Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Welk licht hebben jullie?


Martijn224

Vraag

De lampen gaan weer aan bij ons. Dit vindt ik altijd leuk om een beetje sfeer te creëren. Nu zou ik het leuk vinden als we wat foto's/tips gaan delen met elkaar.

Zelf heb ik al een tijdje latten op de muur zitten, maar nu is het een hele trend geworden. Ik heb achter de latten een klein latje over de breedte gedaan zodat ik 0,5cm speling heb om hier een led strip(Ali) achter te maken en die is geheel uit het zicht. De kabels kan je er mooi achter weg werken en het helpt perfect voor het geluid(akoestiek) in de kamer. Zie voorbeeld hieronder.

Schrootjes.thumb.jpg.f794592627f9f1d7c81f73f5e4e4a4ee.jpg

Hier vind je wat meer informatie en een stappenplan die ik graag had gehad voor ik de muur zelf ging bekleden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
11 uren geleden, Martijn224 zei:

De lampen gaan weer aan bij ons. Dit vindt ik altijd leuk om een beetje sfeer te creëren. Nu zou ik het leuk vinden als we wat foto's/tips gaan delen met elkaar.

Zelf heb ik al een tijdje latten op de muur zitten, maar nu is het een hele trend geworden. Ik heb achter de latten een klein latje over de breedte gedaan zodat ik 0,5cm speling heb om hier een led strip(Ali) achter te maken en die is geheel uit het zicht. De kabels kan je er mooi achter weg werken en het helpt perfect voor het geluid(akoestiek) in de kamer. Zie voorbeeld hieronder.

Schrootjes.thumb.jpg.f794592627f9f1d7c81f73f5e4e4a4ee.jpg

Hier vind je wat meer informatie en een stappenplan die ik graag had gehad voor ik de muur zelf ging bekleden. 

Dat ziet er tof uit, kan die ledstrips voor het diepte-effect altijd wel waarderen!

Hier heel simpel en geen Ali... Heb al jaren Philips Hue in huis, werkt goed, prima automatiseren.

Wel eens wat uitstapjes gemaakt naar Xiaomi Yeelight en krijg binnenkort wel wat toffe producten van Govee binnen ook!

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, Martijn224 zei:

en

Toevallig linkjes van wat je krijgt? Govee heeft dacht ik een staande lamp die lijkt op een led strip. Daar heb ik wel eens naar zitten kijken.

Yeelight onder andere: 

  • Bulb
  • Nog een aantal andere, maar weet niet meer exact welke modellen. Was sowieso een plafondlamp en een LED-strip ook.

Govee is tof, krijg binnenkort als het goed is die 'Ambillight-achtige' tv-lichten binnen (via originele shop). Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Ruud zei:

Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen

Lijkt me leuk als je het kan delen. Ik heb dit vaak gezien, maar vraag me altijd af of het niet gaat afleiden of juist iets toevoegd.

 

5 minuten geleden, Ruud zei:

onder andere: 

Dankje. 

Ik heb 4 jaar geleden hier 4 lampen voor 18! euro gekocht. Ze werken nog steeds perfect. App erbij en nooit geen problemen. Wel lastig nadat de stroom eraf is geweest dat je ze weer opnieuw moet instellen, maar ik weet niet of dat bij andere ook is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Martijn224 zei:

Lijkt me leuk als je het kan delen. Ik heb dit vaak gezien, maar vraag me altijd af of het niet gaat afleiden of juist iets toevoegd.

 

Dankje. 

Ik heb 4 jaar geleden hier 4 lampen voor 18! euro gekocht. Ze werken nog steeds perfect. App erbij en nooit geen problemen. Wel lastig nadat de stroom eraf is geweest dat je ze weer opnieuw moet instellen, maar ik weet niet of dat bij andere ook is. 

Doe ik:-)

Ben sowieso wel enthousiast over smarthome (niet per se uit China overigens), zal eens kijken wat ik nog meer kan delen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, Ruud zei:

Dat ziet er tof uit, kan die ledstrips voor het diepte-effect altijd wel waarderen!

Hier heel simpel en geen Ali... Heb al jaren Philips Hue in huis, werkt goed, prima automatiseren.

Wel eens wat uitstapjes gemaakt naar Xiaomi Yeelight en krijg binnenkort wel wat toffe producten van Govee binnen ook!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk idee .Ik heb veel led strippen bijv achter de gordijnen de vrijstaande kasten en in de keuken boven de kasten zodat  alles uit gelicht is en een ruimtelijk effect geeft .

Zelf heb ik een TV met ambilicht maar je kunt ook een strip achter je tv monteren dat geeft een heel rustige kijk ervaring omdat de tv loskomt en heel ruimtelijk oogt.

Ook onder het bed is een optie sensor er bij en als je uit bed stapt zie je waar je loopt en niemand heeft  last van schel licht.

de strip plak ik dan op dunne zelfklevende kabelgootjes  met de zelfde breedte als de stripdie je dan kant en klaar achter of onder de kast kan monteren

Bovendien kun je van 5meter strip diverse stukken knippen (wel bij het schaartje ) en met stekker trafo  220/12/ 1amp of meer   ze aansluiten als je deze met klik aan/uit inschakeld heb je als ze uitstaan geen eigenverbruik .

De stekkertrafo van 12 volt kun je voor weinig bij Ali bestellen, wil je daar niet op wachten en even in de bak bij de kringloop daar liggen vaak tientallen adapters van 1-4amp. voor 1of 1.50 €.

Ali verkoopt ook kanten klaar dimmers ook voor weinig die je er zo tussen kunt zetten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 uren geleden, frans Willem zei:

Leuk idee .Ik heb veel led strippen bijv achter de gordijnen de vrijstaande kasten en in de keuken boven de kasten zodat  alles uit gelicht is en een ruimtelijk effect geeft .

Zelf heb ik een TV met ambilicht maar je kunt ook een strip achter je tv monteren dat geeft een heel rustige kijk ervaring omdat de tv loskomt en heel ruimtelijk oogt.

Ook onder het bed is een optie sensor er bij en als je uit bed stapt zie je waar je loopt en niemand heeft  last van schel licht.

de strip plak ik dan op dunne zelfklevende kabelgootjes  met de zelfde breedte als de stripdie je dan kant en klaar achter of onder de kast kan monteren

Bovendien kun je van 5meter strip diverse stukken knippen (wel bij het schaartje ) en met stekker trafo  220/12/ 1amp of meer   ze aansluiten als je deze met klik aan/uit inschakeld heb je als ze uitstaan geen eigenverbruik .

De stekkertrafo van 12 volt kun je voor weinig bij Ali bestellen, wil je daar niet op wachten en even in de bak bij de kringloop daar liggen vaak tientallen adapters van 1-4amp. voor 1of 1.50 €.

Ali verkoopt ook kanten klaar dimmers ook voor weinig die je er zo tussen kunt zetten.

Goede ideeën! 

 

21 uren geleden, frans Willem zei:

de strip plak ik dan op dunne zelfklevende kabelgootjes 

Waarom doe je dat? De LED-strips plakken toch zelf al? Of voor later als je ze er af gaat halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
33 minuten geleden, Martijn224 zei:

Goede ideeën! 

 

Waarom doe je dat? De LED-strips plakken toch zelf al? Of voor later als je ze er af gaat halen?

voor eventuele reparaties van strip/aansluiting  bovendien is het handig als hulpmiddel om de plaats aan het object te bepalen voor al als kasten /meubels moeilijk van hun plaats kunnen .

Ook voor als je ze tussen radiatoer panelen  onder op .wilt leggen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 27-9-2022 om 13:26, frans Willem zei:

 

enkele voorbeelden van led strips , zou wel in een keer bij dezelfde farikant ledstrips bestellen ondanks de kleur tussen de 2200K gloelamp licht en 2700K is er bij de diverse fabrikanten verschil .

het voordeel van zelfklevende kabelgootjes is dat je ze los kunt leggen en kunt kantelen en zo kan expirimentern voor het juiste effect .

ook kun je bijv. twee losse stukken aanelkaar ver binden zadat je niets hoeft weg te gooien wel ff op + en -  letten, grt frans

Led 2700 K.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Martijn224 zei:

Ziet er mooi uit allemaal. 

je kunt echt experimenteren  voor al als ze op een strip zitten dan kun je de effecten leren in schatten In de keuken boven of onder de keuken kastjes zijn ze heel goed weg te werken.

Ook een strip onder je bed in combi met een sensor is leuk als je s'achts uit bed moet gedmpt licht zodat je kunt zien waar je loopt zonder iemand te storen

als je alles op afstand bedieningen zet kun je diverse gelijk inschakelen en heb je bovendien geen sluipverbruik van de stekertrafo's wel zo zuinig .

De toepassingen zijn echt divers  succes

grt Frans

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden