Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

Bespaar 8% gas mede door goedkope onderdelen van AE.


Aanbevolen berichten

Heey hallo,

Het is een tijdje geleden dat ik niet online ben geweest. Maar ik wil jullie een tip geven om met onderdelen van AE 8% gas te besparen voor minder dan €10,- het is zo simpel. Ik leg het uit.

Benodigdheden:

*4 x 5 volts mini ventilator +/- 8 inch vierkant. (Te koop bij AE)

*USB lader van max 5 volt. (lader mobiel) (Te koop bij AE)

*4 x USB verlengkabels. (Te koop bij AE)

*1 x 220 volt stekkerdoos. (Te koop bij AE)

*Kneed magneten (Te koop bij AE)

*Klein materiaal. (Over te koop)

De uitleg:

Maak de 4 ventilatoren aan elkaar vast doormiddel van tirips (naast elkaar) Zorg wel dat de USB aansluitingen bij elkaar zitten. Als ze vast zitten, monteer dan de ventilatoren onder de radiator dmv kneed magneten. Uiteraard moeten ze omhoog blazen. Zodra je 2 systemen hebt gebouwt. Installeer het en je kan 8% gas besparen door de luchtstroom in de kamer te veranderen, waardoor je minder gas verbruikt en de ventilatoren van 5 V. kost heel weinig energie. Ik zal er een paar foto's bij doen. Ik heb het gemaakt met onderdelen allemaal gekocht bij AE.

Succes en jullie kunnen dit ook maken.

DSC_0640.JPG

DSC_0638.JPG

DSC_0637.JPG

DSC_0641.JPG

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Martijn,

Natuurlijk als dat duidelijker maakt zeker doen ik denk dat mensen in dit forum net als mij geen universiteits opleiding hebben genoten en iets minder inkomen hebben en zo'n besparing goed kunnen gebruiken. Ieder mens is voor mij gelijk. Dit is zo'n simpele manier om de luchtstroom in de woning te veranderen want warme lucht stijgt op en die kleine ventilatoren helpt de lucht stijgen. Je moet niet te grote gebruiken want de lucht die aangezogen wordt moet wel kunnen opwarmen.

Ik hoop dat het duidelijk os zo niet help me dan aub mee. 8% gas besparing is best veel. Als je het gevoel hebt als het kouder in huis wordt dan uitzetten want dan is de kamer op temperatuur.

 

Ja ze zijn ook te koop voor ong. €50 per 3 ventilatoren. En bij AliExpress ongeveer €10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg tof, leuk! 

Als je productlinkjes hebt, zou dat anderen erg helpen. Misschien kan ik er dan in de nieuwsbrief ook een stukje aan wijden! 

Dit is in ieder geval een stuk goedkoper dan andere radiator-ventilators, zoals bijvoorbeeld SpeedComfort. 

Nogmaals, erg tof en dank voor het delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2022 om 14:24, Ruud zei:

SpeedComfort

Ja die had ik ook gevonden, via de vakbond kon ik nog korting krijgen. 

 

Op Ali heb ik deze gevonden. Is dat wat jij ook heb @robo_Bas

Op 1-9-2022 om 22:37, robo_Bas zei:

8% gas besparing is best veel.

Zeker met deze prijzen!

 

Wat ook erg helpt is radiatorfolie. Alleen achter de radiator die tegen de buitenmuren staan. 

*Bron 

Hoeveel kan je besparen?

Dat hangt een beetje van de situatie af. Heb je een woning met enkel glas of dubbel glas?  Voor huizen zonder dubbele beglazing is een besparing van 50m³ gas mogelijk. Woon je in een huis met een niet-geïsoleerde spouwmuur, dan kan je ongeveer 10m³ gas per jaar per vierkante meter besparen. De kosten voor radiatorfolie verdien je in de meeste gevallen reeds na één tot twee jaar terug.

Hier vind je de magneetjes, ze zijn klein maar werken. Hier is de goedkoopste radiatorfolie die ik kon vinden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er gebeurt als je deze kleine ventilatoren onder de radiator maakt en ze hoeven niet groot of zwaar te zijn. Als ze maar zachtjes blazen zodat ze de koude lucht aanzuigen en dan langzaam omhoog blazen. Zodat de luchtstroom in huis iets veranderd. Ik heb 2 setjes van 4 stuks in de woonkamer onder de radiator en het werkt goed. De besparing kan oplopen tot 8% van de rekening. Ik zal kijken of ik het linkjr kan krijgen van wat ik gekocht heb. hieronder staat een foto gemaakt uit de shop maar zie helaas dat ze daar uitverkocht zijn. Dan kan kijken waarover ik praat, als je het zelf maakt bespaar je bijna 50% er is 1 bedrijf die deze ook verkopen en dan zeg maar zijn ze af maar voor een eigen product is dit te maken alles bij elkaar onder de €10 zoals op de radiator kan je ook allerlei magneten plakken je ziet ze niet want ze zitten aan de onderkant. Als de ventilatoren maar vrij kunnen draaien. Als je met usb neemt je hebt altijd wel een lader over in huis. 

benodigdheden:

ventilatoren het liefst 2 x 4 stuks.

magneten of ander bevestigen.

Stroom voorziening (usb oplader of 5 volt)

en dan aanzetten zodra de kachel aan is en uitdoen als het warm is in huis. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is,

bij vragen roep me maar!

Groet Bas.

 

 

 

 

1435441414-1148668305.jpg

DSC_0641.JPG

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2022 om 11:52, Martijn224 zei:

Hoe heb jij ze voorzien van stroom? en welke maat heb je ze?

De radiator is van ijzer gemaakt en heb van die magneten die je op de koelkast kan plakken met een T-rip vast gemaakt. Ik heb ze ook met een T-rip ze vast gemaakt aan elkaar. En de aansluiting gaat via een usb aansluiting. Die kan je met je lader van je mobiele telefoon gebruiken als ze maar 5 volt zijn. Ik heb ook gezien.dat ali ze ook hebben 10 stuks voor iets van €12.

het is wel dat je dan meerdere usb vast moet maken. En die kant en klare vragen ze €50 voor. Dat is de moeite waard om te gaan klussen.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een bedrijf hier in NL waar je kant en klare producten kan kopen voor de hoofdprijs van circa €40,00 per 3 ventilatoren dat is exclusief een thermostaat die zorgt als de radiator afkoelt en het product in de standby zet. Dat zit hier niet op. Wees creatief en laten we delen dat met parts uit China we de energiekosten zo laag mogelijk kunnen maken. Ik heb iets maar daar heb ik hulp bij nodig, ik denk dat er in China wel zoiets is je huis verwarmen met een klei bloempot met waxinelichtjes die steek je aan en daar gaat dan de bloempot over heen met een kleine ruimte over gehouden om zuurstof te krijgen zodat de waxinelichtjes niet uitgaan en warmte kunnen stralen. Wie o wie heeft her recept of iets geheel anders wat werkt en zelf te maken is. bloempot_kachel_waxine_01.thumb.jpg.2689605122232c58f2e7f72da7a9e337.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, robo_Bas zei:

Wie o wie heeft her recept of iets geheel anders wat werkt en zelf te maken is. 

Dit is inderdaad goedkoop. Uiteraard word dit ook warm aan de onderkant dus let op waar je het neer zet. Let wel op dat je blijf ventileren, want anders bouw je CO2 op en daar ga je aan dood!

Zelf hebben wij Deze aangeschaft een paar jaar geleden omdat 1 kamer extreem koud bleef. Dit verwarmt de kleine kamer zo warm als je wilt. Dit is een elektrische warmte zoals zeg maar een strijkbout die warm word, bedenk dus wel dat het anders "voelt". Ook moet ik erbij zeggen dat als je kamer groter word je er misschien meerdere nodig heb. Dit is in aanschaf duur als je een kleine beurs heb maar alsnog goedkoper dan gas verwarming. 

Als je een CV heb dan kan je eens kijken of je de graden lager kan zetten. Sommige staan namelijk altijd op 80 graden ingesteld terwijl 65 graden ook prima werkt. 

Meerdere lagen kleding aantrekken, kleedje op de bank en bijvoorbeeld de verwarming uit voor je gaat koken kunnen ook helpen.

*Nogmaals wil ik benadrukken dat niemand moet bezuinigen door ventilatie(roosters) dicht te doen dit is echt slecht voor je en je kan er aan dood gaan. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden