Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Een Mi smartwatch gestuurd uit Spanje


Theo

Vraag

Ik wil een smartwatch kopen via AliExpress en heb gekozen dat de smartwatch uit Spanje (EU land) wordt verstuurd, bij afrekenen wordt geen BTW berekend, klopt deze wel omdat het uit Spanje wordt verstuurd of kom ik nog voor een verrassing te staan en alsnog de BTW moet betalen.

Groetjes Theo

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 minuten geleden, Theo zei:

Ik wil een smartwatch kopen via AliExpress en heb gekozen dat de smartwatch uit Spanje (EU land) wordt verstuurd, bij afrekenen wordt geen BTW berekend, klopt deze wel omdat het uit Spanje wordt verstuurd of kom ik nog voor een verrassing te staan en alsnog de BTW moet betalen.

Groetjes Theo

 

image.png

Allereerst: hij is in Nederland gewoon goedkoper😉

Dat is een goeie vraag! 

Ik ga er even voor het gemak vanuit dat dit een bestelling is van na 1 juli 2021.

Als AliExpress geen BTW berekent, dan kan dat twee dingen betekenen: 

#1. Het product is > 150 euro (hier niet van toepassing)

#2. De verkoper is BINNEN de EU gevestigd (dus dat heeft niets met de verzendlocatie te maken, maar waar het adres van de verkoper is gevestigd). 

Als #2 het geval is, hoef je - waarschijnlijk - geen extra BTW of andere kosten te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 4-7-2021 om 14:44, Ruud zei:

Allereerst: hij is in Nederland gewoon goedkoper😉

Dat is een goeie vraag! 

Ik ga er even voor het gemak vanuit dat dit een bestelling is van na 1 juli 2021.

Als AliExpress geen BTW berekent, dan kan dat twee dingen betekenen: 

#1. Het product is > 150 euro (hier niet van toepassing)

#2. De verkoper is BINNEN de EU gevestigd (dus dat heeft niets met de verzendlocatie te maken, maar waar het adres van de verkoper is gevestigd). 

Als #2 het geval is, hoef je - waarschijnlijk - geen extra BTW of andere kosten te betalen.

Dit begrijp ik niet met wat je bedoelt met geen BTW binnen Europa? . Als ik een brood koop bij de plaatselijke bakker dan betaal ik BTW (mijn bakker woont in de EU) Als ik een nieuwe TV koop betaal ik btw (mijn verkoper woont in de EU) Ik snap niet waar je dit vandaan haalt dat je binnen de EU geen BTW betaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Peter zei:

Dit begrijp ik niet met wat je bedoelt met geen BTW binnen Europa? . Als ik een brood koop bij de plaatselijke bakker dan betaal ik BTW (mijn bakker woont in de EU) Als ik een nieuwe TV koop betaal ik btw (mijn verkoper woont in de EU) Ik snap niet waar je dit vandaan haalt dat je binnen de EU geen BTW betaald!

Heb je helemaal gelijk in: in NL betaal je altijd BTW als consument. 

Mijn opmerking ging vooral over het feit dat als je op AliExpress koopt van een in de EU gevestigd bedrijf, dat je dan bij het afrekenen op AliExpress geen BTW (extra) betaald. Hoe dit verder afgehandeld wordt door de (EU-) verkoper is mij niet bekend. 

Goed om te weten: het overgrote deel van de verkopers op AliExpress komen uit Azië (vooral China).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden