoxin pad is toch gewoon een Lenovo P11 is maar dan een Chinese Lenovo P11 je krijgt dus geen garantie via Lenovo hier in Nederland maar zult in mijn geval bij de Franse winkel of via AliExpress maar dat weet ik niet zeker je garantie moeten claimen. Dit laatste geldt natuurlijk voor de M40pro ook.

Hierbij wil nadrukkelijk zeggen dat de M40pro dus helemaal niet slecht is maar voor zijn geld zelfs een heel goede, rijk uitgeruste en snelle tablet is met ruim voldoende geheugen (6GB + 128GB) en 4G LTE dus onderweg zit je nooit zonder internet. Een super handig bluetooth toetsenbord (ook voor je slimme TV bijvoorbeeld) en passende hoes. Het nadeel is dat je helemaal geen beveiliging updates krijgt maar alleen pas als de Teclast site ze aanbied, wat tot op heden dus niet het geval is, je krijgt er alleen maar de custom rom op het moment. Wie weet als Android 12 überhaupt wordt aangeboden, we wachten af. De P11 heeft dus wel de laatste beveiliging update van Lenovo zowel als van de Playstore. 

Ik hoop dat de lezers er iets aan hebben je hebt aan beiden tablets absoluut geen miskoop want wat maken die beveiliging updates nu uit voor een thuisgebruiker zeker als je net als ik een AV (anti virus) programma draait.

Succes met jullie aankoop en de hartelijke groeten, Gerard aka De-Witte.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Martijn224 zei:

Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat over een half jaar/jaar. 

Hoi Martijn, ik vrees dat je na een jaar ze niet meer kunt krijgen omdat het nu al uitloop modellen zijn de vervangers staan al klaar te weten voor de Teclast de T serie en de Lenovo de P12 serie. Wil je er nog een scoren dan is het NU de tijd om dit te doen aangezien ze nu het beste koop zijn.

Bedankt voor je feedback.

PS de vrouw heeft duidelijk een verbetering in de gebruiksduur en de laad snelheid van haar M40pro geconstateerd circa 15 min langer gebruik en 15 min kortere laad tijd. Hierbij vermeld ik dat ze haar tablet heel intensief gebruikt terwijl ik dat juist niet doe en met een volle lading dan ook meerdere dagen doe. Bij mij zijn de laad tijden ongewijzigd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2022 om 14:57, Martijn224 zei:

Klopt😁. Ik bedoelde meer hoe het je dan vergaat met de tablet. 

Als ik er dan nog ben, wat ik hoop, zal er zeker nog eens op terug komen, of als ze eerder de geest geven, wat niet te hopen is kom ik er ook op terug.😉

Mijn oude tablet nu trouwens Tip Tip Tip als dab+ radio in gebruik genomen op onze nieuwe 2.1 Edifier set draadloos via Bluetooth heb je op een volledig geladen tablet bijna de hele dag muziek en te veel stations om uit te zoeken.😁

Dit is trouwens ook de geluid set welke de blu-ray set heeft vervangen en niet de door mij bestelde 2.1 versterker uit het andere topic, dit ter verduidelijking.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat vliegt de tijd.... alweer 100dgn verder na aankoop en wil bij deze nog ff een update geven van deze tablets.

Aangezien wij (m'n vrouw en ik) fan zijn van Motorola Smart Phones en deze al jaren gebruiken heb ik dus ook de ondersteuning software te weten: "Rescue and Smart Assistant" en RSD Lite + ADB Fastboot op mijn pc staan.

Sluit ik de Lenovo P11 erop aan dan wordt deze dus (H)erkend door de software en kan ik vanaf mijn pc deze updaten, back-up maken en of compleet herstellen. Ook zie je de garantie van je product, omdat de mijne dus via Aliëexpress gekocht is heeft deze GEEN Europese garantie ondanks dat hij uit Frankrijk komt!

Raar he, alles van Lenovo werkt gewoon alleen het serienummer wordt niet door Lenovo Erkend (wel herkend) en daarom krijg ik geen Europese garantie. 

Je krijgt dus wel de diverse Beveiliging en software updates, alles van Lenovo werkt gewoon en zelfs Netflix (gedownload en geïnstalleerd via APKMirror) werkt perfect, ook het herstellen en back-up maken via de Rescue and Smart Assistant software werkt perfect. Kortom nog steeds super tevreden met mijn P11.

 

De  M40pro heeft nog geen enkele update gehad ook geen beveiliging updates. Deze werkt heel goed en nog steeds net zo snel, laadt goed op en de vrouw is dan ook heel blij ermee. Ze boeit het absoluut niet of hij geüpdatet wordt  of niet, en of welke beveiliging patch geïnstalleerd is zolang haar spelletjes en facebook maar werken! Kortom ook zij is wellicht nog blijer dan ik ermee omdat hij bijna gratis was en super werkt.

groetjes Gerard.

01 My Device.png

02 Rescue.png

03 Support.png

04 Toolbox.png

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat vliegt de tijd  mensen en alweer een half jaar voorbij.

Ze werken beiden nog prima en de P11 krijgt keurig zijn (beveiligings) updates, of ze Android 12 krijgt denk ik niet want het update beleid van Lenovo/Motorola is slechts 1 major update en 2 a 3 jaar beveiligings updates voor de low en midrange series.

Dit heeft ze inmiddels gehad van Android 10 naar 11.

De M40pro krijgt geen enkele update meer. Dus zijn we snel uitgepraat.

Ik lees wel al dat er techno's zijn die wel al Android 12 draaien op hun P11 maar dit is geen standaard update en als je niet weet wat je aan het doen bent kun je er beter niet aan beginnen.

Voor de liefhebbers hier staat hoe het moet:

XDA Forum

Gr Gerard.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Inmiddels ruim 1 jaar verder en beiden tablets werken nog steeds als nieuw met extreem goede batterij gebruik voor 1 jaar oude tablets. De lading gaat nog steeds t/m 100% en het verbruik licht op max 5% sluip verbruik tijdens het NIET gebruiken. (Nachts of bij mij ook wel eens overdag)

De P11 heeft keurig zijn security updates (laatste was Feb 2023) gehad maar zoals te verwachten was heeft de M40Pro er geen enkele gehad. Beiden draaien ze nog steeds op Android 11 en daarom zijn we nog steeds uitermate verblijd met onze tablets mede omdat ze makkelijk nog 1 a 2 jaar mee kunnen gaan. Het hoesje van de M40 Pro en het toetsenbord zijn ook nog steeds als nieuw maar dat komt omdat het toetsenbord toch eigenlijk veel te weinig gebruikt is het afgelopen jaar mede ook omdat je het erbij moet pakken als je het nodig hebt en dan gaat ff snel wat typen via het G Board veel sneller. Het gratis hoesje van de M40Pro is wel nog steeds in gebruik en mag dus als degelijk bestempeld worden omdat er geen slijtage te bespeuren valt. Het toetsen bord wordt wel gebruikt bij onze smart tv en past gemakkelijk in een kleine lade van de salon tafel.

Helaas dus geen Android (11 - 12) update meer en waarschijnlijk voor mij nog maar maximaal 4 security updates (elk kwartaal 1) waarna het einde verhaal zal zijn.

Eerlijk is eerlijk en hier doe b.v. Samsung het toch wel ff beter maar dan betaal je wel ook minimaal het dubbele voor een ongeveer gelijke configuratie. (6GB werkgeheugen - 128GB Opslag geheugen).

Kortom het zijn prima tablets voor hun geld en de volgende zal waarschijnlijk weer een Teclast worden voor de vrouw en voor mij weer een Lenovo maar misschien zelfs ook wel een Teclast🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden