Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Systeem Alieexpress


Gerard

Vraag

Hallo Fans.

Ik heb al heel veel bij Alie besteld en ontvangen. Toen de nieuwe regeling per 1-7 ging gelden dacht ik, nu is het gedaan met aankopen bij Alie. Vooral de bijkomende douanekosten maakten mij grote zorgen. Op de site van Alie bestel je in de regel bij diverse aparte leveranciers. De bestelling wordt weliswaar in een order afgewerkt, maar de betreffende artikelen worden door de verschillende leveranciers allemaal als een apart pakketje verzonden, en niet als 1 pakket door Alie. Hierdoor zou de totale bestelling erg duur worden omdat elk pakketje individueel dan de douanekosten niet kan ontlopen. Dus de bijkomende douanekosten van bv. 1 bestelling bestaande uit 10 verschillende artikelen bij 10 verschillende leveranciers zouden dan naast de BTW van 21% ook nog eens 10 x  4 tot 10 euro hoger zijn.

Mijn vraag is nu of mijn redenering correct is en of Alie intusseeen zgn. EU IOSS bedrijf is en de pakketjes alleen worden belast met 21% BTW.

Wie kan mij hierover informeren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
16 uren geleden, Gerard zei:

Hallo Fans.

Ik heb al heel veel bij Alie besteld en ontvangen. Toen de nieuwe regeling per 1-7 ging gelden dacht ik, nu is het gedaan met aankopen bij Alie. Vooral de bijkomende douanekosten maakten mij grote zorgen. Op de site van Alie bestel je in de regel bij diverse aparte leveranciers. De bestelling wordt weliswaar in een order afgewerkt, maar de betreffende artikelen worden door de verschillende leveranciers allemaal als een apart pakketje verzonden, en niet als 1 pakket door Alie. Hierdoor zou de totale bestelling erg duur worden omdat elk pakketje individueel dan de douanekosten niet kan ontlopen. Dus de bijkomende douanekosten van bv. 1 bestelling bestaande uit 10 verschillende artikelen bij 10 verschillende leveranciers zouden dan naast de BTW van 21% ook nog eens 10 x  4 tot 10 euro hoger zijn.

Mijn vraag is nu of mijn redenering correct is en of Alie intusseeen zgn. EU IOSS bedrijf is en de pakketjes alleen worden belast met 21% BTW.

Wie kan mij hierover informeren?

 

 

Goeie vragen @Gerard

De stelregel is: pakketjes worden 21% duurder en de BTW wordt door AliExpress afgedragen. AliExpress is dus een IOSS-bedrijf. Hoe dit precies werkt met BTW en meerdere pakketjes, hangt af van de verkoper: in principe geldt dat er per verkoper wordt gekeken hoeveel BTW er betaald moet worden.

Als er GEEN BTW bij afrekenen (scherm na winkelmandje) staat, dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn: 

1. Het product is > 150 euro (incl. verzenden)

2. Het bedrijf van de verkoper is binnen de EU gevestigd

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Gerard zei:

Hallo Fans.

Ik heb al heel veel bij Alie besteld en ontvangen. Toen de nieuwe regeling per 1-7 ging gelden dacht ik, nu is het gedaan met aankopen bij Alie. Vooral de bijkomende douanekosten maakten mij grote zorgen. Op de site van Alie bestel je in de regel bij diverse aparte leveranciers. De bestelling wordt weliswaar in een order afgewerkt, maar de betreffende artikelen worden door de verschillende leveranciers allemaal als een apart pakketje verzonden, en niet als 1 pakket door Alie. Hierdoor zou de totale bestelling erg duur worden omdat elk pakketje individueel dan de douanekosten niet kan ontlopen. Dus de bijkomende douanekosten van bv. 1 bestelling bestaande uit 10 verschillende artikelen bij 10 verschillende leveranciers zouden dan naast de BTW van 21% ook nog eens 10 x  4 tot 10 euro hoger zijn.

Mijn vraag is nu of mijn redenering correct is en of Alie intusseeen zgn. EU IOSS bedrijf is en de pakketjes alleen worden belast met 21% BTW.

Wie kan mij hierover informeren?

 

 

Ali is een ioss bedrijf. Daardoor kost een hoesje van 5€ in de nieuwe regeling 55 cent meer. Je kunt dit checken door op de betaalknop van een bestelling te drukken. Dan komt de orderbevestiging in beeld waarop de verschuldigde btw wordt vermeld.

aangepast door Tarahumara
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden