Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Gratis verzenden is ineens geen gratis verzenden.


Carmen.Rosita

Vraag

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik een bestelling doe bij Alie die gratis verzenden heeft,
maar zodra ik wil afreken staan er ineens wel verzendkosten.
Weet iemand waarom dat is. Ik maak het steeds vaker mee.
Ook als ik op gratis aanvragen klik, krijg ik alsnog verzendkosten.
Dit is toch een vorm van misleiding?

2021-07-02 15_27_30-Xiyue Natuurlijke Krullend Messy Bun Warrige Haarstukje Elastische Bands Nep Haa.png

2021-07-02 15_27_49-Your AliExpress shopping cart - Buy directly from China.png

2021-07-02 15_31_57-Xiyue Natuurlijke Krullend Messy Bun Warrige Haarstukje Elastische Bands Nep Haa.png

2021-07-02 15_32_12-Your AliExpress shopping cart - Buy directly from China.png

aangepast door Carmen.Rosita
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
42 minuten geleden, Carmen.Rosita zei:

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik een bestelling doe bij Alie die gratis verzenden heeft,
maar zodra ik wil afreken staan er ineens wel verzendkosten.
Weet iemand waarom dat is. Ik maak het steeds vaker mee.
Ook als ik op gratis aanvragen klik, krijg ik alsnog verzendkosten.
Dit is toch een vorm van misleiding?

Hi Carmen,

Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp. Ik weet wel dat een verkoper zelf kiest voor zijn standaard (en soms gratis) verzendmethode. Soms kiezen ze voor Cainiao als gratis verzendmethode. Een andere verkoper kiest soms voor AliExpress Standard shipping. 

Als je zoekt op gratis verzending zal de zending dus soms met Cainiao en soms met AliExpress Standard Shipping zijn. Verstuurt een verkoper met Cainiao - wat soms 50 dagen kan duren - dan kan je 'upgraden' naar AliExpress Standard Shipping. Daar zijn dan vaak wel kosten aan verbonden.

In het kort: Als je zoekt op gratis verzending, zou de standaard verzendoptie altijd gratis moeten zijn. Een andere reden kan zijn dat er iets is gewijzigd in je locatie-instellingen, waardoor AliExpress nu ziet waar het pakketje naartoe moet en dat je daarom kosten ziet staan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Erica zei:

Het is mij ook opgevallen. Bij de productomschrijving staat gratis verzending en  eenmaal in je winkelmandje zie je dat er toch verzendkosten worden berekend.

Ja, dat dus. Standaard staat er gratis verzenden en zodra je het in je winkelwagen hebt en wilt afreken staan er ineens verzendkosten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Martijn zei:

Hi Carmen,

Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp. Ik weet wel dat een verkoper zelf kiest voor zijn standaard (en soms gratis) verzendmethode. Soms kiezen ze voor Cainiao als gratis verzendmethode. Een andere verkoper kiest soms voor AliExpress Standard shipping. 

Als je zoekt op gratis verzending zal de zending dus soms met Cainiao en soms met AliExpress Standard Shipping zijn. Verstuurt een verkoper met Cainiao - wat soms 50 dagen kan duren - dan kan je 'upgraden' naar AliExpress Standard Shipping. Daar zijn dan vaak wel kosten aan verbonden.

In het kort: Als je zoekt op gratis verzending, zou de standaard verzendoptie altijd gratis moeten zijn. Een andere reden kan zijn dat er iets is gewijzigd in je locatie-instellingen, waardoor AliExpress nu ziet waar het pakketje naartoe moet en dat je daarom kosten ziet staan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik kies altijd voor gratis verzenden.
Standaard staat er dan gratis verzenden en zodra je het in je winkelwagen hebt en wilt afreken staan er ineens verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Carmen.Rosita zei:

Ik kies altijd voor gratis verzenden.
Standaard staat er dan gratis verzenden en zodra je het in je winkelwagen hebt en wilt afreken staan er ineens verzendkosten.

Ik heb ontdekt dat als ik direct op Koop nu klik het wel gratis is en zodra ik het eerst in de winkelwagen leg en van daaruit wil betalen, ik wel ineens verzendkosten heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dit is mij ook een paar keer opgevallen. Maar ook dat er verkopers zijn die daadwerkelijk een artiekel aanbieden met gratis verzenden ,alleen is hun product iets duurder gemaakt. Het is dan kiezen tussen duur artiekel met gratis verzenden. Of een goedkoop ding met verzendkosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier zelf geen ervaring mee, maar dat is eigenlijk best wel vreemd natuurlijk. Officieel kunnen de verzendkosten pas berekend worden als het land van bestemming duidelijk is, maar als je ingelogd bent, zou AliExpress daar in ieder geval ee idee van moeten hebben tijdens het shoppen.

Helaas dus geen concreet antwoord op je vraag. Wellicht is er een andere Chinafan die je zou kunnen helpen hiermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn zoveel verschillende verkopers die allemaal hetzelfde product verkopen. En onderling zijn er mega prijsverschillen. Als iets te duur wordt door de toegevoegde verzendkosten .dan breek ik het aankoop proces af en zoek verder. Er is altijd wel een verkoper die onder gunstiger voorwaarden kan verkopen. Diegene die bovenaan het lijstje staat is niet altijd de goedkoopste 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als vaste klant van Ali. heb ik ook ontdekt dat vaak met verzend kosten het product goedkoper is dan met gratis verzending. zie het zo"" in Nederland normale prijs Blablabla Nu"' Bla. Zelf in een het zelfde  product van Ali kunnen wel 10tallen euroi,s verschillen. het beste is . kijken naar de feedback van de verkoper dus voor een paar paar euro meer dat je je spullen krijgt. of gaan voor goedkoop. bij slechte feedback. dus duur koop. bij Ali moet je eerst kijken en nog eens kijken en dan kopen.

aangepast door Bram
foute zin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het is inderdaad zeer goed kijken omdat er onderling mega prijsverschillen zijn.

Daarnaast moet je ook zelf de boel goed in de gaten houden en op tijd reageren als je artiekel te lang onderweg is. In dit soort gevallen vraag ik direct een disput aan voor een geld terug gave.

Dat krijg ik dan ook altijd. Je moet natuurlijk wel met redelijke argumenten komen en eerst met je verkoper contact opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik tot nu toe nooit meegemaakt. Sommige verkopers hebben " gratis verzenden " maar hun product is dan weer duurder dan wanneer je iets koopt bij een ander die weer verzendkosten vraagt.

Meestal laat ik me leiden door de " betrouwbaarheid " van de verkoper. Kijk maar het aantal " verkopen " , Het aantal ***** enz. En dan nog is het soms gokken🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minuten geleden, Michelle zei:

Heb ik tot nu toe nooit meegemaakt. Sommige verkopers hebben " gratis verzenden " maar hun product is dan weer duurder dan wanneer je iets koopt bij een ander die weer verzendkosten vraagt.

Meestal laat ik me leiden door de " betrouwbaarheid " van de verkoper. Kijk maar het aantal " verkopen " , Het aantal ***** enz. En dan nog is het soms gokken🤭

Het blijft altijd een gok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden