Miranda Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Ligt het nou aan mij of is AliExpress zoveel duurder geworden?? ๐ณ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martijn224 Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Ik weet niet met wanneer je het vergelijk, maar er is nogal wat veranderd. De btw is erbij gekomen per 1 juli 2021. De goedkope manier van verzenden zijn veel problemen mee geweest en dat word nu vaak alleen aangeboden op de wat duurdere manier of het zit natuurlijk al bij de prijs in. Laten we dan de gestegen transportkosten niet vergeten. Die zijn van 1500euro per container naar 15.000euro per container gegaan.ย Dat zou dus goed kunnen. Ik moet zeggen dat ik vaak goed zoek en dan echt nog wel eens een koopje vind. Ik zocht iets dat was overal rond de 18euro en ineens vond ik hem ergens voor net iets onder de 7. Goed zoeken kan dus nog wel eens lonen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Miranda Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 ๐ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Ruud Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Er verandert inderdaad veel zoals @Martijn224ย aangeeft. Uiteraard hebben de duurder wordende grondstoffe, chiptekorten en andere macro-economische factoren absoluut invloed. Goed zoeken, veel vergelijken en vooral in de gaten houden is het beste advies:-) 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martin Geplaatst: 30 oktober 2022 Delen Geplaatst: 30 oktober 2022 Ja echt flink duurder geworden, die transport kosten en btw waren er ook al toen de prijzen wel normaal waren. Dus ze willen meer verdienen of Alibaba heeft meer comissie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Miranda Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 ๐ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martijn224 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Op 30-10-2022 om 20:41, Martin zei: Ja echt flink duurder geworden, die transport kosten en btw waren er ook al toen de prijzen wel normaal waren. Dus ze willen meer verdienen of Alibaba heeft meer comissie Zijn bij jou thuis de kosten niet gestegen? Denk dat dat eerder het probleem is. *Bronย *Garanties en retour kosten ook meer geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Miranda Geplaatst: 1 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2022 8 uren geleden, Martijn224 zei: Zijn bij jou thuis de kosten niet gestegen? Denk dat dat eerder het probleem is. *Bronย *Garanties en retour kosten ook meer geld. ๐ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martin Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 8 uren geleden, Martijn224 zei: Zijn bij jou thuis de kosten niet gestegen? Denk dat dat eerder het probleem is. *Bronย *Garanties en retour kosten ook meer geld. ย Dan alsnog zie ik dubbele prijzen. Geloof mij ik zit aardig in de handel. Bij grote orders zijn de inkoop prijzen nog aardig gelijk, op dollar koers van 10%+ meer na. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martijn224 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Zelf hoor ik andere verhalen, misschien is de horloge markt anders. Verhoog jij de prijzen dan wel of hou je vast aan je originele prijzen?ย Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 rud Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Duurder: -port kosten: tot voor kort werd China voor internationale verzendingen beschouwd als een ontwikkelingsland, en de portkosten waren daarom zeer laag, plus kreeg AliExpress (en andere) nog subsidie van China voor postverzendingen. "Gratis verzending" was dus geen probleem. -BTW: verplicht door EU om btw te heffen. - En vergeet de internationale koers van de Euro niet, nu betalen we 20% meer voor een us-dollar tegenover 1,5 jaar terug. -Plus er bovenop grondstoffen + energie die sterk stijgen. Dus maak uw rekening: port + 21% btw + 20% valuta + % grondstof & energie, afgerond +50% tot +100% meer dan enkele jaren terug. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martin Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Op 1-11-2022 om 21:06, Martijn224 zei: Zelf hoor ik andere verhalen, misschien is de horloge markt anders. Verhoog jij de prijzen dan wel of hou je vast aan je originele prijzen?ย Mijn marges zijn vrij groot, dus kan het prima opvangen. En anders gooi ik er 10% bij op inderdaad. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Martin Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 7 uren geleden, rud zei: Duurder: -port kosten: tot voor kort werd China voor internationale verzendingen beschouwd als een ontwikkelingsland, en de portkosten waren daarom zeer laag, plus kreeg AliExpress (en andere) nog subsidie van China voor postverzendingen. "Gratis verzending" was dus geen probleem. -BTW: verplicht door EU om btw te heffen. - En vergeet de internationale koers van de Euro niet, nu betalen we 20% meer voor een us-dollar tegenover 1,5 jaar terug. -Plus er bovenop grondstoffen + energie die sterk stijgen. Dus maak uw rekening: port + 21% btw + 20% valuta + % grondstof & energie, afgerond +50% tot +100% meer dan enkele jaren terug. ย ย Ja die port kosten is wel een interessant aspect Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0 Miranda Geplaatst: 7 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2022 Op 6-11-2022 om 18:42, Martin zei: Ja die port kosten is wel een interessant aspect ๐ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vraag
Miranda
Ligt het nou aan mij of is AliExpress zoveel duurder geworden?? ๐ณ
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.