Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 1

Bestellingen afkomstig uit EU warehouse, maar besteld via AliExpress China.


Franklin

Vraag

Ruud, 

Afgelopen week schreef je dat wanneer je pakketjes uit een EU warenhuis besteld, geen BTW hoeft te betalen, omdat het uit de EU komt.

Duidelijk dacht ik.

Maar gister schreef je dat de douane kijkt, WAAR het pakketje besteld is, en dat is toch altijd via Aliexpress china??   En dan betaal je btw, Ook al wordt er geleverd vanuit EU warehouse. 

Betaal je dan niet dubbel BTW?

Kan je dit verduidelijken?

Of maak ik een denk fout?

aangepast door Franklin
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Franklin, klopt, ook als je in de eu iets koopt van aliexpress maar de verkoper is iemand uit China betaal je BTW.

From 1 July 2021, AliExpress generally will need to collect VAT on sales of goods delivered to EU consumers, including circumstances where goods are delivered from outside of the EU with order value of up to EUR 150, or where goods are shipped from within EU where the seller is established outside the EU. For more information, please refer to the Help Center.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1

Hallo Franklin,

klopt wat jij zegt, vaak is het als je binnen de EU besteld je bestelling eerder arriveert maar het loopt via China maar btw betaal je vanaf 1 juli overal. Als je nu iets besteld bij AliExpress dan zie je als je gaat afrekenen dat je apart de btw betaald (zie afbeelding) dus in principe zou je geen btw en inklaringskosten meer hoeven betalen.

ik heb ook eens iets besteld en dan uit Polen dus dacht lekker snel in huis maar bleek het pakket alsnog uit China te komen. Ik bericht gestuurd naar de verkoper maar hij gaf aan dat ze uitverkocht waren en dat het daarom uit China kwam. Opzich niet erg maar wel iets om rekening mee te houden 

fijne dag, Groet Johan 

39543FAE-8E48-4207-8A4E-4063EEA7346A.jpeg

aangepast door JPtr88
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 uren geleden, Franklin zei:

Ruud, 

Afgelopen week schreef je dat wanneer je pakketjes uit een EU warenhuis besteld, geen BTW hoeft te betalen, omdat het uit de EU komt.

Duidelijk dacht ik.

Maar gister schreef je dat de douane kijkt, WAAR het pakketje besteld is, en dat is toch altijd via Aliexpress china??   En dan betaal je btw, Ook al wordt er geleverd vanuit EU warehouse. 

Betaal je dan niet dubbel BTW?

Kan je dit verduidelijken?

Of maak ik een denk fout?

Dit is inderdaad verwarrend, vooral omdat de regels voor en na 1 juli 2021 daarin iets afwijken. 

De NIEUWE regel is in ieder geval dat er gekeken wordt waar de verkoper gevestigd is. Is dit buiten de EU, dan dien je altijd BTW te betalen (ook als er vanuit de EU verzonden wordt). Is de verkoper binnen de EU gevestigd dan betaal je - waarschijnlijk - geen BTW. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden