Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

ALI EXPRESS EN BTW IN EU.


Aanbevolen berichten

Hallo AE vrienden,

Niet leuk al die nieuwe regels maar voordat we het weten zijn we er aan gewend. Ik heb gisteren een kleine verlichting gezien en gemerkt met betrekking met coupons of korting met munten. De verkopers op AE zullen gaan merken dat ze minder gaan verkopen nu de BTW erbij is gekomen waardoor er mensen zijn die gaan bv naar de Action of andere winkels. Nu het lichtpuntje als je besteld en moet afrekenen gaat als eerste het aantal producten en BTW en store korting eraf en bij. Maar onder krijg je coupons en korting met munten die gaan van de totaalprijs af. Altijd de kortingen controleren en vragen aan de verkoper of hij coupons heeft.

De kopers zullen het voelen en ik verwacht dat er binnen 2 maanden een troef komt om het te omzeilen. Wacht maar af.

Groet Bas.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante benadering! 

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat verkopers hier 'trucjes' voor gaan toepassen door bepaalde kortingen te geven. Hoe dit in de praktijk gaat werken moet natuurlijk gaan blijken.

Het feit dat Chinese webshops fan zijn van het uitdelen van coupons, codes en punten, zou dit wel eens de manier kunnen gaan zijn. 

Hoe dan ook: ik ben benieuwd!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2021 om 05:06, robo_Bas zei:

Hallo AE vrienden,

Niet leuk al die nieuwe regels maar voordat we het weten zijn we er aan gewend. Ik heb gisteren een kleine verlichting gezien en gemerkt met betrekking met coupons of korting met munten. De verkopers op AE zullen gaan merken dat ze minder gaan verkopen nu de BTW erbij is gekomen waardoor er mensen zijn die gaan bv naar de Action of andere winkels. Nu het lichtpuntje als je besteld en moet afrekenen gaat als eerste het aantal producten en BTW en store korting eraf en bij. Maar onder krijg je coupons en korting met munten die gaan van de totaalprijs af. Altijd de kortingen controleren en vragen aan de verkoper of hij coupons heeft.

De kopers zullen het voelen en ik verwacht dat er binnen 2 maanden een troef komt om het te omzeilen. Wacht maar af.

Groet Bas.

Mooie theorie Bas,

Chinese webwinkels zullen ongetwijfeld een beetje in spanning zitten. Alleen al de leden van het Chinafans forum zijn natuurlijk goed voor een aanzienlijk deel van de Chinese export, dus ze willen ons wel te vriend houden 😉 Ik ben dus ook erg benieuwd welke ontwikkelingen er gaan komen, de aankomende maanden! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden