Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

terugbetaling


budgetcaraudio

Vraag

Goedendag, onlangs heb ik voor een klant een radio besteld, volgens procedure betaald en wachten op bezorging, echter stond er bij dat het via een Pools bedrijf zou komen. Alles wat er kwam geen radio, kreeg een melding (klant weigerde het aan te nemen terwijl er niemand was geweest). Klacht gemeld ik moest maar wachten, communicatie met de verkoper ver beneden peil. melding gemaakt en verkoper gaf aan 1 cent te willen betalen waarop ik vroeg waarom is dat (heb alles chats) dat was de procedure. uiteindelijk dus 1 cent gehad en ik moest dan maar een nieuwe aanvraag doen. Maar dat gaat dus niet als die gesloten is. bedrijf staat me niet meer te woord. 

 

Wat kan ik nu nog doen, heb inmiddels een tweede radio gesteld en vandaag wel gekregen voor de klant, wij lopen nu achter de feiten aan en verliezen 74 euro

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 30-7-2022 om 17:56, budgetcaraudio zei:

Goedendag, onlangs heb ik voor een klant een radio besteld, volgens procedure betaald en wachten op bezorging, echter stond er bij dat het via een Pools bedrijf zou komen. Alles wat er kwam geen radio, kreeg een melding (klant weigerde het aan te nemen terwijl er niemand was geweest). Klacht gemeld ik moest maar wachten, communicatie met de verkoper ver beneden peil. melding gemaakt en verkoper gaf aan 1 cent te willen betalen waarop ik vroeg waarom is dat (heb alles chats) dat was de procedure. uiteindelijk dus 1 cent gehad en ik moest dan maar een nieuwe aanvraag doen. Maar dat gaat dus niet als die gesloten is. bedrijf staat me niet meer te woord. 

 

Wat kan ik nu nog doen, heb inmiddels een tweede radio gesteld en vandaag wel gekregen voor de klant, wij lopen nu achter de feiten aan en verliezen 74 euro

Allereerst even wat info: Ga niet akkoord als je niet krijg wat je wilt. Na een tijdje komt aliexpress er zelf tussen en die kijken dan wat hun kunnen doen en wie er in hun ogen gelijk heeft. 

Om het kort te zeggen ben je je geld kwijt. Je heb geaccepteerd wat hun je wilde geven. Hier kan je niks meer aan doen helaas. 

Graag wat meer info. Welk bedrijf heb je het bij besteld? Heb je de 2e radio daar ook besteld? Bestel je daar vaker? Heb je gemeld dat de 2e is aangekomen? 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Martijn224 zei:

Allereerst even wat info: Ga niet akkoord als je niet krijg wat je wilt. Na een tijdje komt aliexpress er zelf tussen en die kijken dan wat hun kunnen doen en wie er in hun ogen gelijk heeft. 

Om het kort te zeggen ben je je geld kwijt. Je heb geaccepteerd wat hun je wilde geven. Hier kan je niks meer aan doen helaas. 

Graag wat meer info. Welk bedrijf heb je het bij besteld? Heb je de 2e radio daar ook besteld? Bestel je daar vaker? Heb je gemeld dat de 2e is aangekomen? 

 

3 uren geleden, Martijn224 zei:

Goedemorgen Martijn224

Hizpo Europe-winkel dit is de winkel waar het om gaat. Het was de eerste keer dat ik bij hun bestelde mede doordat zij een radio hadden die mijn klant graag wilde hebben.

Nee ik heb daar nooit eerder besteld en zou niet snel meer gebeuren ook, ik bestel al jaren bij een en dezelfde firma.

Jazeker heb ik gemeld dat de tweede is aangekomen maar vanaf het geschil reageren ze niet meer.

1)Heb het pakket binnen, mooie radio jammer dat die andere niet aangekomen was. Krijgen we nu het geld 74 euro terug aub? dat schreef u namelijk. (Zo niet, dan betalen we je gewoon terug via de nieuwe bestelling wanneer je het pakket ontvangen)...dit hadden ze beloofd als de radio binnenkwam.

2) Waarom accepteerde u het voorstel van 0.01 in de eerste plaats, meneer? Zou je het opnieuw kunnen starten op de detailpagina?
Gelezen
 
 
omdat je zei dat het de procedure was
Gelezen
 
 
neem aan dat jullie de radio al retour hebben dus wil ik mijn geld terug 74 euro
Gelezen
 
 
vraag al meerdere malen om ons te helpen
 
3) screen1 dit zeiden ze wat ik kon doen, ging dus niet.
4) screen2 dit schreven ze als troost, maar niks gehad
 

 

S0519239df9f34f148ef9886d57867815h.png

ScreenShot002.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 30-7-2022 om 17:56, budgetcaraudio zei:

Goedendag, onlangs heb ik voor een klant een radio besteld, volgens procedure betaald en wachten op bezorging, echter stond er bij dat het via een Pools bedrijf zou komen. Alles wat er kwam geen radio, kreeg een melding (klant weigerde het aan te nemen terwijl er niemand was geweest). Klacht gemeld ik moest maar wachten, communicatie met de verkoper ver beneden peil. melding gemaakt en verkoper gaf aan 1 cent te willen betalen waarop ik vroeg waarom is dat (heb alles chats) dat was de procedure. uiteindelijk dus 1 cent gehad en ik moest dan maar een nieuwe aanvraag doen. Maar dat gaat dus niet als die gesloten is. bedrijf staat me niet meer te woord. 

 

Wat kan ik nu nog doen, heb inmiddels een tweede radio gesteld en vandaag wel gekregen voor de klant, wij lopen nu achter de feiten aan en verliezen 74 euro

Voor dit soort oplichters praktijken zou een Black list heel nuttig kunnen zijn.

bijvoorbeeld .er zijn bijvoorbeeld je besteld 10 plaatjes voor je telefoon magneet je krijgt er 8 je word dus genept iedereen kan tot 10 tellen vooral geen contact met de winkel opnemen want die zeggen dan dat je bij de volgende bestelling korting krijg .dat wil ik dus niet ik wil gewoon 10 stuks waarvoor ik betaald heb. Dus een dispuut aangaan nergens op reageren dan komt Ali om de hoek en krijg je dat deel van je geld terug .gering bedrag maar een kwestie van principe .deze methode werkt echt wel dus nooit contact met de winkel vaak houden ze je aan het lijntje .ook gewoon een hele slechte ervaring schrijven dan worden in een stuk soepeler het eerste wat ze vragen of de de beoordeling wilt intrekken niet doen  een slechte ervaring is gewoon slecht. en dat mag je best bij herhaling delen .

dit soort praktijken leveren wereldwijd veel geld op voor malafide bedrijven

sterkte grt Frans

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minuten geleden, frans Willem zei:

Voor dit soort oplichters praktijken zou een Black list heel nuttig kunnen zijn.

bijvoorbeeld .er zijn bijvoorbeeld je besteld 10 plaatjes voor je telefoon magneet je krijgt er 8 je word dus genept iedereen kan tot 10 tellen vooral geen contact met de winkel opnemen want die zeggen dan dat je bij de volgende bestelling korting krijg .dat wil ik dus niet ik wil gewoon 10 stuks waarvoor ik betaald heb. Dus een dispuut aangaan nergens op reageren dan komt Ali om de hoek en krijg je dat deel van je geld terug .gering bedrag maar een kwestie van principe .deze methode werkt echt wel dus nooit contact met de winkel vaak houden ze je aan het lijntje .ook gewoon een hele slechte ervaring schrijven dan worden in een stuk soepeler het eerste wat ze vragen of de de beoordeling wilt intrekken niet doen  een slechte ervaring is gewoon slecht. en dat mag je best bij herhaling delen .

dit soort praktijken leveren wereldwijd veel geld op voor malafide bedrijven

sterkte grt Frans

Dan moeten we de koppen eens bij elkaar steken en er wat aan gaan doen. ik gaf dat al aan bij Ali maar dat werd niet geplaatst het commentaar was zo weg en kreeg een waarschuwing 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke duidelijk, je wilt ons duidelijk niet helpen, geen probleem, hou het geld en de radio.......we hebben besloten dat we meer dan 1 miljoen volgers hebben op youtube en instagram en twitter en facebook van onze drukke webshop . we gaan dit publiceren over al onze volgers dat uw bedrijf Hizpo Europe Store en AliExpress niet te vertrouwen zijn en leugens vertellen en ons geen 74,38 willen terugbetalen. En het bedrijf dat zou nooit bij ons zijn geweest, dat hebben we op camera. Wilt u een nieuwe radio bestellen als we hem teruggestuurd hebben? nee sorry we gaan er nu alles aan doen om mensen te aanwezig. Dit bedrijf: MLOVELIN Official Store is te vertrouwen, we bestellen daar veel radio's en nooit problemen met transport.

 

Heb dit geplaatst en naar al mijn volgers gezonden, misschien gaan de oogjes open

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, frans Willem zei:

Voor dit soort oplichters praktijken zou een Black list heel nuttig kunnen zijn.

bijvoorbeeld .er zijn bijvoorbeeld je besteld 10 plaatjes voor je telefoon magneet je krijgt er 8 je word dus genept iedereen kan tot 10 tellen vooral geen contact met de winkel opnemen want die zeggen dan dat je bij de volgende bestelling korting krijg .dat wil ik dus niet ik wil gewoon 10 stuks waarvoor ik betaald heb. Dus een dispuut aangaan nergens op reageren dan komt Ali om de hoek en krijg je dat deel van je geld terug .gering bedrag maar een kwestie van principe .deze methode werkt echt wel dus nooit contact met de winkel vaak houden ze je aan het lijntje .ook gewoon een hele slechte ervaring schrijven dan worden in een stuk soepeler het eerste wat ze vragen of de de beoordeling wilt intrekken niet doen  een slechte ervaring is gewoon slecht. en dat mag je best bij herhaling delen .

dit soort praktijken leveren wereldwijd veel geld op voor malafide bedrijven

sterkte grt Frans

Ja Frans dat gebeurd idd of ze zeggen wij hebben er wel 10 verzonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, budgetcaraudio zei:

Ja Frans dat gebeurd idd of ze zeggen wij hebben er wel 10 verzonden

klopt dat was het geval en dan vragen ze je nog een foto te sturen van de 8 die wel aangekomen waren.

je kunt rare dingen meemaken .ik heb ooit eens een oplader bestel en kreeg 6 vreemde dingen thuis gestuurd 

na veel zoeken kwam ik er achter dat het opzetverlichting voor keukenkast scharnieren was waar een batterij van 12 volt inmoest ,dus geen oplader 

Hielden bij hoog en laag vol dat het weldegelijk een oplader was,kwam er niet doorheen geen zinnig antwoordt o.i.d 

Toen maar een dispuut begonnen kreeg uiteindelijk wel mijn geld terug ,

het schijnt bij dit soort winkels niet door te dringen dat klanten niet op gezxxk zitten te wachten .

het gemak waarmee sommige zaken je proberen te belazeren is echt stuitend

sterkte er mee

sterkte er mee 

kreeg later nog een verzoek of ik een pisitieve ervaring wilde delen, geen idee onder welke steen ze al die tijd hadden gelegen, maar spoorde echt niet

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minuten geleden, frans Willem zei:

klopt dat was het geval en dan vragen ze je nog een foto te sturen van de 8 die wel aangekomen waren.

je kunt rare dingen meemaken .ik heb ooit eens een oplader bestel en kreeg 6 vreemde dingen thuis gestuurd 

na veel zoeken kwam ik er achter dat het opzetverlichting voor keukenkast scharnieren was waar een batterij van 12 volt inmoest ,dus geen oplader 

Hielden bij hoog en laag vol dat het weldegelijk een oplader was,kwam er niet doorheen geen zinnig antwoordt o.i.d 

Toen maar een dispuut begonnen kreeg uiteindelijk wel mijn geld terug ,

het schijnt bij dit soort winkels niet door te dringen dat klanten niet op gezxxk zitten te wachten .

het gemak waarmee sommige zaken je proberen te belazeren is echt stuitend

sterkte er mee

sterkte er mee 

kreeg later nog een verzoek of ik een pisitieve ervaring wilde delen, geen idee onder welke steen ze al die tijd hadden gelegen, maar spoorde echt niet

Ze zijn er nog niet klaar mee het is geen groot bedrag ik laat het er niet bij zitten

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, Martijn224 zei:

Het gaat hier over een fout die de koper maakt. Hij is niet opgelicht en technisch gezien is hij zelf de oplichter omdat hij een dispuut opent bij een ander product om zijn eigen fout te herstellen. Je kan ook wel alles negatief bekijken🤪.

nee nee, zij gaven aan dat het de procedure was, waar ik al een stukje met screen liet zien

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

david en goliath, iedereen kent het verhaal. Het verhaal is nu klaar nadat ze toch over de brug kwamen na mijn belofte het openbaar maken van hun praktijken, en dat zij de foute waren en niet wij.

 

Gegroet, sorry voor de vertraging als gevolg van het weekend, Ja, we zullen doorgaan met de terugbetaling voor u, bevestig de ontvangst van de bestelling en dan kunnen we doorgaan met de procedures. Eerlijk.

Bonjour, meneer. We zijn erin geslaagd om u via het platform terug te betalen, let op de systeemnotitie pls. We willen dat u weet dat we de verzoeken van onze klanten respecteren en dat we ze altijd hebben ingewilligd. Vooral een eerlijke zoals jij. Zou je ons een hoge mening kunnen geven met alle 5-sterrenbeoordelingen? Onder de omstandigheden dat de laatste bestelling inderdaad niet onze schuld was en je ons een minimale beoordeling hebt gegeven? We zouden het zeer op prijs stellen en hopen dat we u in de nabije toekomst van onze beste diensten zullen blijven voorzien. Vriendelijke groeten. Fijne dag.

 

Het bedrag wordt overgemaakt.

Wil graag alle leden bedanken voor de reacties en het meedenken. Super dat deze site bestaat.

 

21212ScreenShot006.bmp

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden