Ga naar inhoud
  • Vragen over shoppen in China? Word dan nu GRATIS lid en stel je vraag!

     

     

  • 0

Brievenbuspost - extra kosten?


Charissa

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
49 minuten geleden, Charissa zei:

Goedemiddag, graag zou ik weten of de extra kosten die de post in Nederland doorberekend ook voor briefpost vanuit Aliexpress gelden of alleen pakketpost?

Alvast bedankt 🙂

AliExpress verrekent de BTW bij het afrekenen (check dit dus altijd goed). Als je hier BTW hebt betaald, is er geen verschil of het een brievenbus pakket of een gewoon (groot) pakket is. 

Uiteraard is de waarde (<€ 150) wel van belang.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Ruud zei:

AliExpress verrekent de BTW bij het afrekenen (check dit dus altijd goed). Als je hier BTW hebt betaald, is er geen verschil of het een brievenbus pakket of een gewoon (groot) pakket is. 

Uiteraard is de waarde (<€ 150) wel van belang.

Dankjewel Ruud, maar ik bedoel de 4 of 7 euro die je in NL nog zou moeten betalen aan PostNL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dankjewel Ruud, ja ik heb het wel gelezen, maar verwacht ergens een addertje onder het gras...?

Maar als ik iets bestel en al btw heb betaal dan ben ik dus in NL niks meer verschuldigd? (Ook niet bij pakket?)Sorry het is me echt niet helemaal duidelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Charissa zei:

Dankjewel Ruud, ja ik heb het wel gelezen, maar verwacht ergens een addertje onder het gras...?

Maar als ik iets bestel en al btw heb betaal dan ben ik dus in NL niks meer verschuldigd? (Ook niet bij pakket?)Sorry het is me echt niet helemaal duidelijk...

Klopt! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Charissa zei:

Geweldig om te weten! Dus ik ga iets bestellen bij Ali, daar rekenen ze al btw en dan is het hetzelfde als vóór 1 juli... waarom dan al die ophef over betalen? 😅

Dat klopt niet helemaal: vroeger was er een vrijstellingen voor bedragen onder de 22 euro. 

Daarnaast 'glipte' er nog wel eens wat door de douane zonder dat er BTW en eventueel inklaringskosten en invoerrechten betaald werden. Je betaalt nu dus altijd bij afrekenen (onder normale omstandigheden). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van dit forum, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden