Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Verkoper komt afspraken niet na hoe kan ik mijn geld als nog terug halen


Samsammetje

Vraag

Ik heb een probleem met een verkoper van Aliexpress en ik hoop dat iemand mij kunt helpen, of dat iemand mij kunt vertellen waar ik terecht kan. Ik heb vorig jaar juli bij Usong Shine Store een laser engraver/cutter gekocht van €175. Al snel was hier de lens van kapot. Na veel gedoe kreeg ik van de verkoper een nieuwe laserkop. Deze laserkop was nog sneller kapot dan vorige, alleen nu niet de lens, maar de laser zelf. Weer na veel over en weer bericht te hebben kreeg ik een derde. Ook deze ging kapot. Overigens heb ik voor beide nieuwe laserkoppen een klein bedrag moeten betalen zodat hij em goedkoper kon versturen. Hij beweerde dat ik het apparaat langer dan 3u aan een gesloten had aan staan en dat dit mijn eigen schuld was en ga zo maar door. Ik heb hem aangegeven dat ik het vermoedde had dat het aan het moederbord lag. Hij stelde voor dat ik een andere laserkop moest kopen van €115 en dan zou hij er een nieuw moederbord bij doen. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of deze laser geschikt was voor mijn laser. En dit zou geen probleem zijn. Hij heeft schriftelijk toegezegd dat als het niet werkte hij alles zou terug betalen. Bij het ontvangen van de laserkop zat er geen moederbord bij zoals wel was afgesproken. En ik moest op mijn laser zelf aanpassingen maken om die nieuwe laser te bevestigen. De aanpassingen voor de montage die hebben we met zijn schriftelijke instructies uitgevoerd. En ik moest de laser toch maar proberen zonder het nieuwe moederbord. Met als resultaat, dat ie t wederom niet doet. Toen moest ik maar betalen zodat hij als nog een nieuw moederbord kon sturen. Maar dit vond ik niet correct van hem. Van een vriendin heb ik een splinternieuw moederbord mogen gebruiken zodat we het opnieuw konde testen met het nieuwe moederbord. Zij had nl dezelfde laser als die ik oorspronkelijk had gekocht. Maar ook met dit moederbord doet de laser het gewoon niet. De verkoper blijft alles op mij afschuiven, en weigert gewoon mij terug te betalen. Ik heb dit begin van het jaar ook al bij Alie Helper neer gelegd, maar heb er nooit meer iets van gehoord. Ik ben nu een jaar verder heb er amper iets mee kunnen doen. En ben alleen maar in discussie met hem. We hebben in Juni nog geprobeerd het geld via de creditcard terug te krijgen. Maar helaas de tijd was al verstreken dus ook via hun kunnen we het geld niet terug krijgen. Kan iemand mij helpen of weet iemand waar ik terecht kan hiermee. Want ik vind wat deze verkoper doet vind ik echt oplichterij. Overigens heb ik vanaf het aller eerste bericht van alles screenshots gemaakt.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Samsammetje zei:

Ik heb een probleem met een verkoper van Aliexpress en ik hoop dat iemand mij kunt helpen, of dat iemand mij kunt vertellen waar ik terecht kan. Ik heb vorig jaar juli bij Usong Shine Store een laser engraver/cutter gekocht van €175. Al snel was hier de lens van kapot. Na veel gedoe kreeg ik van de verkoper een nieuwe laserkop. Deze laserkop was nog sneller kapot dan vorige, alleen nu niet de lens, maar de laser zelf. Weer na veel over en weer bericht te hebben kreeg ik een derde. Ook deze ging kapot. Overigens heb ik voor beide nieuwe laserkoppen een klein bedrag moeten betalen zodat hij em goedkoper kon versturen. Hij beweerde dat ik het apparaat langer dan 3u aan een gesloten had aan staan en dat dit mijn eigen schuld was en ga zo maar door. Ik heb hem aangegeven dat ik het vermoedde had dat het aan het moederbord lag. Hij stelde voor dat ik een andere laserkop moest kopen van €115 en dan zou hij er een nieuw moederbord bij doen. Ik heb hem nadrukkelijk gevraagd of deze laser geschikt was voor mijn laser. En dit zou geen probleem zijn. Hij heeft schriftelijk toegezegd dat als het niet werkte hij alles zou terug betalen. Bij het ontvangen van de laserkop zat er geen moederbord bij zoals wel was afgesproken. En ik moest op mijn laser zelf aanpassingen maken om die nieuwe laser te bevestigen. De aanpassingen voor de montage die hebben we met zijn schriftelijke instructies uitgevoerd. En ik moest de laser toch maar proberen zonder het nieuwe moederbord. Met als resultaat, dat ie t wederom niet doet. Toen moest ik maar betalen zodat hij als nog een nieuw moederbord kon sturen. Maar dit vond ik niet correct van hem. Van een vriendin heb ik een splinternieuw moederbord mogen gebruiken zodat we het opnieuw konde testen met het nieuwe moederbord. Zij had nl dezelfde laser als die ik oorspronkelijk had gekocht. Maar ook met dit moederbord doet de laser het gewoon niet. De verkoper blijft alles op mij afschuiven, en weigert gewoon mij terug te betalen. Ik heb dit begin van het jaar ook al bij Alie Helper neer gelegd, maar heb er nooit meer iets van gehoord. Ik ben nu een jaar verder heb er amper iets mee kunnen doen. En ben alleen maar in discussie met hem. We hebben in Juni nog geprobeerd het geld via de creditcard terug te krijgen. Maar helaas de tijd was al verstreken dus ook via hun kunnen we het geld niet terug krijgen. Kan iemand mij helpen of weet iemand waar ik terecht kan hiermee. Want ik vind wat deze verkoper doet vind ik echt oplichterij. Overigens heb ik vanaf het aller eerste bericht van alles screenshots gemaakt.

 

 

Dit vind ik een lastige.

Besef voor je koopt, waar je het koopt. Bij veel bedrijven op Ali heb je geen garantie op het product of maar 3 maanden. Het product wat je dus koopt moet zoveel goedkoper zijn, dat je het risico durft te nemen om het zonder garantie te kopen. Zoals ik het lees heeft de verkoper 3x tegen een kleine vergoeding nieuwe spullen gestuurd en dit lijkt mij voor Chinese normen erg gul.

Als je dit product heb gekocht: Ali dan heeft het maximaal 125euro gekost. Koop je een vergelijkbaar product bij: Amazon kost het je 470euro. Dan kan je dus 3 nieuwe engravers voor kopen bij Ali. 

Begrijp me niet verkeerd, een product hoort niet 3x in een jaar kapot te gaan. Als je het product in Nederland had gekocht was je dus 3x zoveel kwijt geweest en had je wel garantie gehad en misschien zelfs recht op een nieuwe. 

Wat de verkoper beweerd via chat of mail zou dus een leugen kunnen zijn maar dat geeft je in mijn ogen geen rechten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien zou er helderheid kunnen komen of en hoelang er garantie op een product zit en welke voorwaarden er van toepassing zijn.

In nederland is het standaard twee jaar op electronica als ik het goed heb daar proberen sommige wel onder uit te komen 

Misschien is er plaats op dit forum om te vertellen wat je beter niet via Ali kunt aanschaffen . Bijvoorbeeld met oplaadbare batterijen heb ik geen al te beste ervaringen na drie keer opladen dood  als je dan vervolgens de winkel op de hoogte brengt dan blijft het dood stil 

zo zullen er wel meer voorbeelden zijn van rotzooi wat verkocht wordt

grt Frans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, frans Willem zei:

Misschien zou er helderheid kunnen komen of en hoelang er garantie op een product zit en welke voorwaarden er van toepassing zijn.

In nederland is het standaard twee jaar op electronica als ik het goed heb daar proberen sommige wel onder uit te komen 

. Bijvoorbeeld met oplaadbare batterijen heb ik geen al te beste ervaringen na drie keer opladen dood  als je dan vervolgens de winkel op de hoogte brengt dan blijft het dood stil 

zo zullen er wel meer voorbeelden zijn van rotzooi wat verkocht wordt

grt Frans 

Als je wilt weten wat de garantie van je product is kan je dat vragen voor de aankoop. In Nederland betaal je dus 3x zoveel en als hij dan kapot gaat maken ze dus alsnog winst. 

19 uren geleden, frans Willem zei:

plaats op dit forum om te vertellen wat je beter niet via Ali kunt aanschaffen

Je kan een topic openen en er mee beginnen. Handig met tips erin! Ik weet dat je alles goed moet lezen als je in china komt(tip 1). Dat ben ik door schade en schande te weten gekomen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de zaak in kwestie een bericht gestuurd en dit is hun antwoord op de vraag wat de garantie is als ik een laser/engraver koop:

Hello, dear buyer, welcome to Usongshine store, we will serve you sincerely, what help do you need?
dear buyer. Our machines guarantee excellent quality. When there is a problem, we can provide warranty service. This is our warranty policy.
 
Note: - Please read the Users Manual before use. - Please wear laser goggles during usage and avoid touching the laser directly with your eyes and skin! - Do not engrave the mirror objects or metals with strong mirror reflectivity, which may cause injury to the operator or burn the laser. The shelf life is 12 months from the date of purchase
1. Missing/damaged/defective parts
a. Within 7 days after the delivery date, we will replace any parts for free, including shipping
b. After 7 days from the delivery date, we will replace any parts free of charge. But customers need to pay for shipping
2. Customer damaged parts: The customer should pay for the cost of the parts and transportation costs
3. Lost, missing, damaged and defective parts by the courier company
 
1.Claims for lost or damaged goods must be reported to the carrier within the carrier’s claim window, and the customer needs to notify us within 7 days after the delivery date
2. For any parts lost or damaged during transportation, the customer should take photos or videos and send the information to us
3. Once the carrier's dispute is resolved, please provide us with all communications with the carrier. The customer is responsible for keeping us informed of all communications with the carrier in time
4. For missing parts, customers should contact customer service. 5. For damaged parts, customers should contact customer service and send photos or videos to us
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is precies wat Martijn aangeeft: als iets 'goedkoop' is, is daar een reden voor. Dit kunnen prima redenen zijn, maar ook te maken hebben met kwaliteit, aftersales, garantie en dergelijke. 

Heb zelf ook wel eens vaker wat duurdere producten op AliExpress gekocht, maar daarbij niet over één nacht ijs gegaan. Bij Coolblue of Bol, bestel je 'zonder nadenken' (ook niet helemaal waar, maar bij wijze van spreken). Als je een paar honderd euro (of meer) wil uitgeven op AliExpress, moet je je goed bewust zijn van de opties, mogelijkheden, garanties, maar vooral ook de risico's. 

Wil je dit risico lopen voor 33% van de prijs, misschien wel, mogelijk niet. Dat is een afweging die je zelf moet maken.

Neemt niet weg dat dit een vervelende case is, waarbij de verkoper best coulant is geweest in zijn aftersales. Nu behoren producten niet zo snel kapot te gaan, maar of je op juridische gronden een refund of vervanging kan krijgen: ik ben er bang voor...

De opties: 

  1. AliExpress dispute - helaas te lang geleden al
  2. AliExpress verkoper - hier heb je al contact mee, lijkt geen oplossing uit te komen
  3. ...?
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

recent voorbeeld van lang slepende zaak van niet geleverd en zogenaamd opnieuw gestuurd .

de laatste opmerking is veel zeggend dacht ik zo Exuses voor het ongemak 

Ongemak lijk meer op oplichting.

sterke allen met onbetrouwbare verzenders 

grt frans

misschien een betrouwbare verzender inhuren ???? en niet de verplichting bij de klant leggen die aan zaken zijn verplichtingen voldaan vreemde manier van doen .
Gelezen
 
 
Gisteren 07:44
 
 
HTB1Ih7oboLrK1Rjy1zb763enFXar.png
Excuses voor het ongemak.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, frans Willem zei:

drie keer is scheepsrecht trek nooit maar dan ook nooit een dispuut in .als je een dispuut begint reageer nooit op de winkel.

mijn ervaring is mooi praterij want ze zijn bang voor een dispuut.

Ze stribbelen altijd tegen /je krijgt korting op een volgende bestelling .gewoon je geld terug .

Dus dispuut en wacht op de eindreactie van Ali

grt Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden