Ik heb een probleem met een verkoper van Aliexpress en ik hoop dat iemand mij kunt helpen, of dat iemand mij kunt vertellen waar ik terecht kan. Ik heb vorig jaar juli bij Usong Shine Store een laser engraver/cutter gekocht van €175. Al snel was hier de lens van kapot. Na veel gedoe kreeg ik van de verkoper een nieuwe laserkop. Deze laserkop was nog sneller kapot dan vorige, alleen nu niet de lens, maar de laser zelf. Weer na veel over en weer bericht te hebben kreeg ik een derde. Ook deze ging kapot. Overigens heb ik voor beide nieuwe laserkoppen een klein bedrag moeten betalen zodat hij em goedkoper kon versturen. Hij beweerde dat ik het apparaat langer dan 3u aan een gesloten had aan staan en dat dit mijn eigen schuld was en ga zo maar door. Ik heb hem aangegeven dat ik het vermoedde had dat het aan het moederbord lag. Hij stelde voor dat ik een andere laserkop moest kopen van €115 en dan zou hij er een nieuw moederbord bij doen. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of deze laser geschikt was voor mijn laser. En dit zou geen probleem zijn. Hij heeft schriftelijk toegezegd dat als het niet werkte hij alles zou terug betalen. Bij het ontvangen van de laserkop zat er geen moederbord bij zoals wel was afgesproken. En ik moest op mijn laser zelf aanpassingen maken om die nieuwe laser te bevestigen. De aanpassingen voor de montage die hebben we met zijn schriftelijke instructies uitgevoerd. En ik moest de laser toch maar proberen zonder het nieuwe moederbord. Met als resultaat, dat ie t wederom niet doet. Toen moest ik maar betalen zodat hij als nog een nieuw moederbord kon sturen. Maar dit vond ik niet correct van hem. Van een vriendin heb ik een splinternieuw moederbord mogen gebruiken zodat we het opnieuw konde testen met het nieuwe moederbord. Zij had nl dezelfde laser als die ik oorspronkelijk had gekocht. Maar ook met dit moederbord doet de laser het gewoon niet. De verkoper blijft alles op mij afschuiven, en weigert gewoon mij terug te betalen. Ik heb dit begin van het jaar ook al bij Alie Helper neer gelegd, maar heb er nooit meer iets van gehoord. Ik ben nu een jaar verder heb er amper iets mee kunnen doen. En ben alleen maar in discussie met hem. We hebben in Juni nog geprobeerd het geld via de creditcard terug te krijgen. Maar helaas de tijd was al verstreken dus ook via hun kunnen we het geld niet terug krijgen. Kan iemand mij helpen of weet iemand waar ik terecht kan hiermee. Want ik vind wat deze verkoper doet vind ik echt oplichterij. Overigens heb ik vanaf het aller eerste bericht van alles screenshots gemaakt.
Vraag
Samsammetje
Ik heb een probleem met een verkoper van Aliexpress en ik hoop dat iemand mij kunt helpen, of dat iemand mij kunt vertellen waar ik terecht kan. Ik heb vorig jaar juli bij Usong Shine Store een laser engraver/cutter gekocht van €175. Al snel was hier de lens van kapot. Na veel gedoe kreeg ik van de verkoper een nieuwe laserkop. Deze laserkop was nog sneller kapot dan vorige, alleen nu niet de lens, maar de laser zelf. Weer na veel over en weer bericht te hebben kreeg ik een derde. Ook deze ging kapot. Overigens heb ik voor beide nieuwe laserkoppen een klein bedrag moeten betalen zodat hij em goedkoper kon versturen. Hij beweerde dat ik het apparaat langer dan 3u aan een gesloten had aan staan en dat dit mijn eigen schuld was en ga zo maar door. Ik heb hem aangegeven dat ik het vermoedde had dat het aan het moederbord lag. Hij stelde voor dat ik een andere laserkop moest kopen van €115 en dan zou hij er een nieuw moederbord bij doen. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of deze laser geschikt was voor mijn laser. En dit zou geen probleem zijn. Hij heeft schriftelijk toegezegd dat als het niet werkte hij alles zou terug betalen. Bij het ontvangen van de laserkop zat er geen moederbord bij zoals wel was afgesproken. En ik moest op mijn laser zelf aanpassingen maken om die nieuwe laser te bevestigen. De aanpassingen voor de montage die hebben we met zijn schriftelijke instructies uitgevoerd. En ik moest de laser toch maar proberen zonder het nieuwe moederbord. Met als resultaat, dat ie t wederom niet doet. Toen moest ik maar betalen zodat hij als nog een nieuw moederbord kon sturen. Maar dit vond ik niet correct van hem. Van een vriendin heb ik een splinternieuw moederbord mogen gebruiken zodat we het opnieuw konde testen met het nieuwe moederbord. Zij had nl dezelfde laser als die ik oorspronkelijk had gekocht. Maar ook met dit moederbord doet de laser het gewoon niet. De verkoper blijft alles op mij afschuiven, en weigert gewoon mij terug te betalen. Ik heb dit begin van het jaar ook al bij Alie Helper neer gelegd, maar heb er nooit meer iets van gehoord. Ik ben nu een jaar verder heb er amper iets mee kunnen doen. En ben alleen maar in discussie met hem. We hebben in Juni nog geprobeerd het geld via de creditcard terug te krijgen. Maar helaas de tijd was al verstreken dus ook via hun kunnen we het geld niet terug krijgen. Kan iemand mij helpen of weet iemand waar ik terecht kan hiermee. Want ik vind wat deze verkoper doet vind ik echt oplichterij. Overigens heb ik vanaf het aller eerste bericht van alles screenshots gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.