Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Klopt dit wel???


Borretje

Vraag

Hallo,

Als ik het goed heb begrepen betaal je vanaf 1 juli b.t.w. over producten onder 22 euro. Hoe kan het dan als ik iets wil bestellen van b.v. 35,35 euro er bij b.t.w. 7,18 euro staat en de totale kosten zijn dan 42,53 euro ????

Heb dit al bij meerdere verkopers bekeken maar het is overal zo.

Inklaringskosten kunnen het toch ook niet zijn die gelden toch boven 150 euro???

Groetjes Anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur geleden, Borretje zei:

Hallo,

Als ik het goed heb begrepen betaal je vanaf 1 juli b.t.w. over producten onder 22 euro. Hoe kan het dan als ik iets wil bestellen van b.v. 35,35 euro er bij b.t.w. 7,18 euro staat en de totale kosten zijn dan 42,53 euro ????

Heb dit al bij meerdere verkopers bekeken maar het is overal zo.

Inklaringskosten kunnen het toch ook niet zijn die gelden toch boven 150 euro???

Groetjes Anita

Hey @Anita,

Alle producten <150 euro (incl verzendkosten) worden belast met 21% BTW. Dus als we dan even een snelle rekensom maken dan komt jou € 35,35 (+21% BTW) uit op € 42,77 (zijn wellicht wat afrondingsverschillen op Ali). Dat klopt dus precies. 

Doordat je deze BTW betaalt op AliExpress, heb je dus GEEN inklaringskosten meer in NL/BE. 

Om het nog wat ingewikkelder te maken: de afdracht van BTW was voorheen ook al het geval op producten tussen de €22-€150, echter werd dit afgehandeld door de douane/PostNL/BPost (dus kreeg je er ook nog inklaringskosten bij). 

Dus samengevat: het klopt, waarbij je dus geen extra kosten meer hebt in NL/BE zodra het aankomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het antwoord maar dan zijn de prijzen ineens wel erg gestegen. Voor dit voorbeeld hierboven had ik de prijs genoteerd  voor 1 juli en nu na  1 juni toch zo'n 6 euro duurder. Dit soort vergelijkingen heb ik bij meerdere producten gedaan rond deze prijs en zijn allemaal eveneens 5 tot 7 neuro duurder geworden helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 minuten geleden, Borretje zei:

Bedankt voor het antwoord maar dan zijn de prijzen ineens wel erg gestegen. Voor dit voorbeeld hierboven had ik de prijs genoteerd  voor 1 juli en nu na  1 juni toch zo'n 6 euro duurder. Dit soort vergelijkingen heb ik bij meerdere producten gedaan rond deze prijs en zijn allemaal eveneens 5 tot 7 neuro duurder geworden helaas.

P.s. ik heb nog nooit inklaringskosten hoeven te betalen. De producten die ik voorheen kocht staan voor ongeveer de zelfde prijs ( boven 22 euro ) bij Ali waar ik ze voorheen ook voor kocht alleen nu zijn ze wel 21% duurder. !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Borretje zei:

P.s. ik heb nog nooit inklaringskosten hoeven te betalen. De producten die ik voorheen kocht staan voor ongeveer de zelfde prijs ( boven 22 euro ) bij Ali waar ik ze voorheen ook voor kocht alleen nu zijn ze wel 21% duurder. !!!

Hoi Borretje,

Het klopt inderdaad dat die 21% er overal bij is gekomen. Vervelend, maar voor veel mensen zal het prijsverschil tussen Nederlandse winkels en Ali nog wel zo groot zijn dat het nog wel interessant is om hier te bestellen. En één voordeel: je weet altijd wat je moet betalen. Dus je hoeft nooit meer weg te duiken voor de postbode als je op het laatste moment ziet dat je inklaringskosten moet betalen 😉 Die zekerheid is ook wat waard!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, Martijn zei:

Hoi Borretje,

Het klopt inderdaad dat die 21% er overal bij is gekomen. Vervelend, maar voor veel mensen zal het prijsverschil tussen Nederlandse winkels en Ali nog wel zo groot zijn dat het nog wel interessant is om hier te bestellen. En één voordeel: je weet altijd wat je moet betalen. Dus je hoeft nooit meer weg te duiken voor de postbode als je op het laatste moment ziet dat je inklaringskosten moet betalen 😉 Die zekerheid is ook wat waard!

Eigenlijk is het er beter op geworden. 1 omdat je nou niet meer hoeft te sjoemelen om onder de 22 euro te blijven, maar je kan nu onder de 150 blijven zonder probleem. 3 kijk alleen al wat je hier in NL betaald aan verzendkosten een klein pakketje 7,00eur binnen NL.Bij Ali is het meeste GRATIS, dat compenseert die 21% btw wel makkelijk  Er zijn altijd al ondergingen prijs verschillen geweest bij Ali verkopers .Dat verschilde wel 10 tallen euro,s. Dus kijken kijken vergelijken en dan kopen. Ik denk dat het voor iedereen een beetje wennen is en een beetje angst voor het onbekende . nou ik ben gewoon al aan het door schoppen. ik zie de problemen niet ZOLANG Je maar geen inklaarkosten hoef te betalen Aan Post Nl . dus alles is gewoon Oke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden